Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOİŞY7014 | Yöneylem Teknikleri | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Yöneylem teknikleri modellerini geliştirip, işletmelerin üretim, pazarlama, finans gibi alanlarında uygulanması konusunda teorik ve uygulamalı örnekler vermektir.
Doç. Dr. Yener ALTUN
1 | Doğrusal Programlama (DP)'da model kurmaya ilişkin çeşitli kavramları tanımlayabilirler. |
2 | Kullanılan çeşitli DP modellerini birbirinden ayırt edebilirler. |
3 | Belirlenen bir sektör (problem) için uygun DP modelini hazırlayabilirler. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Doğrusal programlama problemlerinin modellenmesi, grafik çözüm, simpleks metodu, M-metodu,DP uygulamaları, dualite, primal-dual ilişkileri, dualitenin ekonomik yorumu, duyarlılık analizi, hedef programlama.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtımı ve içerik, Yöneylem araştırması metodolojisi, Doğrusal programlamanın temel kavramları | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması. | |
2 | Doğrusal programlama modelinin tanımı, varsayımları ve yapısı | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması. | |
3 | Doğrusal Programlamada Model Kurma, Doğrusal Programlama modellerinin özellikleri, Maliyet, gelir ve kar modelleri hakkında bilgi verilmesi. | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması. | |
4 | Doğrusal programlama problemlerinin çözüm yöntemleri, Grafik Çözüm, enbüyükleme ve enküçükleme problemleri için grafik çözüm | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması. | |
5 | Grafik Çözümde Özel Durumlar, Uygun çözüm olmaması, Sınırsız çözümler | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması. | |
6 | Simpleks Çözüm, Başlangıç çözüm tablosunun kurulması, çözüm tablosunun düzenlenmesi | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması. | |
7 | Simpleks çözüm yönteminin gözden geçirilmesi, Optimal çözüm tablosundan elde edilen sonuçların çıkarımlarının yorumlanması Simpleks çözüm yönteminin gözden geçirilmesi, | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması. | |
8 | Arasınav | ||
9 | Optimal çözüm tablosundan elde edilen sonuçların çıkarımlarının yorumlanması | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması. | |
10 | Simpleks Çözüm Yönteminde Özel Durumlar, Simplex yöntemde bozulma, Uygun çözüm olmaması, Sınırsız çözüm | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması. | |
11 | Dual değişkenlerin ekonomik yorumu | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması. | |
12 | Dual modelin probleminin çözümü | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması. | |
13 | Duyarlılık Analizi, Amaç fonksiyonu katsayılarındaki değişiklikler | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması. | |
14 | Duyarlılık Analizi, Amaç fonksiyonu katsayılarındaki değişiklikler uygulaması | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması. | |
15 | Duyarlılık Analizi, Amaç fonksiyonu katsayılarındaki değişiklikler uygulaması | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması. | |
16 | FİNAL |
YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI (Prof. Dr. Şule AYDIN), Taha, H. A. 2003, Yöneylem Araştırması, Çeviren ve Uyarlayanlar: Baray, Ş.A.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Beyin Fırtınası | 4 | 2 | 8 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |