Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBSCS7010 | Çocukta Psikososyal Sorunlar | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Çocuklarda sık karşılaşılan psikososyal sorunları (parmak emme, tırnak yeme, tik, kekemelik, mastürbasyon, enürezis, enkoprezis, yeme bozukluklukları, otizm, hiperaktivite, sosyal uyumsuzluk vb) ve istismar-ihmal gibi çocukta örselenmeye neden olacak sorunları belirleme, değerlendirme, önleme, çocuğun haklarını koruma ve bu sorunların iyileştirilmesinde ailelere rehber olacak hemşirelik yaklaşımları konusunda öğrencilere bilgi- beceri kazandırmaktır
Dr. Öğr. Ü. Mehmet BULDUK
1 | Farklı yaş gruplarındaki çocukların psiko-sosyal gelişimlerini tanımlar |
2 | Çocukluk çağı psiko-sosyal sorunlarının önemini açıklar |
3 | Çocukluk çağındaki psiko-sosyal sorunları değerlendirir |
4 | Çocukluk çağındaki psiko-sosyal sorunları önlemek için yapılması gereken ailesel ve toplumsal çalışmaları planlar |
5 | Çocuğu bütüncül olarak ele alır, primer bakımı ve aile merkezli bakımı bilir, uygular. |
6 | Sağlıklı büyüme ve gelişme için rehberlik yapar. |
Birinci Öğretim
Yok
[Yok]
Farklı yaş gruplarındaki çocukların psikososyal gelişimlerinin tanımlanması, çocukluk çağında sık karşılaşılan psikososyal sorunların (çocukluk çağı korkusu ve fobi, yalan söyleme, çalma gibi davranış bozuklukları, enürezis/enkoprezis gibi) tanılanması ve yapılabilecek girişimleri kavramasını, ayrıca istismar ve ihmal gibi sorunların çocuk üzerine etkisini ve toplumda korunmaya muhtaç çocukların durumunun değerlendirilmesini, çocuğun hakları doğrultusunda korunmasına yönelik girişimleri ve çözüm önerilerini kapsar.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Çocukluk yaş gruplarına göre psikososyal gelişim I | ||
2 | Çocukluk yaş gruplarına göre psikososyal gelişim II | ||
3 | Çocukluk yaş gruplarına göre sık görülen psikososyal sorunların (enürezis, enkoprezis, parmak emme, tırnak yeme, anoreksiya nevroza gb) tanılanması ve hemşirelik girişimleri I | ||
4 | Çocukluk yaş gruplarına göre sık görülen psikososyal sorunların (enürezis, enkoprezis, parmak emme, tırnak yeme, anoreksiya nevroza gb) tanılanması ve hemşirelik girişimleri II | ||
5 | İstismar ve ihmalin çocuk üzerine etkisinin değerlendirilmesi ve hemşirelik girişimleri I | ||
6 | Çocuk sağlığını etkileyen etmenler (aile, eğitim, yoksulluk, göç, afetler, çocuk istismarı, vb) | ||
7 | Çocuk sağlığını etkileyen etmenler (aile, eğitim, yoksulluk, göç, afetler, çocuk istismarı, vb) | ||
8 | Korunmaya muhtaç çocukların değerlendirilmesi ve hemşirelik girişimleri | ||
9 | Ara sınav | ||
10 | Çocukluk çağında görülen psikososyal sorunlar ile ilgili araştırmalar | ||
11 | Çocuk ve hastalık: Akut ve kronik hastalık | ||
12 | Çocuk ve hastalık: Acil ve ölümcül hastalık | ||
13 | Konu ile ilgili güncel gelişmeler, faaliyetler, araştırmalar | ||
14 | Çocukluk çağında görülen psikososyal sorunlara yönelik çözüm önerileri I | ||
15 | Çocukluk çağında görülen psikososyal sorunlara yönelik çözüm önerileri II | ||
16 | Dönem sonu sınav |
1. Akçay, T. (2009). Pediatrinin Esasları. (J. Sondheimer, Ed.) (1st ed.). Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Aydın, D., & Aba, Y. A. (Eds.). (2019). Anne ve Çocuk Sağlığı (1st ed.). İstanbul Tıp Kitabevleri. 3. Ball, J. W., Bindler, R. C. & Cowen, K. J. (2017). Principles of Pediatric Nursing Caring for Children (5th Edition). New Jersey: Pearson Education Inc. 4. Ball, J. W., Bindler, R. C., & Cowen, K. J. (Eds.). (2009). Child Health Nursing Partnering With Children & Families (2nd ed.). Prentice Hall. 5. Behrman, R.E. (2001). Nelson Essentials of Pediatrics. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 6. Bleyer, W. A., & Barr, R. D. (Eds.). (2007). Pediatric Oncology: Cancer in Adolescents and Young Adults (1st ed.). Springer Science+Business Media. 7. Conk, Z. Başbakkal, Z., Bal Yılmaz, H. & Bolışık B. (Eds.) (2018)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 15 |
Derse Katılım | 1 | 5 |
Tartışma | 1 | 5 |
Soru-Yanıt | 1 | 5 |
Alan Çalışması | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Rapor | 1 | 10 |
Gözlem | 1 | 10 |
Rapor Hazırlama | 1 | 20 |
Rapor Sunma | 1 | 10 |
Makale Yazma | 1 | 10 |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Gözlem | 6 | 1 | 6 |
Alan Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Makale Yazma | 3 | 8 | 24 |
Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |