GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SBVHB7083 Hayvansal Kökenli Yemler ve Teknolojisi Ders 1 1 5,00

Doktora



Bu dersin sonunda öğrenci; Hayvansal kökenli yemleri tanıyacak, Besin madde içeriğini ve çeşitli rasyonlarda kullanılabilme miktarlarını bilecek, Hayvan beslemede kullanılan hayvansal protein kaynaklarını ve üretim sistemlerini öğrenecektir.


Prof. Dr. N. Tuğba BİNGÖL


1 Hayvansal kökenli yemlerin kullanılma amacının öğrenilmesi
2 Bitkisel kökenli yemlerle kıyaslanması
3 Hayvansal kökenli yemlerin sınıflandırılmas
4 Hayvansal kökenli yemlerin rasyonlarda kullanımı
5 Hayvansal kökenli yemlerin elde ediliş metodlarınn öğrenilmesi


Yok


Yok


Hayvansal kökenli yemlerin tanıtılması, Besin madde içerikleri, Hayvan türlerine göre kullanım miktarları, Hayvansal kökenli yemlerin nasıl elde edildiği


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Hayvansal kökenli yem maddelerinin rasyonlara katılma amaçları
2 Bitkisel ve hayvansal kökenli proteinlerin karşılaştırılması
3 Hayvansal kökenli yemlerin sınıflandırılması
4 Et unu teknolojisive besin madde özellikleri
5 Et kemik unu teknolojisi ve besin madde özellikleri
6 Kemik unu teknolojisi ve sin madde özellikleri
7 Karaciğer unu teknolojisi ve besin madde özellikleri
8 ara sınav
9 Kan unu teknolojisi ve besin madde özellikleri
10 Et ve et ürünlerinin hayvan beslemede kullanımı
11 Kanatlı yan ürünlerinin teknolojisi ve besin madde içerikleri
12 Kanatlı ve kanatlı yan ürünlerinin hayvan beslemede kullanımı
13 Süt ve süt ürünlerinin teknolojisi ve rasyonlarda kullanımı
14 Balık ve balık ürünlerinin teknolojisi ve rasyonlarda kullanımı
15 Hayvansal yağların rasyonlarda kullanımı
16 final sınavı

1) Yemler, yem hijyeni ve teknolojisi (Düzeltilmiş 2. baskı). Ergun, A., Tuncer, D. S., Çolpan, İ., Yalçın,S., Yıldız, G., Küçükersan, K., Küçükersan, S. Sehu, A.; Pozitif Matbaacılık, Ankara, 2004 2) Feeds and Nutrition. Ensminger, M.E., Oldfield J.E., Hienemann W.W.The Ensminger Publishing, California, 1990. 3) Feeds and Feeding. Perry T.W., Cullison E. A., Lowrey R.S.Pearson Education, Inc., New Jersey, 2003.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 4 56
Uygulama/Pratik 14 4 56
Toplam İş Yükü (saat) 114

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek