Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EBRPD8006 | Kariyer Danışmanlığı Uygulamaları | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Doktora
Türkçe
Kariyer gelişim sürecindeki temel kavramları, tarihsel süreci, kuramsal yaklaşımları psikolojik danışma ve rehberlik alanı bağlamında ele almak ve kariyer danışmanlığı alanındaki kuramsal bilgileri uygulamaya aktarmak
Dr. Öğr. Ü. Ferhat KARDAŞ
1 | Kariyer gelişim sürecine etki eden faktörleri bilir ve uygular. |
2 | Kariyer gelişim sürecine ilişkin geleneksel ve post modern yaklaşımları kavrar ve uygulama yöntemlerini öğrenir. |
3 | Kariyer danışmanlığında nicel ve nitel değerlendirme yöntemlerini öğrenir ve uygular. |
Yok
Yok
Kariyer sürecinde tanımlar, mitler ve tarihsel süreç Kariyer gelişim sürecini ve meslek seçimini etkileyen faktörler Özellik-faktör uyumlu ve eşleştirmeye dayalı kuramlar Psikodinamik yönelimli yaklaşımlar Gelişimsel kariyer kuramları Kariyer danışmanlığında paradigma değişimi Post-modern yaklaşımlar Uygulamalar ve süpervizyon
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Tanışma , Ders İzlencesinin Ele Alınması ve Kariyer Danışmanlığına Giriş | ||
2 | Kariyer sürecinde tanımlar, mitler ve tarihsel süreç | ||
3 | Kariyer gelişim sürecini ve meslek seçimini etkileyen faktörler Özellik-faktör uyumlu ve eşleştirmeye dayalı kuramlar | ||
4 | Holland’ın kendini araştırma envanterinin uygulanması Nitel değerlendirme yöntemlerinin sınıf içinde uygulanması | ||
5 | Psikodinamik yönelimli yaklaşımlar Gelişimsel kariyer kuramları | ||
6 | Psikodinamik Yönelimli Kariyer Kuramları Sosyal-Bilişsel Kariyer Kuramları Tez ve Makale Sunuları | ||
7 | Kariyer danışmanlığında paradigma değişimi Post-modern yaklaşımlar Tez ve Makale Sunuları | ||
8 | Kariyer danışmanlığında nitel yöntemler ve Savickas’ın Kariyer Hikâyem uygulaması | ||
9 | Uygulamalar ve süpervizyon | ||
10 | Uygulamalar ve süpervizyon | ||
11 | Uygulamalar ve süpervizyon | ||
12 | Uygulamalar ve süpervizyon | ||
13 | Uygulamalar ve süpervizyon | ||
14 | Uygulamalar ve süpervizyon | ||
15 | Araştırma önerilerinin sunulması | ||
16 | Değerlendirme, rapor teslimleri ve sonlandırma |
• Yeşilyaprak, B. (2011). Mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığı: Kuramdan uygulamaya. Ankara: Pegem Yayıncılık.• Yeşilyaprak,B.(2012) Mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığında paradigma değişimi ve Türkiye açısından sonuçlar:Geçmişten geleceğe yönelik bir değerlendirme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(2),97-118. • Kuzgun, Y. (2009). Meslek rehberliği ve danışmanlığına giriş (4. bs). Ankara: Nobel Yayınevi. • Pişkin, M. Ve Öner, U. (2000). Görüşme İlkeleri ve Teknikleri, Ankara: Siyasal Yayıncılık. • Özyürek, R. (Ed.). (2008). Kariyer yolculuğu. Ankara: Ses Reklam. • Kuzgun, Y. ve Bacanlı, F. (2006). Rehberlik ve psikolojik danış- mada kullanılan ölçme araçları ve programlar dizisi. Ankara: Nobel Yayıncılık. • Web sitesi: www.meslekirehberlik.info ve www.binnuryesilyaprak.com • Savickas, M. L. (2008). Helping people choose jobs: A history of the guidance profession. International Handbook of Career Guidance, 2, 97-113. • Niles, G. S., ve Harris-Bowlsbey, J. (2009). Career development interventions in the 21st century (3rd ed.). New Jersey: Pearson Education Inc.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Uygulama/Pratik | 1 | 50 |
Rapor Sunma | 0 | 30 |
Makale Kritik Etme | 0 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Uygulama/Pratik | 8 | 2 | 16 |
Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Rapor Sunma | 2 | 2 | 4 |
Makale Kritik Etme | 2 | 5 | 10 |
Bireysel Çalışma | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü (saat) | 136 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | |||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 4 |