GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SOİŞY7028 Pazarlamada İleri Araştırma Ders 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Öğrencilerin pazarlama araştırmalarını sınıflandırabilmelerinin yanında pazarlama araştırma sürecini, evren, örneklem, ölçek türleri ve ölçümleri, veri türleri ve veri toplama araçları, bağımlı, bağımsız, mediatör, moderatör ve kontrol edilen değişkenleri bilebilmeleridir ayrıca SPSS, Process Macro ve Amos ile istatistiksel analizler yapabilmeleridir.


Doç. Dr. Zübeyir ÇELİK


1 Pazarlama araştırmalarının sınıflandırılmasını yapabilme
2 Pazarlama araştırma süreci açıklayabilme
3 Evren ve örneklemi açıklayabilme
4 Ölçek türleri ve ölçümleri açıklayabilme
5 Veri türleri ve veri toplama araçları açıklayabilme
6 Bağımlı, bağımsız, mediatör, moderatör ve kontrol edilen değişkenleri açıklayabilme
7 SPSS ile frekans analizleri ve tanımlayıcı istatistikler yapabilmeyi öğrenme
8 SPSS ile Tek Faktör Harman testi, açımlayıcı faktör analizi ve güvenilirlik analizi yapabilmeyi öğrenme
9 SPSS ile normallik tTesti, korelasyon analizi ve regresyon analizi yapabilmeyi öğrenme
10 SPSS ile fark testleri yapabilmeyi öğrenme
11 SPSS’te Process Macro ile mediatör, moderatör ve koşullu süreç analizleri yapabilmeyi öğrenme
12 AMOS’ta gözlenen, gizil, egzojen, endojen ve mediatör değişkenler ve model uyum değerleri açıklayabilme
13 AMOS ile doğrulayıcı faktör analizi yapabilmeyi öğrenme
14 AMOS ile yol (path) analizi ve yapısal eşitlik (veya yapısal regresyon) modelleri yapabilmeyi öğrenme

Birinci Öğretim


Yok


[Yok]


1. Hafta: Pazarlama Araştırmalarının Sınıflandırılması 2. Hafta: Pazarlama Araştırma Süreci 3. Hafta: Evren ve Örneklem 4. Hafta: Ölçek Türleri ve Ölçümler 5. Hafta: Veri Türleri ve Veri Toplama Araçları 6. Hafta: Bağımlı, Bağımsız, Mediatör, Moderatör ve Kontrol Edilen Değişkenler 7. Hafta: SPSS ile Frekans Analizleri ve Tanımlayıcı İstatistikler 8. Hafta: SPSS ile Tek Faktör Harman Testi, Açımlayıcı Faktör Analizi ve Güvenilirlik Analizi 9. Hafta: SPSS ile Normallik Testi, Korelasyon Analizi ve Regresyon Analizi 10. Hafta: SPSS ile Fark Testleri 11. Hafta: SPSS’te Process Macro ile Mediatör, Moderatör ve Koşullu Süreç Analizleri 12. Hafta: AMOS’ta Gözlenen, Gizil, Egzojen, Endojen ve Mediatör Değişkenler ve Model Uyum Değerleri 13. Hafta: AMOS ile Doğrulayıcı Faktör Analizi 14. Hafta: AMOS ile Yol (Path) Analizi ve Yapısal Eşitlik (veya Yapısal Regresyon) Modelleri


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Pazarlama Araştırmalarının Sınıflandırılması
2 Pazarlama Araştırma Süreci
3 Evren ve Örneklem
4 Ölçek Türleri ve Ölçümler
5 Veri Türleri ve Veri Toplama Araçları
6 Bağımlı, Bağımsız, Mediatör, Moderatör ve Kontrol Edilen Değişkenler
7 SPSS ile Frekans Analizleri ve Tanımlayıcı İstatistikler
8 SPSS ile Tek Faktör Harman Testi, Açımlayıcı Faktör Analizi ve Güvenilirlik Analizi
9 SPSS ile Normallik Testi, Korelasyon Analizi ve Regresyon Analizi
10 SPSS ile Fark Testleri
11 SPSS’te Process Macro ile Mediatör, Moderatör ve Koşullu Süreç Analizleri
12 AMOS’ta Gözlenen, Gizil, Egzojen, Endojen ve Mediatör Değişkenler ve Model Uyum Değerleri
13 AMOS ile Doğrulayıcı Faktör Analizi
14 AMOS ile Yol (Path) Analizi ve Yapısal Eşitlik (veya Yapısal Regresyon) Modelleri

Muhtelif Ders Kitapları





Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Soru-Yanıt 14 1 14
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 14 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 14 14
Toplam İş Yükü (saat) 114

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
ÖÇ 8
ÖÇ 9
ÖÇ 10
ÖÇ 11
ÖÇ 12
ÖÇ 13
ÖÇ 14
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek