Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBSCS7001 | Çocuk Sağlığı Hemşireliği | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında yetkin, ulusal ve uluslararası düzeyde yapılan araştırmalara katılımı ile mesleki uygulamalara ve bilimsel bilgiye katkıda bulunan hemşireler yetiştirmektir.
Dr. Öğr. Ü. Mehmet BULDUK
1 | Çocuk sağlığına yönelik sağlık hizmetlerinin örgütlenmesi, yürütülmesi ve değerlendirilmesinde liderlik yapar. |
2 | Çocuk sağlığı hemşireliği alanında mesleki rol ve sorumluluklarını bilir ve yerine getirir. |
3 | Çocukluk çağında büyüme gelişme süreci içinde normalden sapma durumlarını tanımlar ve nedenlerini araştırır. |
4 | Çocuğun değişik yaş gruplarına ilişkin özelliklerini bilir. |
5 | Çocuğu bütüncül olarak ele alır, primer bakımı ve aile merkezli bakımı bilir, uygular. |
6 | Sağlıklı büyüme ve gelişme için rehberlik yapar. |
Birinci Öğretim
Yok
[Yok]
Sağlıklı/ hasta çocukların ve ailelerinin hemşirelik bakımına ilişkin temel bilgi ve ilkeleri içerir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Çocuk sağlığı kavramı, çocuk hemşirelerinin rolleri ve görevleri | ||
2 | Dünyada ve ülkemizde çocuk sağlığının durumu | ||
3 | Dünya'da ve ülkemizde çocuk sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik yapılan çalışmalar | ||
4 | Yaş gruplarına göre sağlığı koruma ve geliştirmede temel bilgiler (izlem, taramalar, bağışıklama, beslenme) | ||
5 | Yaş gruplarına uygun olarak sağlığı koruma ve geliştirmede hemşirenin rolü | ||
6 | Çocuk sağlığını etkileyen etmenler (aile, eğitim, yoksulluk, göç, afetler, çocuk istismarı, vb) | ||
7 | Çocuk sağlığını etkileyen etmenler (aile, eğitim, yoksulluk, göç, afetler, çocuk istismarı, vb) | ||
8 | Aşılama programı | ||
9 | Ara sınav | ||
10 | Çocuk ve hastalık: Akut ve kronik hastalık | ||
11 | Çocuk ve hastalık: Akut ve kronik hastalık | ||
12 | Çocuk ve hastalık: Acil ve ölümcül hastalık | ||
13 | Konu ile ilgili güncel gelişmeler, faaliyetler, araştırmalar | ||
14 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği ile ilgili makale tartışması | ||
15 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği ile ilgili makale tartışması | ||
16 | Dönem sonu sınavı |
Çavuşoğlu H. Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Conk Z, Başbakkal Z, Yılmaz Bal H, Bolışık B. Pediatri Hemşireliği, Törüner E, Büyükgönenç L. Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları,
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 15 |
Derse Katılım | 1 | 5 |
Tartışma | 1 | 5 |
Soru-Yanıt | 1 | 5 |
Alan Çalışması | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Rapor | 1 | 10 |
Gözlem | 1 | 10 |
Rapor Hazırlama | 1 | 20 |
Rapor Sunma | 1 | 10 |
Makale Yazma | 1 | 10 |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Gözlem | 6 | 1 | 6 |
Alan Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Makale Yazma | 3 | 8 | 24 |
Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 3 | 1 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 1 | 5 | 2 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 2 | 1 | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 2 | 2 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 |
ÖÇ 6 | 5 | 1 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 |