Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOEDS7044 | Proje Tasarım | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, sanat ve tasarım alanında yüksek lisans öğrencilerinin disiplinlerarası bir yaklaşımla özgün proje fikirleri geliştirmelerini ve bu fikirleri uygulanabilir bir projeye dönüştürmelerini sağlamaktır. Öğrencilerin akademik ve yaratıcı süreçlerini yapılandırmaları, teorik bilgi ile pratik uygulamayı birleştirmeleri ve bireysel sanatsal ifadelerini geliştirmeleri hedeflenir.
Doç. Dr. Nergiz KARADAŞ TOKTAŞ
1 | Öğrenciler, sanat ve tasarım projelerinin teorik ve pratik temellerini kavrayarak fikir oluşturma, araştırma ve konsept geliştirme aşamalarını uygulayabilir. |
2 | Öğrenciler, proje yönetimi süreçlerini öğrenerek zaman yönetimi, bütçe oluşturma ve ekip çalışması gibi beceriler kazanır. |
3 | Öğrenciler, disiplinlerarası bakış açılarını projelerine entegre ederek yeni medya teknolojilerini yaratıcı süreçlerde etkin bir şekilde kullanabilir. |
4 | Öğrenciler, projelerini etik değerler ve sürdürülebilirlik ilkeleri bağlamında geliştirerek toplumsal ve çevresel etkilerine duyarlı bir yaklaşımla çalışabilir. |
5 | Öğrenciler, projelerini etkili bir şekilde sunmak için görsel sunum hazırlığı, iletişim teknikleri ve raporlama konularında uzmanlaşır. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sanat ve tasarımda proje kavramı, temel prensipler ve yöntemler çerçevesinde ele alınarak öğrencilere proje üretim sürecinin teorik ve pratik temelleri kazandırılır. Bu süreç, fikir oluşturma, araştırma ve konsept geliştirme aşamalarını içerir ve öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerini disiplinlerarası yaklaşımlarla birleştirmelerine olanak tanır. Özellikle yeni medya teknolojilerinin tasarım süreçlerine entegrasyonu, projelerin çağdaş ve yenilikçi bir perspektifle ele alınmasını sağlar. Ders kapsamında uygulamalı atölye çalışmaları gerçekleştirilerek prototip ve maket yapımı gibi pratik becerilerin geliştirilmesi hedeflenir. Ayrıca, proje yönetimi ve planlama süreçlerinde zaman yönetimi, bütçe oluşturma ve ekip çalışması gibi beceriler vurgulanır. Öğrencilerin projelerini etkili bir şekilde sunabilmeleri için iletişim teknikleri, görsel sunum hazırlığı ve raporlama gibi konular üzerinde durulur. Tüm bu süreçler, etik değerler ve sürdürülebilirlik ilkeleri bağlamında ele alınarak, projelerin toplumsal ve çevresel etkilerine duyarlı bir şekilde geliştirilmesi teşvik edilir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve proje tasarımının temel kavramları | ||
2 | Sanat ve tasarımda disiplinlerarası yaklaşımlar | ||
3 | Fikir oluşturma ve yaratıcı süreçler | ||
4 | Araştırma yöntemleri ve konsept geliştirme | ||
5 | Yeni medya teknolojilerinin projelere entegrasyonu | ||
6 | Proje tasarımında estetik ve işlevsellik ilişkisi | ||
7 | Vize sınavı | ||
8 | Proje planlama: Zaman yönetimi ve bütçe oluşturma | ||
9 | Ekip çalışması ve proje yönetimi becerileri | ||
10 | Etkili iletişim teknikleri: Proje sunumları için hazırlık | ||
11 | Görsel sunum teknikleri ve raporlama | ||
12 | Etik değerler ve sanat projelerinde sürdürülebilirlik | ||
13 | Bireysel danışmanlık ve proje ilerleme raporları | ||
14 | Final proje tasarımının son düzenlemeleri ve uygulama rehberliği | ||
15 | Proje sunumları: Öğrenci projelerinin değerlendirilmesi | ||
16 | Final sınavı |
Manovich.,L.(2001). The Language of New Media. London: The MIT Pres, Cambridge, Gombrich, E., H. (1997). Sanatın Öyküsü (çev. E. Erduran, Ö. Erduran) . İstanbul: Remzi Kitabevi. Soykan, Ö. (2009). Sanat Sosyolojisi. İstanbul: Dönence Yayınları. Stallabrass, J. (2009). Sanat A.Ş. Çağdaş Sanat ve Bienaller. İstanbul: İletişim Yayınları. Shiner, L. (2018). Sanatın İcadı-Bir Kültür Tarihi (çev. İ. Türkmen) . Ankara: Heretik Basın ve Yayım. Berger, J. (2019). Görme biçimleri (Y. Salman, Çev.). Metis Yayınları. Gray, C., & Malins, J. (2004). Visualizing research: A guide to the research process in art and design. Ashgate. Kerzner, H. (2009). Project management: A systems approach to planning, scheduling, and controlling (10th ed.). Wiley.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Proje Hazırlama | 1 | 32 | 32 |
Proje Sunma | 1 | 2 | 2 |
Ev Ödevi | 12 | 3 | 36 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |