Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EBRPD8002 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmada İleri Araştırma Yöntemleri | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı; bilim ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinin anlaşılarak, araştırmaları değerlendirebilme ve araştırma projeleri ortaya koyabilme yeterliliğini geliştirmeyi sağlayabilmektir.
Doç. Dr. Fuat TANHAN
1 | Araştırma raporu hazırlayabilmenin aşamalarını açıklayabilme |
2 | Hipotez, varsayım ve sınırlılığın tanımını yapabilme |
3 | Örneklem seçme sürecini açıklayabilme |
4 | Temel istatistiksel teknikleri tanıma ve kullanabilme |
5 | Araştırma önerisi hazırlayabilme |
Yok
Yok
Araştırma konusunda temel kavramlar, araştırma çeşitleri, literatür tarama, araştırma önerisi hazırlayabilme
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Beklentileri oluşturma, işleyişi ve değerlendirme ölçütlerini açıklama. Bilim ve bilimsel araştırmanın doğası. | ||
2 | Bilim ve felsefe İlişkisi: Epistomoloji, bilimsel bilgi, bilimin neliği, bilimsel kanıt, bilimsel bilginin doğruluğu ve filozofların farklı bakış açıları ve yaklaşımlar | ||
3 | Araştırma problemi: Araştırma problemi nedir? İiyi bir araştırma probleminin (sorusunun) özellikleri nelerdir? | ||
4 | Araştırma ve etik: Araştırmalarda genel etik ilkeler, çocuklarla ve yetişkinlerele yapılan çalışmalarda etik, yayın yapmayla ilgili etik konular. | ||
5 | Değişkenler ve hipotezler: Değişkenlerin araştırmadaki önemi, null hipotezi ve hipotezlerin araştırmadaki önemi. | ||
6 | Alan yazın taraması: Alan yazın taraması için kaynaklar, alan yazın taramada aşamalar, alan yazın taramasının raporlaştırılması. | ||
7 | Yıl içi çalışmaların gözden geçirilmesi, geçmiş konuların özetlenmesi. | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Veri toplama araçları: Ölçek ve türleri, veriler ve özellikleri, ölçüt dayanaklı ya da norm dayanaklı ölçme araçları, puan ve türleri, geçerlik, güvenirlik verilerin analize uygun hale getirilmesi. | ||
10 | Veri çözümleme yöntemleri: Betimleyici istatistikler ve anlam çıkartıcı istatistikler. | ||
11 | Araştırmalarda iç geçerlik: İç geçerlik tehditleri, iç geçerşlik tehditlerini azaltma yolları. | ||
12 | Deneysel araştırmalar: Çok denekli ve tek denekli desenler. | ||
13 | Korelasyonel araştırmalar ve nedensel karşılaştırma araştırmaları | ||
14 | Genel bir değerlendirme | ||
15 | Final Sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Derse Katılım | 1 | 20 |
Bireysel Çalışma | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 3 | 42 |
Makale Yazma | 5 | 2 | 10 |
Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Toplam İş Yükü (saat) | 121 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |