GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EBKDB7008 Eğitim Süreçlerinde Kişilerarası İletişim Ders 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Öğretmen adayının, öğretmenin kendisini, yaşadığı çevre ve dünyayı anlama ve kendisiyle, çevresiyle daha etkili iletişim kurma becerisini geliştirmek. Bu bağlamda, dersin amacı katılımcıların sözlü ve sözsüz iletişim becerilerini kazandırmak amacıyla, kişiler arası ve kişi içi iletişim süreçlerini, iletişim çatışmalarını, problem çözme becerilerini kavratmak, kültür ve iletişim etkileşimini açıklamak, psiko-linguistik yapılar ve iletişim hakkında bilgi vermek ve onların empatik düşünme becerileri geliştirmektir.


Dr. Öğr. Üyesi Selami TANRIVERDİ


1 İletişim kavramlarını tanır. iletişim süreci ve öğelerini açıklayabilir.
2 İletişimde çatışmayla başa çıkma stratejilerini uygular.
3 Eğitim kurumlarında iletişimin neden önemli olduğunu kavrar.
4 Öğrenci öğretmen arasında etkili iletişim kurmanın önemini fark eder.
5 Etkili iletişim becerileri geliştirir.

İkinci Öğretim


YOK


YOK


Kişilerarası iletişimin tanımı; iletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikleri, etkili dinleme ve geri bildirim, kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb. ) , iletişimi kolaylaştıran etkenler, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, iletişimde çatışma ve önlenmesi, öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar, iletişim uygulamaları.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ders Tanıtımı
2 İletişime Giriş : Temel Kavramlar ve Süreçler
3 İletişim Becerilerine Genel Bakış
4 Kişilerarası İlişkilerinin Başlangıcı ve Gelişimi
5 Kişilerarası İlişkiler ve İletişimde Dinleme
6 Kişilerarası İlişkiler ve İletişimde Empati
7 Ara Sınav/Ödev
8 Kişilerarası İletişimde Sözsüz İletişim
9 Aile İçi İlişkiler ve İletişim
10 Okulda Kişilerarası ilişkiler ve İletişim
11 Öğretmenlik Mesleğinde İletişimin Önemi
12 Öğretmen Öğrenci İletişiminde Olası sorunlar ve Çözümler
13 Eğitim Kurumlarında Örgütsel İletişim
14 Final/Sunumlar

- Kişilerarası İlişkiler ve Etkili İletişim - Editör Alim Kaya, Pegem Akademi, - McKay, M. 2006; İletişim Becerileri, Ankara: HYB Yayıncılık, - Cüceloğlu, Doğan(1991) İnsan ve Davranışı, - Dökmen, Üstün(2003)İletişim Çatışmaları ve İletişim,Sistem Yay. - Yabancı ve yerli makaleler - Film ve videolar



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Beyin Fırtınası 1 20
Rapor Hazırlama 1 20
Rapor Sunma 1 40
Ev Ödevi 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Hazırlama 1 30
Rapor Sunma 1 50
Sözlü Sınav 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Beyin Fırtınası 12 3 36
Rapor Hazırlama 1 24 24
Rapor Sunma 2 3 6
Sözlü Sınav 6 2 12
Ev Ödevi 2 24 48
Toplam İş Yükü (saat) 126

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 5 5 4 5 4 5 4 5 5 5 5 4 4 4
ÖÇ 2 5 4 4 5 4 4 3 5 5 4 5 4 5 4
ÖÇ 3 5 5 5 4 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 4 5 5 5 3 5 5 5 5 5 4 5
ÖÇ 5 5 4 4 5 4 4 3 5 5 4 5 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek