Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOTAS7018 | Sanatta Proje Tasarım ve Uygulaması | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere sanat projeleri geliştirme sürecinin tüm aşamalarını kapsamlı bir şekilde öğretmek ve bu süreci bizzat deneyimlemelerini sağlamaktır. Bu ders, öğrencilerin sanat ve tasarım ilkelerini anlamalarını, yaratıcı fikirlerini geliştirebilmelerini, kapsamlı araştırma yapabilme yeteneklerini ve eleştirel düşünme becerilerini artırmayı hedefler.
Doç. Dr. Nergiz Karadaş Toktaş
1 | Öğrenciler, sanat projelerini başarılı bir şekilde tasarlama ve planlama yeteneğini kazanacaklar. |
2 | Öğrenciler, sanat ve tasarım ile ilgili çeşitli konularda kapsamlı araştırma yapma ve bulgularını eleştirel bir şekilde analiz etme yeteneklerini geliştireceklerdir. |
3 | Öğrenciler, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirerek, benzersiz ve yenilikçi sanat projeleri üretebilecekler. |
4 | Öğrenciler, sanat projelerini etkili bir şekilde sunma ve savunma yeteneğini geliştireceklerdir. |
5 | Öğrenciler, sanatın toplumsal değişimdeki rolünü anlayacak ve topluluk tabanlı sanat projeleri aracılığıyla toplumsal katılımı teşvik edecek projeler geliştirebileceklerdir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sanat projelerinin tasarımından uygulamasına kadar olan süreci kapsayan, teorik bilgilerin pratiğe dökülmesini sağlayan bir derstir. Bu derste öğrenciler, sanatın farklı disiplinler arası yönlerini keşfeder ve kendi sanat projelerini tasarlayıp uygulama fırsatı bulurlar.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve Dersin Tanıtımı | ||
2 | Sanat ve Tasarım İlkeleri | ||
3 | Fikir Geliştirme ve Konsept Oluşturma | ||
4 | Araştırma Yöntemleri | ||
5 | Proje Planlaması | ||
6 | Malzeme ve Teknikler | ||
7 | Vize Sınavı | ||
8 | Dijital sanat ve yeni medya | ||
9 | Proje Tasarımı | ||
10 | Zaman çizelgesi ve bütçe planlaması | ||
11 | Proje Dosyası Hazırlama | ||
12 | Projelerin sunumu ve eleştirisi | ||
13 | Projelerin sunumu ve eleştirisi | ||
14 | Final Sınavı |
Rosenberg, G. (2010). The Artist's Guide to Grant Writing: How to Find Funds and Write Foolproof Proposals for the Visual, Literary, and Performing Artist. Watson-Guptill.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 1 | 15 | 15 |
Beyin Fırtınası | 12 | 5 | 60 |
Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Ev Ödevi | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |