Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SORTS6003 | Sinema Tarihi I | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrencilerin sinema tarihini, toplumsal bir perspektif çerçevesinde değerlendirebilecekleri analitik bir bakış açısı kazanmaları.
Doç. Dr. Birgül ALICI
1 | Sinemanın 1960’lı yıllara kadar geçirdiği gelişim süreci hakkında bilgi edinme.. |
2 | 1960’lı yıllara kadar olan dünya tarihi hakkında genel bir bilgi edinme ve sinemadaki gelişmeleri bu genel çerçeve içinden değerlendirebilme. |
3 | Sinema tarihindeki önemli filmleri izleme. |
4 | Sinemayı sanat yapan önemli yönetmenler ve sinemaya bakış açıları hakkında bilgi edinme |
5 | Sinemanın biçim ve içerik acısından geçirdiği süreçleri kavrama |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sinemanın Avrupa ve Amerika’da 1960'lı yıllara kadar gösterdiği gelişim, bu süreçteki önemli yönetmenler, sinema dilindeki gelişmeler, ülkelerin genel ekonomik ve politik yapısı ile sinemanın gelişimi arasındaki ilişki.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, dersin içeriği, yöntemi ve kaynakçası hakkında bilgi edinme | ||
2 | 19.yy sonu ve 20.yy başında görme biçiminde yaşanan değişim ve buna bağlı olarak sinemanın tarihsel ve toplumsal gelişimi. | ||
3 | Sinematografın icadı ve ve bir anlatı aracı haline gelmeye başlaması: - Lumiere ve Melies - Sesli filme geçiş süreci. - Örneke film: ilk sesli film: JazzSinger | ||
4 | 1920-30’larda Hollywood: - ABD’de siyasal yapı ve ekonomik kriz, - Stüdyo Sistemi, - “Hays’ Office”, “New Deal”, “TheCode” kavramlarının mevcut sosyo-kültürel yapı çerçevesinde açıklanması. | ||
5 | 1920 ve 30’larda Hollywood: - Comedi Türü ve Chaplin - Film Analizi | ||
6 | 1920-30’larda Avrupa Sineması I: - Faşizm ve Nasyonal Sosyalizm - Alman ve İtalyan sinemasının yeniden örgütlenişi - İngiliz sineması ve belgesel geleneği: Kuzeyli Nanook. | ||
7 | Vize Sınavı | ||
8 | 1920 ve 1930’larda Avrupa Sineması II - Fransa’da Halk Cephesi iktidarı, - Filmlerde “özgürlük” teması ve “şiirsel gerçekçilik”. - Dreyer filmleri | ||
9 | II. Dünya Savaşı Döneminde Avrupa Sineması: - Avrupa’da savaşı hazırlayan koşullar ve siyasal gelişmeler, - Propoganda filmleri - Hollywood filmlerinde ana temalar. - Almanya’da Nazi Dönemi’nde Sinema: LeniReifenstahl ve filmleri | ||
10 | Savaş Sonrasında Hollywood (1950’ler): - Soğuk Savaş ve McCarthy dönemi - Stüdyo sisteminin çözülüşü - Sinemada gerçekçi yaklaşımlar - Televizyon ve gelişen teknolojinin etkisi | ||
11 | Savaş Sonrasında Avrupa’da Belli Sanatsal ve Düşünsel Eğilimler | ||
12 | Savaş Sonrasında Avrupa’da Sanat Sineması: - “Sanat sineması” ve “auteur”kavramının ortaya çıkışı. | ||
13 | Genel değerlendirme | ||
14 | Final Sınavı | ||
15 | |||
16 |
Abisel, Nilgün, Sessiz Sinema, Ankara: Der Kit, 2007. Teksoy, Rekin, Rekin Teksoy’un Sinema Tarihi, İstanbul: Oğlak, 2005. Nowell-Smith, Geoffrey (Der.), Dünya Sinema Tarihi, (Çev: Ahmet Fethi), İstanbul: Kabalcı, 2005. Bir Dünya Sinema, Martha P. Nochımson, çev: Özgür Yaren, de ki yayınları,Ankara, 2012.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 4 | 4 | 16 |
Derse Katılım | 12 | 1 | 12 |
Tartışma | 12 | 1 | 12 |
Soru-Yanıt | 12 | 2 | 24 |
Beyin Fırtınası | 12 | 1 | 12 |
Performans | 16 | 2 | 32 |
Ev Ödevi | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 116 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |