Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FBFMB7075 | Biyoinformatiğe Giriş | Ders | 1 | 1 | 3,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı, biyoinformatik kavramlarını ve biyolojik veri tabanları, dizi hizalama, gen ve protein yapı tahmini, moleküler filogenetik, genomik ve proteomik gibi uygulamaları tanıtmaktır. Öğrenciler biyoinformatik araçlarıyla pratik deneyim kazanacak ve biyoinformatik verilerinin toplanması ve sunulmasında temel becerileri geliştireceklerdir.
Doç. Dr. Can YILMAZ
1 | Öğrenciler biyoenformatikte temel kavramları anlar. |
2 | Kullanılan en önemli yöntem ve araçlara dair bilgi sahibi olur. |
3 | Biyolojik dizi analizi için bazı temel yöntemlerin nasıl çalıştığını öğrenir. |
4 | Yöntemlerin doğru ve verimli olma durumunu test ederek karşılaştırabilir. |
5 | Algoritmaların bazılarını uygulayabilecek tecrübeyi edinir. |
6 | Mevcut araçları kullanarak basit dizi analizlerini yapabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders biyoenformatikte anahtar kavram ve yöntemlere bir giriş niteliğindedir. Genetik dizilerin analizi için ortak uygulamalarda kullanılan etkili algoritmalar ve teknikler üzerinde durulur. Kapsanan konular: iki veya daha fazla dizinin karşılaştırılması ve hizalanması, dizi veri tabanlarının indekslenmesi ve aranması, motif keşfi, dizi kalıpları ile arama, gen tahmini ve aynı zamanda genom dizilemesinden verilerin eşlenmesi ve birleştirilmesi. Moleküler biyoloji ile ilgili gerekli temel bilgiler tüm süreç boyunca öğretilir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ünite-1: Başlamadan Önce...DNA, RNA ve Protein | Var | Var |
2 | Ünite-2: Biyoenformatik Nedir? Tanımlar ve Kavramlar | Var | Var |
3 | Ünite-2: Biyoenformatik Nedir? Tanımlar ve Kavramlar | Var | Var |
4 | Ünite-3: Biyolojik Veritabanlarından Bilgi Erişimi | Var | Var |
5 | Ünite-3: Biyolojik Veritabanlarından Bilgi Erişimi | Var | Var |
6 | Unit-4: Pairwise Sequence Alignment | Var | Var |
7 | Unit-4: Pairwise Sequence Alignment | Var | Var |
8 | Vize | Var | Var |
9 | Ünite 5: Veritabanlarında Benzerlik Araştırmaları | Var | Var |
10 | Ünite 5: Veritabanlarında Benzerlik Araştırmaları | Var | Var |
11 | Ünite 5: Veritabanlarında Benzerlik Araştırmaları | Var | Var |
12 | Ünite 6: Filogenetik Ağaç Oluşturma | Var | Var |
13 | Ünite 6: Filogenetik Ağaç Oluşturma | Var | Var |
14 | Ünite 7: in silico Protein Analizleri | Var | Var |
Ders Notları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 14 | 3 | 42 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 |
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 |