Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOESO8005 | Sanat Sosyolojisi | Ders | 1 | 1 | 0 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı sanata ve sanatçıya bakışın modern ve postmodern zamanlarda nasıl faklılaştığını anlayabilmek ve araçsal bakışın sanat üzerindeki etkilerini ortaya çıkartıp sosyolojik bakışla yorumlamaktır.
Doç. Dr. Gülsevim Evsel
1 | Bu dersi alan öğrenciler sanatın toplum için mi yoksa kendisi için mi yapıldığını tartışır. |
2 | Bu derste sanatın anlamı sosyoloji bilimi tarafından anlaşılmaya çalışılmaktadır. |
İkinci Öğretim
yok
yok
Dersin içeriği aydınlanma disturu ile başlayarak bireysel aydınlanma ve toplumsal aydınlanmanın; ayrıca farklı düşünce tarzlarının sanata bakış üzerinde nasıl etkiler bıraktığını kapsamaktadır. Örneğin, Frankfurt Okulu'na göre, sanatın dili artık kopartılmıştır. Bu nedenle edebiyat, resim, müzik, heykel sanatları üzerinden sanat ve sanatçı örnekleri paylaşılmakta ve öğrencilerle birlikte yeniden yorumlanmakta; sanatın dilinin neden kopartılmış olduğu anlaşılmaya çalışılmaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Background müzik - müzik nedir? Zaman içinde nasıl gelişmiş, dönüşmüştür? | yok | yok |
2 | Kitap nedir? Edebiyat sanat ve toplum ilişkisi nasıl kurulabilir? | yok | yok |
3 | Şiir nedir? Şiirler toplumu yansıtmalı ve ondan esinlenmeli midir? | yok | yok |
4 | Sanatta çeviri nasıl olmalıdır? | Can Yücel tarafından yapılan Shakespeare 66. sonesinin çevirisini incelemek | yok |
5 | Sosyolojinin sanata yaklaşımı-1 | Frankfurt Okulu | yok |
6 | Sosyolojinin sanata yaklaşımı-2 | Ulus Baker-Kitap nedir? | yok |
7 | Sosyolojinin sanata yaklaşımı-3 | Behice Boran "“Sanat Sanat İçindir” “Sanat Cemiyet İçindir” Dolambacı" | yok |
8 | Sosyolojinin sanata yaklaşımı-4 | Vera L. Zolberg "Bir sanat Sosyolojisi Oluşturmak" | yok |
9 | Sosyolojinin sanata yaklaşımı-5 | Nathalie Heinich "Sanat Sosyolojisi" | yok |
10 | Sanat sosyolojisi hakkında tartışmalar | yok | yok |
Horkheimer, M. (2016) Akıl Tutulması, (İlk basım: 1986) Metis Yayıncılık. Kant, I. (2005) Aydınlanma Nedir? Liberal Düşünce, 10 (38-39), s. 225-230.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü (saat) | 0 |
PÇ 1 | |
ÖÇ 1 | |
ÖÇ 2 |