Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EBKDB7002 | Eğitimde Mutluluk ve Başarı | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
1. Eğitimde mutluluk ve başarı alanının anahtar kavramlarını anlamak 2. Eğitimde mutluluk ve başarı kavramlarının önemini açıklar 3. Bireyin kendi ve başkalarına ait eğitimdeki başarılı olma ve iyi olma halini etkileyen tutum ve değerlerin anlamak 4. Eğitimde başarı ve mutluluk hakkında kritik düşünce becerileri geliştirmek için gerekli alt yapının oluşturulmasıdır
Doç.Dr. FUAT TANHAN
1 | 1- Eğitimde yer alan mutluluk ve başarı ile ilgili anahtar kavramların anlaşılmasını sağlama |
2 | 2- öznel iyi oluş ve bunun başarı ile ilşkisini incelemek için kullanılan bilimsel yöntemler hakkında bilgi sahibi olma |
3 | 3- Kişisel mutluluğu şekillendiren diğer kişilerin tutumları ve değerlerinin yanı sıra, eğitimde başarının da önemini anlama |
İkinci Öğretim
Yok
[Yok]
Bu ders eğitimde mutluluk ve başarının tarihçesine giriş yapar. Mutluluk, iyilik hali, yaşam doyumu, akış, umut ve iyimserlik, olumlu duygular ve anlamlı ilişkiler kurma kavramları tanımlar ve bunun eğitimdeki başarı ile ilişkisini tartışır
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Eğitimle ilgili temel kavramlar | ||
2 | Eğitimin psikolojik temelleri | ||
3 | Mutluluk | ||
4 | Mutluluk | ||
5 | Eğitimde başarının değerlendirilmesi | ||
6 | Başarının mutlulukla ilişkisi | ||
7 | Mutlu öğrenme ortamları oluşturmanın önemi | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Başarının eğitimsel ve sosyal etkileri | ||
10 | Mutluluk ve Öğrenme | ||
11 | Wellness | ||
12 | Anlama Odaklı Ders Modeli | ||
13 | Genel sınava hazırlık | ||
14 | Genel sınav |
Stumbling on Happiness. By Daniel Gilbert (2006): Knopf The Science of Well-being by F. A. Huppert, N. Baylis and B. Keverne (2007) Oxford. A Primer in Positive Psychology by C. Peterson (2006).
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 35 |
Tartışma | 1 | 30 |
Okuma | 1 | 35 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 2 | 70 |
Gözlem | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Tartışma | 1 | 30 | 30 |
Makale Kritik Etme | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |