GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SOEST6009 Geleneksel Türk El Sanatları Ders 1 1 5,00

Doktora


Türkçe


Tarih boyunca Anadolu'da yaşamış medeniyetlerin el sanatları ürünleri hakkında bilgi vererek gelişimlerini aktarmak.


Doç. Dr. Ercan ÇALIŞ


1 El Sanatları ürünlerinin kronolojik olarak nasıl ortaya çıktığı ve geliştiği ile ilgili bilgiler olacaktır.
2 El sanatları kendi içinde gruplara ayrılarak her grup kendi içerisinde değerlendirilerek aktarılacak.
3 Belirlenen gruplar malzeme, teknik ve bezeme unsurları göz önünde tutularak değerlendirilecek.
4 Ele alınan eserlerin kullanım amacı ve işlevselliği belirlenecektir.
5 El Sanatları ürünleri sanat tarihi disiplini içinde yorumlayabilecektir.
6 Ele alınan tarihi eserleri karşılaştırma ve değerlendirebilme bilgisine sahip olacaktır.

Birinci Öğretim


yok


Yok


El sanatları ürünlerinde kullanılan malzeme, yapım teknikleri ile üzerinde yer alan süsleme teknikleri hakkında bilgi edinilmesini sağlamak.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 El sanatları nedir? Ortaya çıkış ve gelişim evreleri.
2 El Sanatlarında kullanılan terim ve kavramlar.
3 Geleneksel El Sanatları
4 Anadolu Türk El Sanatlarını besleyen kaynaklar
5 Anadolu Türk El Sanatlarının genel özellikleri
6 Anadolu Türk El Sanatlarının sembolik özellikleri
7 El sanatları malzemelerinde süsleme tekniklerinin açıklanması
8 Genel tekrar
9 Ara Sınav (Vize)
10 Geleneksel Türk El Sanatları özelliklerinin tanımlanması.
11 Sunum
12 Geleneksel Türk El Sanatlarının kullanım alanları
13 Sunum
14 Sunum
15 Genel değerlendirme
16 Yarıyıl sonu sınavı (Final)

OKTAY ASLANAPA, Yüzyıllar Boyunca Türk Sanatı (14. Yüzyıl), Ankara,1977. METİN SÖZEN-UĞUR TANYELİ, Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü, İstanbul, 2011. VELİ SEVİN, Anadolu Arkeoloji' sinin ABC si, İstanbul, 1991. ÜLKER ERGİNSOY, Türklerin İslam Maden Sanatına Katkıları, İslam Sanatında Türkler, İstanbul, 1982. YILDIZ AKYAY MERİÇBOYU, Antik Çağ'da Anadolu Takıları, İstanbul, 2001. YILDIZ AKYAY MERİÇBOYU, “Anadolu eski Çağında Takıların Dili” P, Sanat Kültür Antika, Çağlar Boyunca Takı ve Mücevher, Sayı 17, İstanbul, 2000.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Takım/Grup Çalışması 1 25 25
Bireysel Çalışma 1 30 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 127

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 6 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek