Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBVHB7083 | Hayvansal Kökenli Yemler ve Teknolojisi | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Doktora
Bu dersin sonunda öğrenci; Hayvansal kökenli yemleri tanıyacak, Besin madde içeriğini ve çeşitli rasyonlarda kullanılabilme miktarlarını bilecek, Hayvan beslemede kullanılan hayvansal protein kaynaklarını ve üretim sistemlerini öğrenecektir.
Prof. Dr. N. Tuğba BİNGÖL
1 | Hayvansal kökenli yemlerin kullanılma amacının öğrenilmesi |
2 | Bitkisel kökenli yemlerle kıyaslanması |
3 | Hayvansal kökenli yemlerin sınıflandırılmas |
4 | Hayvansal kökenli yemlerin rasyonlarda kullanımı |
5 | Hayvansal kökenli yemlerin elde ediliş metodlarınn öğrenilmesi |
Yok
Yok
Hayvansal kökenli yemlerin tanıtılması, Besin madde içerikleri, Hayvan türlerine göre kullanım miktarları, Hayvansal kökenli yemlerin nasıl elde edildiği
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Hayvansal kökenli yem maddelerinin rasyonlara katılma amaçları | ||
2 | Bitkisel ve hayvansal kökenli proteinlerin karşılaştırılması | ||
3 | Hayvansal kökenli yemlerin sınıflandırılması | ||
4 | Et unu teknolojisive besin madde özellikleri | ||
5 | Et kemik unu teknolojisi ve besin madde özellikleri | ||
6 | Kemik unu teknolojisi ve sin madde özellikleri | ||
7 | Karaciğer unu teknolojisi ve besin madde özellikleri | ||
8 | ara sınav | ||
9 | Kan unu teknolojisi ve besin madde özellikleri | ||
10 | Et ve et ürünlerinin hayvan beslemede kullanımı | ||
11 | Kanatlı yan ürünlerinin teknolojisi ve besin madde içerikleri | ||
12 | Kanatlı ve kanatlı yan ürünlerinin hayvan beslemede kullanımı | ||
13 | Süt ve süt ürünlerinin teknolojisi ve rasyonlarda kullanımı | ||
14 | Balık ve balık ürünlerinin teknolojisi ve rasyonlarda kullanımı | ||
15 | Hayvansal yağların rasyonlarda kullanımı | ||
16 | final sınavı |
1) Yemler, yem hijyeni ve teknolojisi (Düzeltilmiş 2. baskı). Ergun, A., Tuncer, D. S., Çolpan, İ., Yalçın,S., Yıldız, G., Küçükersan, K., Küçükersan, S. Sehu, A.; Pozitif Matbaacılık, Ankara, 2004 2) Feeds and Nutrition. Ensminger, M.E., Oldfield J.E., Hienemann W.W.The Ensminger Publishing, California, 1990. 3) Feeds and Feeding. Perry T.W., Cullison E. A., Lowrey R.S.Pearson Education, Inc., New Jersey, 2003.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Uygulama/Pratik | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 114 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |