Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOTAS7002 | Görüntünün Anlamlandırma Yöntemleri | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Görüntünün Anlamlandırma Yöntemleri" dersi, öğrencilerin görsel içerikleri anlamlandırma süreçlerini ve bu süreçlerde kullanılan çeşitli yöntemleri öğrenmelerini amacıyla tasarlanmıştır. Bu dersin temel hedefleri şunlardır: Görsel Okuryazarlığı Geliştirmek: Öğrencilerin görsel içerikleri analiz etme ve yorumlama becerilerini geliştirmek. Teorik Çerçeve Sağlamak: Görüntü analizi ve yorumlama teorileri hakkında bilgi vermek; sanat, iletişim ve medya bağlamında bu teorilerin uygulanabilirliğini tartışmak. Duygusal ve Estetik Tepkileri Anlamak: Görsel içeriklerin izleyicide yarattığı duygusal ve estetik tepkileri incelemek. Kültürel ve Sosyal Bağlam: Görüntülerin kültürel ve sosyal bağlamda nasıl anlam kazandığını değerlendirmek. Pratik Uygulamalar: Öğrencilerin teorik bilgileri pratikte uygulayarak kendi görsel analiz ve yorumlama yeteneklerini geliştirmelerini sağlamak.
Doç. Dr.Meyrem Deveci
1 | Sanat eserlerini teknik, estetik ve tematik açıdan analiz edebilir. |
2 | Sanat eserlerinin kültürel ve tarihsel bağlamlarını değerlendirebilir. |
3 | Sanatçıların yaşam öykülerinin eserleri üzerindeki etkilerini tartışabilir. |
4 | Farklı eleştiri yöntemlerini kullanarak sanat eserlerini eleştirebilir. |
5 | Sanat eserlerinin izleyici üzerindeki etkisini analiz edebilir. |
Birinci Öğretim
yok
yok
"Görüntünün Anlamlandırma Yöntemleri" dersi, öğrencilerin görsel içeriklerin analizini, yorumlamasını ve bu süreçte kullanılan yöntemleri öğrenmelerini sağlar. Dersin içeriği aşağıdaki başlıklar etrafında şekillenecektir: Görsel İletişimin Temelleri: Görsel iletişim teorileri, görsel dil ve semboller. Görsel Okuryazarlık: Görsel içerikleri anlamlandırmak ve yorumlamak için gerekli beceriler. Anlamlandırma Süreçleri: Görüntülerin nasıl anlam kazandığı ve bu süreçte etkili olan faktörler. Kültürel ve Sosyal Kontekst: Görüntülerin kültürel ve sosyal bağlamdaki yeri ve anlamı. Duygusal ve Estetik Tepkiler: Görsel içeriklerin izleyici üzerindeki duygusal ve estetik etkileri. Görüntü Analiz Yöntemleri: Farklı analiz yöntemleri ve bunların görsel içeriklerde nasıl uygulanacağı. Görsel Öğelerin Eleştirisi: Görüntülerin eleştirel analizi ve yorumlama becerileri. Pratik Uygulamalar: Öğrencilerin kendi projeleri üzerinden görüntü analizi yaparak bilgilerini pratiğe dökme fırsatı.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Sanat Eseri Analizine Giriş; sanat analizinin temel kavramları, yöntemleri ve önemine dair genel bilgiler verilecektir. | ||
2 | Sanat Tarihi ve Eser Türleri; sanat tarihinin kısa bir özeti ve farklı sanat eserleri türlerinin tanıtımı yapılacaktır. | ||
3 | Teknik Analiz; malzeme seçimleri ve kullanılan teknikler ile eserlerin yapısal özellikleri incelenecek. | ||
4 | Estetik Analiz; sanat eserlerinde güzellik kavramı ve estetik değerler üzerinde durulacaktır. | ||
5 | Tematik Analiz; sanat eserlerinin temaları ve verdiği mesajlar tartışılacak. Biografik Analiz; sanatçıların yaşam öyküleri ve eserlerindeki yansımaları ele alınacaktır. | ||
6 | Kültürel ve Tarihsel Bağlam; sanat eserinin yaratıldığı kültürel ve tarihsel faktörler incelenecek. | ||
7 | Ara sınav | ||
8 | İzleyici Analizi; sanat eserinin izleyici üzerindeki etkisi ve anlamı tartışılacak. | ||
9 | Eserlerin Eleştirisi; farklı eleştiri yaklaşımları ve bu yaklaşımların eser analizi üzerindeki etkisi incelenecek. | ||
10 | Grup Çalışması; öğrenciler, belirli bir sanat eserini analiz edecekleri grup projeleri gerçekleştireceklerdir. Güncel Sanat Eserlerinin Analizi; çağdaş sanat eserlerinin analizi üzerinde durulacaktır. | ||
11 | Sanat ve Toplum; sanatın toplumsal yansımaları ve etkileri ele alınacaktır. | ||
12 | Sanatın Geleceği; yeni sanat eserleri ve eğilimler hakkında tartışmalar yapılacaktır. | ||
13 | Genel Değerlendirme ve Tartışma; ders boyunca öğrenilenlerin gözden geçirilmesi ve tartışılması sağlanacaktır. | ||
14 | fınal sınav |
"Görsel Kültür: Anlam ve İletişim" - Kadir Has Üniversitesi Yayınları "Görsel İletişim Teorileri" - A. A. B. Yılmaz Görsel Anlam: Sanat ve İletişim" - Özdemir Nutku
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 40 | 80 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 124 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |