Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOTAS7001 | Görsel Kültür | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Bu ders, görsel kültür kavramını, görsel iletişimin temel dinamiklerini ve fotoğrafın bu bağlamdaki yerini ele almayı amaçlar. Görsel imgelerin anlam üretim süreçlerini, toplumsal etkilerini ve fotoğrafın kültürel bir ifade aracı olarak rolünü analiz etmeyi hedefler.
Doç.Dr. Aslı Erciyeş Tosun
1 | 1. Görsel kültürün temel kavramlarını ve teorilerini açıklayabilir. |
2 | 2. Fotoğrafın kültürel, sanatsal ve toplumsal bağlamdaki önemini değerlendirebilir. |
3 | 3. Görsel imgelerin anlam üretim süreçlerini analiz edebilir. |
4 | 4. Fotoğrafın görsel kültür içerisindeki rolünü eleştirel bir yaklaşımla tartışabilir. |
5 | 5. Fotoğraf ve görsel imgelerden ilham alarak yaratıcı projeler geliştirebilir. |
Birinci Öğretim
yok
[Yok]
Görsel kültürün temelleri görme ve görselleştirme arasındaki farklar imge ve anlam üretimi görsel okur yazarlık görsel kültür ve sanat ilişkisi resim heykel ve fotoğrafın görsel kültürle etkileşimi
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | • Giriş: Görsel Kültür Nedir? • Görsel kültürün tarihsel arka planı | ||
2 | • Görme ve Görselleştirme Süreçleri • Algı, temsil ve görsel iletişim | ||
3 | • Fotoğrafın Görsel Kültürdeki Yeri • Fotoğrafın belgesel ve sanatsal işlevleri | ||
4 | • Görsel İmgelerin Anlamı ve Gücü • Fotoğrafın toplumsal mesaj taşıyıcı olarak rolü | ||
5 | • Medya ve Görsel Kültür İlişkisi • Fotoğrafın basılı ve dijital medyadaki kullanımı | ||
6 | • Kimlik ve Temsil: Fotoğrafın Sosyal Boyutları • Toplumsal cinsiyet, etnik kimlik ve görsel imgeler | ||
7 | • Fotoğraf ve İdeoloji • Fotoğrafın propaganda ve ideolojik amaçlarla kullanımı | ||
8 | • Sanat ve Görsel Kültür: Fotoğrafın Yaratıcı Gücü • Fotoğrafın çağdaş sanattaki rolü | ||
9 | • Dijital Görsel Kültür ve Fotoğraf • Teknolojik gelişmeler ve yeni medya ortamlarında fotoğraf | ||
10 | • Görsel Kültür ve Estetik Yaklaşımlar • Güzel, çirkin ve grotesk estetikler | ||
11 | • Toplumsal Bellek ve Fotoğraf • Fotoğrafın hafıza ve tarih yazımındaki rolü | ||
12 | • Fotoğraf ve Etik Sorunlar • Fotoğrafın mahremiyet, manipülasyon ve hakikat ilişkisi | ||
13 | • Görsel Kültürde Popüler Kültür ve Fotoğraf • Reklam, moda ve sosyal medyada fotoğrafın rolü | ||
14 | • Görsel Analiz Teknikleri ve Uygulama Çalışmaları • Fotoğraf ve görsel imgelerin eleştirel analizi | ||
15 | • Proje Çalışması: Görsel Kültür ve Fotoğrafın Yorumlanması • Öğrencilerin hazırladığı görsel projelerin tartışılması | ||
16 | • Final Proje Sunumları ve Genel Değerlendirme • Dersin kapanışı ve gelecek tartışmaları |
1. Nicholas Mirzoeff, Görsel Kültür. 2. Susan Sontag, Fotoğraf Üzerine. • Yardımcı Kaynaklar: 1. Roland Barthes, Camera Lucida: Fotoğraf Üzerine Düşünceler. 2. John Berger, Görme Biçimleri. 3. David Bate, Fotoğraf: Sanat ve Toplum.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 40 | 80 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 124 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 |