Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SORTS7056 | Popüler Kültür ve Sinema II | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu ders 20.yy'da icadından beri eğlence endüstrisinin lokomotifi olan sinemayı populer kültür teorileri çerçevesinde tartışarak anlamlandırmayı amaçlar. Kültürel çalışmalar alanının yöntemlerini ve temel popüler kültür teorilerini kullanarak dünya ve Türkiye sinemalarından örnekler incelenir. Önemli gişe başarılarına imza atan yapıtlar üretildikleri dönemin toplumsal dinamikleri ile kurdukları ilişki ve toplumda yarattıkları dönüşüm bağlamlarında değerlendirilir.
Dr. Aytekin Çelik
1 | 1) Temel kültür ve popular kültür teorilerini anlar ve alandaki öne çıkan tartışmlara hakim olur. 2) Popüler film kavramını üretim ve tüketim pratikleri açısından değerlendirebilir. 3) Film türlerini popüler kültür bağlamında ele alabilir. 4) Bağımsız yapımlar ve sanat filmleri ile popüler kültür arasındaki ilişkileri değerlendirerek tartışabilir. 5) Tarihyazımı, popüler kültür ve gişe filmleri arasındaki ilşkileri tartışabilir. |
İkinci Öğretim
yok
-
Popüler kültür ve Sinema dersinde eğlence endüstrisinin lolkomotifi olan sinema Hollywood ve Türkiye'den yakın zamanlı örneklerle incelenecektir. Gişe filmleri kavramı ulusal ve uluslararası çerçevede tartışılacak, popüler film türleri örneklerle açıklanacaktır. Gişe filmi örnekleri tarih yazımı ve toplumsal cinsiyet teorileri çerçevelerinde tartışılacaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | 1) Giriş 2) Popüler Kültür ve Sinema 3) Film Türleri: Aksiyon, Melodram, Korku 4) 2000'lerde Hollywood Sineması, Marvel & DC Comics Uyarlamaları 5) Popüler Sinema ve Feminist Eleştiri 6) Postfeminizm ve Güncel Gişe Filmleri: Güçlü Kadın Karakter 7) Ara Sınav Sunumları 8) Tarihyazımı ve Popüler Sinema 9) Tarihyazımı ve Popüler Sinema Hollywod'da 2. Dünya Savaşının Temsili 10) Popüler Türkiye Sineması 11) Yakın Dönem Popüler Türkiye Sinemasında Cumhuriyet'in Kuruluş Döneminin Temsili 12) Bağımsız Sinema ve Popüler Kültür 13) Final Presentations Final Sunumları 14) Final Presentations & Review Final Sunumları ve Kapanış Yorumları | - | - |
1. Kellner, D. 2003. Media Culture: Identity and Politics Between Modern and Postmodern. Routledge. London & New York 2. Elsaesser, T. 2001. “The Blockbuster: Everything Connects, But Not Everything Goes.” In The End of Cinema as We Know It, edited by J. Lewis, 11–22. New York: New York University Press. 3.Stuart, H., 1973. Encoding and Decoding in Television Discourse. UK. University of Birmingham 4 .Gürgen Atalay, D. 2018. Historiography of World War II in Contemporary American Cinema. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing 4. Douglass Kellner and Michael Ryan Camera Politica: The politics and Ideology of Contemporary Hollywood Film (1988). 5. Mulvey, Laura (1975) ‘Visual pleasure and narrative cinema’, Screen, vol. 16, no. 3, pp. 6–18. 6. Modleski, Tania (1991), Feminism without Women: Culture and Criticism in a ‘Postfeminist’ Age, London: Routledge.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Derse Katılım | 1 | 30 |
Beyin Fırtınası | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 12 | 3 | 36 |
Beyin Fırtınası | 12 | 3 | 36 |
Makale Kritik Etme | 2 | 15 | 30 |
Ev Ödevi | 5 | 3 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 2 | 4 |