GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SOTAS7015 Cumhuriyet Dönemi Sanat Politikaları Ders 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Cumhuriyet Dönemi Sanat Politikaları dersi, Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşundan itibaren sanat alanında uygulanan politikaları ve bu politikaların toplumsal, kültürel ve ekonomik etkilerini incelemeyi amaçlar. Bu ders, Cumhuriyet'in sanata olan yaklaşımını, sanatçıların rolünü ve modernleşme sürecindeki etkilerini anlamaya yardımcı olur. Ayrıca, sanatın eğitimi, desteklenmesi ve toplumsal bilinç oluşturmadaki rolü ele alınır.


Doç. Dr. Halit YABALAK


1 Cumhuriyetin Kuruluşu ve Sanat: Genel Çerçevesini tanımlayabilme
2 Sanat Politikalarının Gelişimi: 1923-1930 Dönemi değerlendirebilme.
3 Cumhuriyet Dönemi Sanatçıları: Tanınmış İsimler ve Eserleri değerlendirebilme.
4 Cumhuriyet Dönemi Sanatının Mirası
5 Sanat ve Siyaset İlişkisi: Propaganda ve Toplumsal Mesajlar tanıyabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Cumhuriyet Dönemi Sanat Politikaları dersi, Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşundan itibaren sanat alanında uygulanan politikaları ve bu politikaların toplumsal, kültürel ve ekonomik etkilerini incelemeyi amaçlar. Bu ders, Cumhuriyet'in sanata olan yaklaşımını, sanatçıların rolünü ve modernleşme sürecindeki etkilerini anlamaya yardımcı olur. Ayrıca, sanatın eğitimi, desteklenmesi ve toplumsal bilinç oluşturmadaki rolü ele alınır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Konuyla İlgili Yapılan çalışmalar Üzerine Araştırma Cumhuriyetin Kuruluşu ve Sanat: Genel Çerçeve
2 19. yüzyılda, Osmanlı İmparatorluğu’nda kültür-sanat, düşün ortamı ,Batı ile kültürel , sanatsal ilişkiler; İstanbul’a gelen Batılı ressamlar,
3 Sanat Politikalarının Gelişimi: 1923-1930 Dönemi
4 Resmi Sanat Kurumu ve Devlet Destekleri
5 Halkçı Sanat Anlayışı: Toplum için Sanat
6 Modernization and Art: Western Influence
7 Sanat Eğitimi: Güzel Sanatlar Okulunun Kuruluşu
8 Ara Sınav (Vize)
9 Cumhuriyet Dönemi Sanatçıları: Tanınmış İsimler ve Eserleri Görsel Sanatlar: Resim, Heykel ve Mimarideki Gelişmeler
10 Edebiyat ve Tiyatro: Yeni Yaklaşımlar Müzik: Cumhuriyet Döneminde Çağdaşlaşma Süreci
11 Seramik ve El Sanatları: Geleneksel ve Modern Yaklaşımlar
12 Sanat ve Siyaset İlişkisi: Propaganda ve Toplumsal Mesajlar
13 Genel Değerlendirme ve Tartışma: Cumhuriyet Dönemi Sanatının Mirası
14 Son Sınav (Final)
15
16

CEZAR, Mustafa, Sanatta Batıya Açılış ve Osman Hamdi, 2 cilt, Erol Kerim Aksoy Kültür, Eğitim, Spor ve Sağlık Vakfı Yayını, İstanbul, 1995. GERMANER, S.-İNANKUR, Z., Oryantalistlerin İstanbulu, Türkiye İş Bankası Yayını, İstanbul, 2002. GERMANER, S., “Batı Tarzı Resmin Osmanlı Yaşamına Katılışı ve Yarattığı Ortamlar”, 19. Yüzyıl İstanbulunda Sanat Ortamı, Habitat II’ye Hazırlık Sempozyumu, 14-15 Mart 1996, Bildiriler, İstanbul, 1996, s.129-137. RENDA, G.-EROL, T. vd, Başlangıcından Bugüne Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi, 4 Cilt, Tiglat Yayınevi, İstanbul, 1980. RENDA, G., “Resim ve Heykel”, Osmanlı Uygarlığı 2 Cilt, T.C. Kültür Bakanlığı Yayını, Ankara, 2004, s.933 vd. RENDA, G., “Sanatta Etkileşim”, Osmanlı Uygarlığı 2 Cilt, T.C. Kültür Bakanlığı Yayını, Ankara, 2004, s.1091-1121. TANSUĞ, S., Çağdaş Türk Sanatı, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1986.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Seminer 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Rapor Sunma 0 0 0
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 16 5 80
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 20 40
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 3 5 4 5 4 5 3 4 3 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 4 5 4 5 3 4 4 5 5 5
ÖÇ 3 4 5 5 5 4 5 5 5 4 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 4 5 4 4 4 5 5 5 5
ÖÇ 5 3 5 5 4 4 4 4 5 5 4 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek