GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SOBYT7000 Bilimsel Araştırma ve Yayın Teknikleri Ders 1 2 5,00

Doktora



The aim of the course is to enable students to have knowledge and skills about what science and scientific thought is, how scientific research is conducted, how a thesis or article is prepared and written, and what scientific publication is.


Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KULAZ


1 “Bilim ve bilimsel araştırma nedir, bir bilimsel çalışma nasıl yapılır, bilimsel yayın nedir, bir tez veya makale nasıl hazırlanır, yayınlanır.
2 Bir makale, tez önerisi ve tez hazırlayabilmek ve/veya sunum yapabilmek.
3
4
5


None


None


In this course, all the graduate students are provided with science, scientific ethics, basic elements of scientific research, types of scientific research, planning and implementation of scientific researchScientific publication and thesis preparation, scientific publication and presentation techniques are given..


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Giriş.
2 Bilim nedir, çağdaş bilim nedir, bilimin tanımı nasıl yapılabilir?
3 Etik ve bilim etiği nedir?
4 Bilimsel araştırma nedir, bilimsel araştırma türleri nelerdir? Ödev 1.
5 Bilimsel araştırmaların planlanması nasıl yapılır ve aşamaları nelerdir?
6 Bilimsel yayın nedir, bilimsel yayın türleri nelerdir, bilimsel araştırmalar nasıl yayınlanır veya sunulur?
7 Sınav
8 Bilimsel yazım teknikleri, makale ve tez yazımı: Özet nasıl yazılır? Ödev 2.
9 Bilimsel yazım teknikleri, makale ve tez yazımı: “Giriş” ve “Literatür Bildirişleri” bölümleri nasıl yazılır?
10 Bilimsel yazım teknikleri, makale ve tez yazımı: “Bulgular”, “Tartışma” ve “Sonuç” bölümleri nasıl yazılır? Ödev 3.
11 Bilimsel yazım teknikleri, makale ve tez yazımı: Nasıl kaynak gösterilir ve atıf yapılır?
12 Lisansüstü tezler nasıl yazılır? YYÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü tez yazım kuralları. Ödev 4.
13 Bilimsel yayım nedir?
14 Bilimsel yazım teknikleri, makale ve tez yazımı: “Materyal ve Yöntem” bölümü nasıl yazılır?
15 Konuların kısa bir tekrarı ve sonuç değerlendirmesi.
16 Genel Değerlendirme



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

None


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 4 4
Derse Katılım 16 3 48
Seminer 2 40 80
Toplam İş Yükü (saat) 132

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 5 5 4 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 4 5 5 4 5 5 5 4 5 5 5 4 4 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 4 5 5 5 4 5 5 4 5 4 4 5
ÖÇ 4 5 5 4 4 4 5 4 5 4 4 5 5 4 4 5
ÖÇ 5 5 3 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek