Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOTAS7013 | Tasarım ve Sosyal Sorumluluk | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
"Tasarım ve Sosyal Sorumluluk" dersi, öğrencilerin tasarım süreçlerinde sosyal, çevresel ve etik sorumluluklarını anlamalarını ve bu bağlamda duyarlılık geliştirmelerini amaçlamaktadır. Bu dersin temel hedefleri şunlardır: Tasarımın Etkisi: Tasarımın toplumsal, çevresel ve ekonomik etkilerini anlamak ve tasarımcıların bu etkiler üzerindeki sorumluluklarını keşfetmek. Duyarlı Tasarım Uygulamaları: Sosyal ve çevresel sorunlarla ilgili duyarlı tasarım yaklaşımlarını öğrenmek ve uygulamak; bu bağlamda yaratıcı çözümler geliştirmek. Çeşitlilik ve Kapsayıcılık: Farklı kültürel, sosyal ve ekonomik bağlamlar içinde tasarım yaparken çeşitlilik ve kapsayıcılığın önemini kavramak. Etik ve Sürdürülebilirlik: Sürdürülebilir tasarım prensiplerini benimsemek ve tasarım kararlarının etik boyutunu değerlendirmek. Proje Geliştirme: Sosyal sorumluluğa duyarlı projeler geliştirmek; bu projeler aracılığıyla topluma katkıda bulunma becerisini artırmak.
Dr. Öğr. Üyesi Atilla Emre Keskin
1 | Tasarımın toplumsal ve çevresel etkilerini analiz edebilir. |
2 | Kapsayıcı ve duyarlı tasarım yaklaşımlarını uygulayabilir. |
3 | Tasarım süreçlerinde etik ilkeleri gözetebilir. |
4 | Sürdürülebilir tasarım prensiplerini benimseyerek projeler geliştirebilir. |
5 | Tasarımın sosyal sorumluluğunu kavrayarak toplumsal sorunlara çözüm önerileri sunabilir. |
Birinci Öğretim
yok
yok
"Tasarım ve Sosyal Sorumluluk" dersi, tasarım süreçlerinde sosyal ve çevresel sorumlulukların göz önünde bulundurulmasına yönelik bir çerçeve sunmaktadır. Bu dersin içeriği, öğrencilere tasarımın toplumsal etkilerini, etik değerlerini ve sürdürülebilirlik ilkelerini öğretmeyi amaçlamaktadır. Ders, aşağıdaki temel konular etrafında şekillenecektir: Tasarımın Temelleri: Tasarımın tanımı, tarihçesi ve toplum üzerindeki etkileri hakkında bilgi verilecektir. Sosyal ve Çevresel Sorumluluk: Tasarımcıların topluma ve çevreye karşı sorumlulukları incelenecek ve bu bağlamda sosyal sorunlara duyarlılık geliştirme yöntemleri üzerinde durulacaktır. Duyarlı Tasarım Yaklaşımları: Sosyal ihtiyaçlar, çevre sorunları ve etik tasarım uygulamaları konularında duyarlı tasarım ve yaratıcı problem çözme yöntemleri ele alınacaktır. Kapsayıcı Tasarım: Farklı kültürel ve sosyal bağlamlarda tasarım yaparken kapsayıcılığın önemi vurgulanacaktır. Proje Uygulamaları: Öğrencilerin sosyal sorumluluğa duyarlı projeler geliştirmeleri için grup çalışmaları ve bireysel projeler gerçekleştirilecektir. Sürdürülebilir Tasarım: Sürdürülebilir tasarım prensipleri ve uygulamaları, doğal kaynakların korunması, geri dönüşüm ve döngüsel ekonomi gibi konular işlenecektir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Tasarımın tanımı, tarihi ve temel kavramlar. | ||
2 | Tasarımın toplum üzerindeki etkileri ve değişim süreçleri. | ||
3 | Tasarımcıların sosyal sorumlulukları ve toplumsal fayda. | ||
4 | Duyarlı tasarım nedir? Örnekler ve uygulamalar. | ||
5 | Sürdürülebilir tasarım prensipleri ve çevresel etkiler. | ||
6 | Farklı kullanıcılara hitap eden tasarım yaklaşımları. | ||
7 | Ara sınav | ||
8 | Tasarım süreçlerinde etik ilkeler ve kurallar. | ||
9 | Tasarım projelerinin aşamaları ve yöntemleri. | ||
10 | Gerçek dünyadaki toplumsal sorunlara yaratıcı tasarım çözümleri. | ||
11 | Kullanıcı deneyiminin önemi ve geri bildirimin rolü. | ||
12 | Öğrencilerin projelerini sunmaları ve grup değerlendirmeleri. | ||
13 | Ders boyunca öğrenilenlerin gözden geçirilmesi ve kritik tartışmalar. | ||
14 | fınal sınav |
"Sanat Ne İçin?" - Müslüm Güler Sanat Eleştirisi" - Burcu Korkmazyürek "Sanat Tarihi" - Erdal İnci
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 40 | 80 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 124 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |