Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOETR7109 | Rusça Metin Okumaları I | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
İngilizce
Öğrencilerin Kril alfabesinin matbu ve el yazısında kullanılan biçimlerini öğrenmesi, Rusça temel fonetik ve gramer kurallarını öğrenmesi, Rusça tümce oluşturabilme yetisi kazandırmak, diyalog çalışmalarına katılarak konuşma pratiklerini geliştirmek ve R-T / T-R çeviri yapabilme yetisi kazandırmak.
Dr.Öğr.Üyesi Nükhet ELTUT KALENDER
1 | Öğrencilerin öncelikle Kiril alfabesini öğrenmelerini sağlayıp Rusça sesli ve sessiz harflerin okunuşlarını kavratmak Rus dili gramerini kapsamlı bir biçimde öğretmek |
2 | Bu dersi alan öğrenciler Rusçayı tonlama ve vurgu kurallarına uygun bir biçimde öğrenir. |
3 | Kendilerini basit cümlelerle ifade edebilir ve yine temel cümleleri anlayabilir. |
4 | Başlangıç seviyesinde gramer kurallarını öğrenir. |
5 |
İkinci Öğretim
Yok
Yok
Matbu harflerle Kril alfabesinin öğrenilmesi, hece ve sözcük okuma, vurgu ve tonlama kuralları, el yazısı harflerinin öğrenilmesi, tanışma, nesne ve şahısları tanıma, isimlerin cinsleri, meslekler, diller ve ait olunan uyruklar, tümce ve kısa okuma parçaları üzerinde çeviri çalışmaları, sayıların öğrenilmesi, yaş ve saatlerin öğrenilmesi, yönlerin ve yer bildirimlerinin öğrenilmesi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Matbu harflerle Kril alfabesinin öğretilmesi. | Kril alfabesi ile isim ve soyisim yazma çalışmaları. | - |
2 | Matbu harflerle hece okuma çalışmaları. | Sözcük okuma çalışmaları. | - |
3 | Vurgu ve tonlama kuralları, el yazısı harflerinin öğrenilmesi. | El yazısıyla yazı yazma çalışmaları. | - |
4 | Tanışma, nesne ve şahısları tanıma. | Selamlaşma ve vedalaşma, nesne ve şahıs tanımaya yönelik soru cevap içerikli diyalog kurma çalışmaları. | - |
5 | İsimlerin cinsleri. | İsimleri dişi, eril, nötr olmak üzere cinslerine ayırıp gruplandırma çalışmaları. | - |
6 | Meslekler, ülkeler, bahse konu ülkelerde konuşulan diller ve ait olunan uyruklar. | Mesleklerin, ülkelerin isimleri, uyruk sorma-söyleme, yabancı dil bilme yetisi üzerine konuşma çalışmaları. | - |
7 | Tümce ve kısa okuma parçaları üzerinde çeviri çalışmaları. | Rusça -Türkçe çeviri çalışmaları. | - |
8 | Ara sınav. | Ara sınav. | - |
9 | Sayıların öğrenilmesi. | Tarih / yıl okuması ve söylemi üzerine çalışmalar. | - |
10 | Yaş ve saatlerin öğrenilmesi. | Yaş sorma-öğrenme, saat sorma-öğrenme cevap verme yetisi kazanmaya yönelik çalışmalar. | - |
11 | Yönlerin ve yer bildirimlerinin öğrenilmesi. | Yön bilgisi sorma, adres tarifi üzerine çalışmalar. | - |
12 | Fiillerin bitmiş ve bitmemiş türlerinin tanımlanması, I. ve II. grup fiiller hakkında genel bilgi verilmesi. | Fiilleri zamanlara ve durumlara göre gruplandırma çalışmaları. | - |
13 | I. grup fiiillerin şimdiki zaman çekimlerinin öğrenilmesi. | I. grup fiilleri şimdiki zamana göre çekimleyerek pozitif, negatif ve soru tümcesi oluşturma çalışmaları. | - |
14 | II. grup fiillerin şimdiki zaman çekimlerinin öğrenilmesi. | II. grup fiilleri şimdiki zamana göre çekimleyerek pozitif, negatif ve soru tümcesi oluşturma çalışmaları. | - |
15 | Fiillerin geçmiş zaman çekimlerinin öğrenilmesi. | Fiilleri geçmiş zamana göre çekimleyerek pozitif, negatif ve soru tümcesi oluşturma çalışmaları. | - |
16 | Dönem sonu sınavı. | Dönem sonu sınavı. | - |
Чернышов Станислав, Поехали!СпБ: Златоуст,2009.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 10 |
Derse Katılım | 1 | 5 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 5 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 1 | 5 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 5 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 70 |
Quiz | 1 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Quiz | 5 | 12 | 60 |
Derse Katılım | 1 | 7 | 7 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 1 | 5 | 5 |
Sözlü Sınav | 1 | 7 | 7 |
Ev Ödevi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |