Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOESO8021 | Eğitim Sosyolojisi | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, eğitim ve sosyoloji arasındaki ilişkiyi açıklayabilmek; sosyolojinin eğitime katkılarını, eğitim sorunlarının anlaşılmasına ve çözümlenmesine yapacağı katkı konusunda farkındalık oluşturma; sosyolojinin genel amaç ve felsefesini kazandırmak, sosyolojideki temel kavram ve ilkeleri öğrenciye kazandırmak, sosyoloji ve eğitim arasındaki karşılıklı ilişki ve bağlantıyı göstermektir.
Doç. Dr. Fatma GÜNGÖRER
1 | 1. Eğitim Sosyolojisiyle ilgili muhakeme yeteneği kazanmak ve toplumsal gerçekleri eğitimle ilişkilendirerek açığa çıkarmak ve yorumlayabilmek. |
2 | 2. Eğitim sosyolojisi alt bilimine ait kavramlar, teoriler, yöntemler ve saha uygulaması hakkında bilgi sahibi olup, bunları araştırma sürecinde ve proje geliştirmede etkili kullanabilme. |
3 | 3. 3. Eğitim ve diğer toplumsal kurumlar arasında sosyolojik bir nedensellik ve bağ kurabilmek. |
İkinci Öğretim
Yok
Yok
Eğitim sosyolojisi alt disiplinine ait kavramlar, teoriler, yöntemler ve saha uygulamaları ile eğitim sosyolojisinin temel argümanlarını araştırma sürecinde ve proje geliştirmede etkili kullanabilme.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Eğitim Sosyolojisinin tanımı, kapsamı, konusu | ||
2 | Sosyoloji ve eğitim sosyolojisinde temel kavramlar, çalışma alanları. Eğitimin diğer bilimlerle ilişkisi | ||
3 | Eğitim sosyolojisinin ortaya çıkışı ve gelişimi | ||
4 | Eğitim sosyolojisine ilişkin yaklaşımlar: İşlevselci yaklaşım, çatışmacı yaklaşım, eleştirel yaklaşım. | ||
5 | Eğitimin sosyal temelleri: Eğitim ve toplum ilişkisi, sosyalleşme, bireyselleşme, toplumsal kategoriler | ||
6 | Toplumsal yapı ve eğitim: statü, toplumsal rol | ||
7 | Toplumsal tabakalaşma ve eğitim | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Toplumsallaşma kurumu olarak eğitim | ||
10 | Toplumsal davranış kalıpları ve eğitim | ||
11 | Toplumsal değişme ve eğitim | ||
12 | Kültür ve eğitim, çok kültürlülük ve eğitim | ||
13 | Eğitimde eşitlik ve fırsat eşitliği olgusu | ||
14 | Küreselleşme ve eğitim | ||
15 | Bilgi toplumu ve eğitim |
-Ed. Çağatay Özdemir, Selcen Bingöl, (2020). Eğitim sosyolojisi, Pegem Akademi Yayınları. -Kolektif, (2021). Eğitim sosyolojisi, Pegem Akademi Yayınları. -Ed. Mehmet Akif Sözer, (2024). Eğitim sosyolojisi, Pegem Akademi Yayınları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Gözlem | 4 | 6 | 24 |
Rapor Hazırlama | 1 | 24 | 24 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 12 | 3 | 36 |
Rapor | 1 | 15 | 15 |
Ev Ödevi | 8 | 2 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 122 |
PÇ 1 | |
ÖÇ 1 | |
ÖÇ 2 | |
ÖÇ 3 |