Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SORTS7028 | Film ve Tarih II | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu ders, sinema ve tarih arasındaki ilişkileri araştırmayı ve sorgulamayı amaçlamaktadır. Sinema, başlangıcından bu yana yakın veya uzak geçmişin olası yeniden yapılandırmalar veya arşiv görüntüleri aracılığıyla temsil edildiği bir yer olmuştur. Sinematografik dilin güçlü "varlık etkisi" sayesinde filmler, tarihi olayları ve bunların temsillerini açıkça etkilemiş ve şekillendirmiştir. Bu anlamda sinema, özellikle etkili bir hafıza yeridir.
Dr. Öğretim Üyesi Yılmaz Özdil
1 | Sinema ve gerçeklik ilişkisini sorgulatır |
2 | Sinema ve Tarih ilişkisini gösterir |
3 | Filmsel gerçeklik ve tarihsel gerçekliği karşılaştırmayı gösterir |
4 | Sinemanın tarihsel gerçekliği ideolojik olarak dönüştürdüğü gösterilir |
Birinci Öğretim
Film ve Tarih-1
Yok
Bu derste gerçeklik, sinemasal gerçeklik, nesnel gerçeklik ve tarihsel gerçeklik üzerinden sinemanın ideolojik boyutunun sorgulanması öğrenilir
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Gerçeklik veya gerçeklikler? | 2. Dünya savaşı ile ilgili Almanya ve Fransa'da çekilmiş haber ve propaganda "filmlerinin" incelenmesi. | |
2 | Sinemasal gerçeklik | ||
3 | Sinemada gerçekliğin temsili: Belgesel filmin kurgusallığı, kurmaca filmin doğruluğu | ||
4 | Sinematografik anlatının özellikleri (1): Anlatıcının ideolojisi? | ||
5 | Sinematografik anlatının özellikleri (2): Anlatıcının ideolojisi? | ||
6 | Sinematografik anlatının özellikleri (3): Anlatıcının ideolojisi? | Film gösterimi | |
7 | Ara sınav | ||
8 | Sinemasal anlatı ile yazılı ve sözlü tarih anlatıları arasındaki farklar. Sinemasal anlatının 5 anlatım biçimi. | ||
9 | Kurmaca ve belgesel filmlerde tarihle ilgili dil sürçmeleri | Film gösterimi | |
10 | Türk Sinemasında Tarihin Temsili, Yeniden Üretimi ve İnşası (1) | ||
11 | Türk Sinemasında Tarihin Temsili, Yeniden Üretimi ve İnşası (2) | ||
12 | Türk Sinemasında Tarihin Temsili, Yeniden Üretimi ve İnşası (3) | ||
13 | Örnek filmler üzerinden genel değerlendirme | ||
14 | Final sınavı |
Armes, Roy, Sinema ve Gerçeklik, İstanbul: Doruk yay, 2019 Kellner, Douglas.,Ryan, Michael, Politik Kamera, İstanbul: Ayrıntı yay, 2017 Ferro, March, Sinema ve Tarih, İstanbul: Ayrıntı yay, 2019
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 7 | 6 | 42 |
Gösterme | 5 | 7 | 35 |
Beyin Fırtınası | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 3 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Ev Ödevi | 4 | 2 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 124 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |