Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOTAS7016 | Kent ve Sanat | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Çevre, kentsel doku içinde estetik değerlerinin irdelenmesi, tarihi süreç içinde estetiğin gelişimi, kentsel imaj ve kent kimliği açısından estetik çevre oluşumu kriterleri, donatıların kent silueti ve çevreye katkılarının değerlendirilmesi, kentsel tasarım-sanat-kültür-çevre ilişkilerinin, birey-çevre ilişkisinin anlatılması amaçlanmıştır.
Doç. Dr. Halit YABALAK
1 | Genel bir kent kültürü bilgisine sahip olacaklar, |
2 | Kentlerin evrimi hakkında bilgi sahibi olacaklar, |
3 | Kentsel imaj ve kent kimliği açısından estetik çevre oluşumu kriterlerini öğrenebilme; |
Birinci Öğretim
Yok
[Yok]
Kent ve kültür ilişkisinin tarihsel arka planı, günümüz kentlerinin dönüşüm ve değişiminde küreselleşmenin etkisi, marka kent oluşturma çabası, kültürel değerlerin korunması, sürdürülebilirlik kavramı, kamusal alanların önemi (meydanlar ve sokaklar), konut kültürünün kentlere mekansal ve sosyal yansımaları değerlendirilecektir. Öğrenci dönem sonunda kent ve kültür ilişkisini pek çok boyutuyla değerlendirebilecektir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Sanat kavramının açıklanması ve kent kimliği içinde değerlendirilmesi | ||
2 | Tarihi süreç içinde estetik anlayış ve gelişimi | ||
3 | Tarihi süreç içinde estetik anlayış ve gelişimi | ||
4 | Kentsel doku için estetik kriterler ve değerler | ||
5 | Kentsel imaj ve kent kimliği kavramları | ||
6 | Kentsel imaj ve kent kimliği kavramlarının estetik açısından değerlendirilmesi | ||
7 | Kentsel kimlik açısından donatıların değerlendirilmesi | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Donatıların kent silüeti ve ve çevreye katkıları | ||
10 | Kentsel kimlikte estetik ve sürdürülebilirlik | ||
11 | Sanat ve kentsel tasarım ilişkisi | ||
12 | Kentsel tasarım, kültür ve çevre ilişkisinin örneklerle tartışılması | ||
13 | Kentsel tasarımda estetik, birey ve çevre ilişkisinin örneklerle tartışılması | ||
14 | İşlenmiş konularla ilgili Türkiyeden ve dünyadan örnekler | ||
15 | Final Sınavı |
Thorns, David C. (2004), "Kentlerin Dönüşümü: Kent Teorisi ve Kentsel Yaşam", Soyak Yayınları, İstanbul, Türkiye. • Atanur, G. ve Yaman, M. (Editörler) (Eylül 2016), "Kent Kültürü ve Kentlilik Bilinci Sempozyumu" Bildiri Kitabı, Bursa Kent Konseyi Bilimsel Yayınlar Dizisi-3, Bursa, Türkiye. • Turgut Yıldız, H. ve Eyüce, A. (Derleyenler) (Aralık 2007), "Kent, Kültür ve Konut", IAPS-CSBE Network Kitap Serisi:7, Bahçeşehir Üniversitesi, Uğur Eğitim Pazarlama ve Yayıncılık A.Ş., İstanbul, Türkiye. • Keyder, Ç. (Editör) (2006), "İstanbul: Küresel ile Yerel Arasında"Metis Yayınları, İstanbul, Türkiye. • Bali, R. N. (2009), "Tarz-ı Hayat’tan Life Style’a: Yeni Seçkinler, Yeni Mekanlar, Yeni Yaşamlar", İletişim Yayınları, İstanbul, Türkiye.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 3 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 |