Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBVZT7024 | Evcil Hayvanlarda Davranış Bilimi | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Doktora
Türkçe
Çiftlik hayvanları temel davranış esaslarını öğretmek ve hayvansal üretim ile hayvan davranışlarını ilişkilendirerek hayvansal üretimi artırma metotlarını öğretmektir.
Doç. Dr. Bahattin ÇAK
1 | Hayvan davranışlarına ilişkin temel kavram ve terimleri öğrenir. |
2 | Hayvan refahı ve davranış arasındaki ilişki hakkında bilgi sahibidir. |
3 | Hayvan davranışlarının evrimi hakkında bilgi sahibidir. |
4 | Hayvan davranışlarının kalıtımı hakkında bilgi sahibidir. |
5 | İyi bir bakım ve idare için davranış- barınak ilişkisi hakkında bilgi sahibidir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders, hayvan davranışları hakkında genel bilgi, etoloji, davranışı belirleyen genetik etmenleri, hayvanların içinde bulunduğu fiziksel çevre ile davranışların ilişkisini, davranışlarda öğrenme ve belleğin önemini, öğrenme çeşitleri, davranışlarda sosyal öğrenmen önemini, hayvan refahının tanımı, hayvanların 5 temel özgürlüğü ve refahın bileşenlerini içermektedir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Davranış biliminin (Etoloji) tanımı | ||
2 | Hayvanlara uygun çevre koşullarının oluşturulmasında davranışların önemi, temel uyumsal davranış sistemleri | ||
3 | Hayvanlarda sosyal çevre ve davranış | ||
4 | Davranışı belirleyen genetik etmenler, evciltme, biyolojik ritimler, yaş | ||
5 | Hayvanların içinde bulunduğu fiziksel çevre ile davranışların ilişkisi, termal çevre ve gün uzunluğu | ||
6 | Hayvanın içinde bulunduğu sosyal çevre ve davranışlar, hayvanlarda önemli sosyal ilişkiler, (ana-yavru, başatlık, liderlik) ve sosyal organizasyonun sürü yönetimi açısında önemi | ||
7 | Davranışlarda öğrenme ve belleğin önemi, öğrenme çeşitleri, davranışlarda sosyal öğrenmen önemi | ||
8 | Davranışlarda öğrenme ve belleğin önemi, öğrenme çeşitleri, davranışlarda sosyal öğrenmen önemi | ||
9 | Sosyal öğrenme sürecinde kritik dönemler, oyun davranışları, insan (bakıcı) faktörü | ||
10 | Sosyal öğrenme sürecinde kritik dönemler, oyun davranışları, insan (bakıcı) faktörü | ||
11 | Farklı türlerin davranış repertuarlarından örnekler, davranış gözlem yöntemlerine ilişkin genel bilgiler ve davranış testlerinden örnekler | ||
12 | Hayvan refahının tanımı, hayvanların 5 temel özgürlüğü, refahın bileşenleri | ||
13 | Hayvan çevre ilişkisinde stres ve uyum mekanizması, stres yanıtları (davranışsal, otonomik, nöro-endokrin ve bağışıklık yanıtları), refah-stres-davranış arasındaki ilişkiler | ||
14 | Üretim sürecindeki bazı zootekni uygulamalarının kısa ve uzun vadede hayvan refahı ve verimlilik açısından irdelenmesi | ||
15 | |||
16 |
ETHOLOJİ ( YRD.DOÇ.DR.DUYGU ÇAKIROĞLU,YRD.DOÇ.DR. YÜCEL MERAL) 2006 MEDİPRES YAYINLARI. Demirören. E. 2002. Hayvan Davranışları. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No: 547. İzmir. Kilgour, R. and Dalton, C., 1984. Livestock Behaviour. Granada Publishing Cengiz, F. 2006. Hayvan Davranışları. U.Ü.Veteriner Fakültesi Yayınları Yayın No:2006–1. Bursa.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 129 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |