GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SBSCS7024 Çocuk Sağlığı Hemşireliğinde Gelişimsel Yaklaşım ve Danışmanlık Ders 1 2 0

Yüksek Lisans



Öğrencilere, sağlıklı çocukta büyüme ve gelişme dönemleri ve normalden sapma durumlardan bakım ve danışmanlık verebilecek bilgilerin kazandırılmasını amaçalar.


Dr. Öğr. Ü. Fahri AŞKAN


1 Çocuk sağlığı ile ilgili temek kavramları tanımlayabilme
2 Çocukluk yaş dönemlerine göre cinsel gelişimin değerlendirilmesini yapabilme
3 Ülkemizde ve Dünya'da çocuk sağlığının durumunu ve sorunlarını açıklayabilme
4 Sağlıklı çocukta anormal durumlarda danışmanlık yapabilme
5 Çocuk ve aileye yönelik aile merkezli bakım yaklaşımını uygulayabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Çocuk sağlığı ile ilgili temel kavramalrı tanımlayabilme; Ülkemiz ve dünya da çocuk sağlığının durumunun ven sorunlarını açıklayabilme Çocukluk yaş dönemlerine göre mental, bilişsel, cinsel gelişimin değerlendirilmesi yapabilme Sağlıklı çocukta anormal sapmalarda danışmanlık Çocuk ve aileye yönelik aile merkezli bakım yaklşımını uygulayabilme.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Derse giriş ve tanılma programın tartışılması yok Yok
2 Türkiye’de Çocuk Sağlığının Durumu ve Çocuk Sorunları (Şehir, Kırsal Kesim, Gecekondu Bölgeleri vb.)
3 Pediatri Hemşireliği (Tanımı, Tarihçesi, Gelişimi ve Özellikleri)
4 Yenidoğan Döneminde Fiziksel Psikososyal Mental Bilişsel ve Cinsel Gelişimin Değerlendirilmesi ve Bakım İlkeleri
5 Süt Çocukluğu Döneminde Fiziksel Psikososyal Mental Bilişsel ve Cinsel Gelişimin Değerlendirilmesi ve Bakım İlkeleri
6 Oyun Çocukluğu Döneminde Fiziksel Psikososyal Mental Bilişsel ve Cinsel Gelişimin Değerlendirilmesi ve Bakım İlkeleri
7 Okul Öncesi Çocukluğu Döneminde Fiziksel Psikososyal Mental Bilişsel ve Cinsel Gelişimin Değerlendirilmesi ve Bakım İlkeleri
8 Ara Sınav
9 Okul Çocukluğu Döneminde Fiziksel Psikososyal Mental Bilişsel ve Cinsel Gelişimin Değerlendirilmesi ve Bakım İlkeleri
10 Adölesan Dönemde Fiziksel Psikososyal Mental Bilişsel ve Cinsel Gelişimin Değerlendirilmesi ve Bakım İlkeleri
11 Dünyada ve Ülkemizde Çocuklarda Bağışıklama Durumu, Dünyada ve Ülkemizde Çocuklara Uygulanan Yeni Aşılar
12 Çocukluk Yaşlarda Kazalar ve Zehirlenmeler ve Aile Danışmanlığı
13 Çocuklarda Normal Dışı Davranışlar ve Özürlü Çocuklarda Hemşirelik Yaklaşımı ve Danışmanlığı
14 Dünyada ve Ülkemizde Çocuk İstismar ve İhmali Çocukların İstismardan Korunabilmesi için Gerekli Önlemler
15 Dünyada ve Ülkemizde Çocuk İstismar ve İhmali Çocukların İstismardan Korunabilmesi için Gerekli Önlemler
16 Final Sınavı

1. Behrman R E, Kliegman R M (2003) Nelson Essentials of Pediatrics,Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara. 2. Wong DL. (2003) “Family Centered Care of Toddler” in Nursing Care of Infants and Children, Mos , 7. Edition, pp:592-605. 3. Neyzi, O., Ertuğrul, T. (1993) Pediatri, Nobel Tıp Kitabevi, II. Baskı, Cilt 1-2, İstanbul. 4.Conk Z, Başbakkal Z, Yılmaz HB, Bolışık B. Pediatri Hemşireliği, 2. Baskı. Ankara, Akademisyen Kitabevi, 2018. 5. Çavuşoğlu H. Çocuk Sağlığı Hemşireliği Cilt 1. Sistem Ofset Basımevi, Ankara, 2015. 6. Törüner EK, Büyükgönenç L. Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayıncılık, Amasya, 2012. 7. Yiğit R. Çocukluk Dönemlerinde Büyüme ve Gelişme, Güncellenmiş 2. Baskı, Çukurova Nobel Tıp



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 20
Makale Yazma 2 20
Makale Kritik Etme 2 20
Bireysel Çalışma 2 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 2 50
Makale Yazma 1 25
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 25
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Toplam İş Yükü (saat) 0

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20
ÖÇ 1 2 1 2 2 2 2 2 2 2 2 3 2 2 2 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 2 3 1 2 2 2 3 3 2 2 2 3 2 2 3 3 4 4 4 3 3
ÖÇ 3 3 1 3 3 2 3 4 2 3 2 4 3 3 4 4 4 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 4 5 5 4 5 5 4 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 3 4 4 4 4 4 5 5 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek