Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EBKDB7018 | Kariyer Danışmanlığında Psikometrik Teknikler | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Öğrencilerin Kariyer Danışmanlığı Kuramlarıyla ilgili gerekli bilgi, beceri ve donanıma sahip olmaları istenmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi Gamze Mukba
1 | Kariyer danışmanlığınde kullanılabilecek ölçme araçlarını araştırabilme ve ilgili ölçme araçlarının psikometrik özelliklerini bilme |
2 | Kariyer danışmanlığında kullanılabilecek ölçme araçlarıyla ilgili araştırma yapabilme ve bu ölçme araçlarını kullanabilecek beceriye sahip olma |
İkinci Öğretim
Kariyer Danışmanlığı Kuramları
-
Kariyer danışmanlığında psikometrik tekniklerin kullanılmasının önemi ve amacının kavranılması, kariyer danışmanlığındaki ölçekler hakkında bilgi sahibi olabilme, ihtiyaç dahilinde kariyer ölçeklerinin uygulamasını gerçekleştirebilme
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders izlencesinin ele alınması ve giriş | - | - |
2 | Kariyer danışmanlığında kariyer testlerinin kullanılmasının önemi, amaçları | - | - |
3 | • Kariyer kaygılarını belirleme ölçeği ve psikometrik özellikleri, ölçekle ilişkili olabilecek değişkenler | - | - |
4 | Kariyer uyum yetenekleri ölçeği ve psikometrik özellikleri, ölçekle ilişkili olabilecek değişkenler | - | - |
5 | Kariyer karar ölçeği ve psikometrik özellikleri, ölçekle ilişkili olabilecek değişkenler | - | - |
6 | Kariyer geleceği ölçeği ve psikometrik özellikleri, ölçekle ilişkili olabilecek değişkenler | - | - |
7 | Kariyer engelleri ölçeği ve psikometrik özellikleri, ölçekle ilişkili olabilecek değişkenler | - | - |
8 | Kariyer stresi ölçeği ve psikometrik özellikleri, ölçekle ilişkili olabilecek değişkenler | - | - |
9 | Kariyer danışmanlığında kullanılabilecek ölçme araçlarının öğrenciler tarafından sunulması | - | - |
10 | Kariyer danışmanlığında kullanılabilecek ölçme araçlarının öğrenciler tarafından sunulması | - | - |
11 | Kariyer danışmanlığında kullanılabilecek ölçme araçlarının öğrenciler tarafından sunulması | - | - |
12 | Kariyer danışmanlığında kullanılabilecek ölçme araçlarının öğrenciler tarafından sunulması | - | - |
13 | Kariyer danışmanlığında kullanılabilecek ölçme araçlarının öğrenciler tarafından sunulması | - | - |
14 | Dersin değerlendirilmesi | - | - |
Yıldız Kuzgun, Feride Bacanlı (2024) Rehberlik ve Psikolojik Danışmada Kullanılan Ölçme Araçları ve Programlar Dizisi. Nobel
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 5 | 70 |
Rapor Hazırlama | 1 | 2 | 2 |
Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 118 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |