Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBSCS7002 | Kronik Sağlık Sorunu Olan Çocuğa Yaklaşım | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Öğrenciye, kronik sağlık sorunu olan çocuğun tanılaması, uygun hemşirelik girişimleri planlayarak uygulaması ve sonucunu değerlendirmesi, çocuk ve ailenin sorunlarla baş etmesine yönelik bilgi ve uygulamaları geliştirme yanında bu alanda yapılacak araştırmaları planlama ve yürütme becerisi kazandırmaktır.
Dr. Öğr. Ü. Mehmet BULDUK
1 | 1-Çocuklarda kronik sağlık sorunlarına neden olan faktörleri açıklar. |
2 | 2-Çocuklarda sık görülen kronik sağlık sorunlarının, ülkemiz ve dünyadaki durumunu değerlendirir. |
3 | 3-Kronik sağlık sorunu olan çocuğa yönelik bakım girişimlerini kanıta dayalı araştırma sonuçları rehberliğinde planlar, uygular ve sonuçlarını değerlendirir. |
4 | 4-Kronik sağlık sorununun çocuk ve ailesi üzerindeki etkisini değerlendirir. |
5 | 5-Kronik sağlık sorunu olan çocuk ve ailesine yönelik uygun baş etme yöntemleri geliştirir. |
6 | 6-Kronik sağlık sorunu olan çocuk ve ailesini uygun baş etme yöntemlerini kullanma konusunda yönlendirir. |
7 | 7-Kronik sağlık sorunu olan çocuk ve ailesine yönelik uygun eğitim programlarını planlar, uygular ve sonuçlarını değerlendiri |
8 | 8-Bu alan ile ilgili araştırmaları inceler, yorumlar ve yeni araştırmalar planlar. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Kronik sağlık sorunu olan çocuğa yaklaşım dersi; çocuklarda organ ve sistemlere ilişkin kronik sağlık sorunları ve bu sorunu olan çocuk ve ailesinin bakım gereksinimlerinin tanılanması ve gereksinimlerinin bütüncül bir yaklaşımla karşılanmasına yönelik hemşirelik bilgi ve uygulamaları yanında bu alanda yapılan araştırmaları, güncel tedavi ve bakım uygulamalarını kapsar
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Kronik Sağlık Sorunlarının ülkemizde ve dünyada görülme durumu I | ||
2 | Kronik Sağlık Sorunlarının ülkemizde ve dünyada görülme durumu I | ||
3 | Kronik Sağlık Sorunlarının ülkemizde ve dünyada görülme durumu III | ||
4 | Çocuklarda kronik sağlık sorunlarının nedenleri I | ||
5 | Çocuklarda kronik sağlık sorunlarının nedenleri II | ||
6 | Çocuklarda sık görülen kronik sağlık sorunları ve hemşirelik yaklaşımları I | ||
7 | Çocuklarda sık görülen kronik sağlık sorunları ve hemşirelik yaklaşımları II | ||
8 | Kronik sağlık sorununun çocuk ve aile üzerine etkisi I | ||
9 | Ara sınav | ||
10 | Kronik sağlık sorununun çocuk ve aile üzerine etkisi II | ||
11 | Kronik sağlık sorunu olan çocuk ve ailenin baş etme yöntemleri | ||
12 | Kronik sağlık sorunu olan çocuk ve ailesinin soruna yönelik eğitimi I | ||
13 | Kronik sağlık sorunu olan çocuk ve ailesinin soruna yönelik eğitimi II | ||
14 | Kronik sağlık sorunu olan çocuk ve ailesine yönelik yapılan araştırmalar I | ||
15 | Kronik sağlık sorunu olan çocuk ve ailesine yönelik yapılan araştırmalar II | ||
16 | Dönem sonu sınavı |
1. Akçay, T. (2009). Pediatrinin Esasları. (J. Sondheimer, Ed.) (1st ed.). Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Aydın, D., & Aba, Y. A. (Eds.). (2019). Anne ve Çocuk Sağlığı (1st ed.). İstanbul Tıp Kitabevleri. 3. Ball, J. W., Bindler, R. C. & Cowen, K. J. (2017). Principles of Pediatric Nursing Caring for Children (5th Edition). New Jersey: Pearson Education Inc. 4. Ball, J. W., Bindler, R. C., & Cowen, K. J. (Eds.). (2009). Child Health Nursing Partnering With Children & Families (2nd ed.). Prentice Hall. 5. Behrman, R.E. (2001). Nelson Essentials of Pediatrics. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 6. Bleyer, W. A., & Barr, R. D. (Eds.). (2007). Pediatric Oncology: Cancer in Adolescents and Young Adults (1st ed.). Springer Science+Business Media. 7. Conk, Z. Başbakkal, Z., Bal Yılmaz, H. & Bolışık B. (Eds.) (2018) Pediatri Hemşireliği. (2. Baskı) Ankara: Akademisyen Kitabevi. 8. Çavuşoğlu, H. (2008). Çocuk Sağlığı Hemşireliği. (9. Baskı) Ankara: Sistem Ofset. 9. Dağoğlu, T., & Görak, G. (Eds.). (2002). Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri (1st ed.). Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. 10. Devecioğlu, Ö., Öneş, Ü., Ünüvar, E. (2006). Pediatride Rutinler. İstanbul: İstanbul Medikal Yayıncılık. 11. Erdoğan Işıkoğlu, N. (2013)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Quiz | 1 | 5 |
Problem Çözümü | 1 | 5 |
Tartışma | 1 | 3 |
Soru-Yanıt | 1 | 2 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 3 |
Gözlem | 1 | 5 |
Beyin Fırtınası | 1 | 5 |
Proje Sunma | 1 | 5 |
Makale Yazma | 1 | 5 |
Makale Kritik Etme | 1 | 5 |
Bireysel Çalışma | 1 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 |
Okuma | 1 | 5 |
Sözlü Sınav | 1 | 2 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Rapor | 1 | 5 |
Gözlem | 1 | 5 |
Rapor Hazırlama | 1 | 5 |
Proje Hazırlama | 1 | 5 |
Proje Sunma | 1 | 5 |
Makale Yazma | 1 | 5 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 2 | 5 | 10 |
Uygulama/Pratik | 2 | 10 | 20 |
Tartışma | 2 | 5 | 10 |
Gözlem | 2 | 5 | 10 |
Alan Gezisi | 2 | 5 | 10 |
Alan Çalışması | 2 | 5 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 4 | 4 |
Proje Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Proje Sunma | 2 | 3 | 6 |
Okuma | 3 | 5 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 115 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 4 | 5 | 2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 |
ÖÇ 2 | 2 | 3 | 5 | 2 | 2 | 3 | 3 | 5 | 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 5 |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 2 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 1 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 2 | 5 | 2 | 5 | 2 | 4 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 6 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 5 | 2 | 5 | 3 | 3 | 5 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 |
ÖÇ 7 | 2 | 3 | 5 | 5 | 2 | 2 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 |
ÖÇ 8 | 5 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 5 | 2 | 5 | 2 | 3 | 1 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 |