Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FBUZD8003 | Uzmanlık Alan Dersi | Ders | 2 | 4 | 10,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrencilerin tez sürecini yönetmek ve yönlendirmektir. Tez aşamasında olan öğrencilere danışman öğretim üyesinin çalıştığı bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerinin aktarılması, öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplininin, güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılır.
.
1 | 1. Tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme, geliştirebilme ve bunları kullanabilme becerisi. |
2 | 2. Tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetebilme. |
3 | 3. Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi. |
4 | 4. Tez konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi. |
5 | 5. Tez konusundaki bir sorunu çözmek için yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, sonuçları değerlendirebilme becerisi. |
6 | 6. Tez konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözebilme becerisi. |
Yok
Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gözlem Alan Gezisi Takım/Grup Çalışması Rol Oynama/Dramatize Etme Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Gösteri Deney Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası Proje Tasarımı/Yönetimi Diğer
Öğrenciler ilgilendikleri konuları belirler, bununla ilgili alanyazın taraması yapar, araştırma sürecini planlar, veri toplar, analiz eder, yorumlar, sonuçlar çıkarır, bulguları düzenler ve rapor haline getirir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | 1 Genel Bilgilendirme Toplantısı | ||
2 | 2 Konunun Seçimi ve Tartışılması | ||
3 | 3 Konunun Seçimi ve Tartışılması | ||
4 | 4 Konunun Seçimi ve Tartışılması | ||
5 | 5 Konunun Araştırılması ve Tartışılması | ||
6 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması | ||
7 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması | ||
8 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması | ||
9 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması | ||
10 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması | ||
11 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması | ||
12 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması | ||
13 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması | ||
14 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması | ||
15 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması | ||
16 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması |
Tez konusuyla ilgili makale, kitap vs. dökümanlar
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Uygulama/Pratik | 16 | 2 | 32 |
Rehberli Problem Çözümü | 16 | 3 | 48 |
Alan Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Beyin Fırtınası | 4 | 4 | 16 |
Makale Kritik Etme | 5 | 2 | 10 |
Bireysel Çalışma | 16 | 2 | 32 |
Okuma | 16 | 4 | 64 |
Rapor | 2 | 8 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 250 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |