Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SORTS7019 | Film ve Tarih I | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu ders, sinema ve tarih arasındaki ilişkileri araştırmayı ve sorgulamayı amaçlamaktadır. Sinema, başlangıcından bu yana yakın veya uzak geçmişin olası yeniden yapılandırmalar veya arşiv görüntüleri aracılığıyla temsil edildiği bir yer olmuştur. Sinematografik dilin güçlü "varlık etkisi" sayesinde filmler, tarihi olayları ve bunların temsillerini açıkça etkilemiş ve şekillendirmiştir. Bu anlamda sinema, özellikle etkili bir hafıza yeridir.
Dr. Öğretim Üyesi. Yılmaz ÖZDİL
1 | Sinema ve gerçeklik ilişkisini sorgulatır |
2 | Sinema ve Tarih ilişkisini gösterir |
3 | Filmsel gerçeklik ve tarihsel gerçekliği karşılaştırmayı gösterir |
4 | Sinemanın tarihsel gerçekliği ideolojik olarak dönüştürdüğü gösterilir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders, öğrencilere sinemasal ve tarihsel anlatılar arasındaki ilişki ve etkileşim aracılığıyla sinemanın sosyo-politik ve ideolojik boyutlarını sorgulamayı öğretmeyi amaçlamaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders planının sunumu. Giriş. Sinema ve tarih arasındaki ilişki: yaklaşımlar ve teoriler. | ||
2 | Sinema ve tarih arasındaki ilişki: yaklaşımlar, teoriler ve tarih yazımları. Sinema, temsil ve kimlik sorunu. | ||
3 | Sinematografik kaynak ile karşı karşıya kalan tarihçi | ||
4 | Tarihi film ve filmin tarihi | ||
5 | Bir kimlik ve hafıza teritoryası olarak sinema | ||
6 | Çifte kurmaca: Tarihsel anlatının sinematik anlatıya dönüşümü | ||
7 | Ara sınav | ||
8 | Sinematik kurmacının tarihsel karakteri | ||
9 | Sinemasal gerçekliğin tarihsel gerçeklikten farkı | ||
10 | Tarihsel anlatının gerçeği | ||
11 | Anlatı stratejileri: Sinemada tarihin yeniden üretimi ya da inşası? | ||
12 | Sinema aracılığıyla estetize edilen tarih | ||
13 | Örnek filmler üzerinden genel değerlendirme | ||
14 | Final sınavı |
Ferro, March, Sinema ve Tarih, İstanbul: Ayrıntı yay, 2019 Armes, Roy, Sinema ve Gerçeklik, İstanbul: Doruk yay, 2019 Kellner, Douglas.,Ryan, Michael, Politik Kamera, İstanbul: Ayrıntı yay, 2017
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 6 | 6 | 36 |
Gösterme | 6 | 7 | 42 |
Beyin Fırtınası | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 3 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Ev Ödevi | 4 | 2 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |