Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOETR7038 | Ortaçağ Avrupası Sosyal, Kültürel ve İktisadî Tarihi II | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Avrupa’da canlanan ticaret ve değişen sosyal hayat çevresinde bilimsel faaliyetler, üniversitelerin ortaya çıkışları, Büyük Coğrafya Keşiflere bağlı ekonomik, sosyal ve kültürel değişimler, Skolastik felsefe ve bu felsefeye altarnatif olarak ortaya çıkan Rönesans ve Reform akımları öğrenilecektir.
Doç. Dr. Abdullah DUMAN
1 | Öğrenci Avrupa’da canlanan ticaretle birlikte değişen sosyal ve kültürel hayatı kavrar. |
2 | Büyük coğrafya keşiflerini ve Avrupa’ya etkilerini öğrenir |
3 | Avrupa’da üniversitelerin kuruluşu ve doğu felsefesinin özgür düşüncenin gelişimindeki etkilerini kavrar. |
4 | Patristik ve Skolastik felsefe ve Avrupa’ya etkilerini öğrenir. |
5 | Rönesans ve reform kavramlarını ve sürecini öğrenir. |
Yok
Yok
Avrupa’da tercüme faaliyetleri, bilim, üniversiteler, Büyük Coğrafya Keşiflerinin Avrupa’nın ekonomisinin yanında, sosyal ve kültürel alandaki katkıları, Patristik felsefe, Skolastik felsefe, Rönesans ve Reform akımları gibi konular irdelenecektir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | İslâm Dünyası’nda Pozitif Bilimlerin Ortaya Çıkışı ve Gelişmesi | ||
2 | İslâm Dünyası’nda Pozitif Bilimlerin Gelişmesi ve Batıya Geçiş Yolları | ||
3 | Avrupada Tercüme Faaliyetleri | ||
4 | Avrupa’da Üniversitelerin Ortaya Çıkışı | ||
5 | Avrupa Üniversitelerinde Özgür Düşüncenin Yayılışı | ||
6 | Büyük Coğrafya Keşifleri | ||
7 | Büyük Coğrafya Keşiflerinin Avrupa’nın ekonomik, sosyal ve kültürel yapısına katkıları | ||
8 | Vize Sınavı | ||
9 | Avrupa’da Hristiyanlığın etkileri bağlamında Patristik Felsefe anlamı ve temsilcileri | ||
10 | Avrupa’da Hristiyanlığın etkileri bağlamında Skolastik Felsefe anlamı, temsilcileri ve Avrupa’ya etkileri | ||
11 | Rönesans’ın Anlamı ve Ortaya Çıkış Süreci | ||
12 | Rönesans’ın Avrupa’ya etkileri | ||
13 | Reform’un Anlamı ve Ortaya Çıkış Süreci | ||
14 | Reform’un Avrupa’ya etkileri | ||
15 | Reform’un Avrupa’ya etkileri | ||
16 | Final İmtihanı |
Sigrit Hunke, Avrupa’nın Üzerine Doğan İslâm Güneşi, Rüştü Raşit, Klasik Avrupalı Modernite’nin İcadı ve İslam’da Bilim; Kurul, Doğuştan Günümüze İslâm Tarihi; Charles E. Butterworth, İslam Felsefesinin Avrupaya Girişi; George Makdisi, Ortaçağda Yüksek Öğretim; Abdurrahman Bedevi, Batı Düşüncesinin Oluşumunda İslamın Rolü. Bekir Karlığa, İslâm Düşüncesinin Batı Düşüncesine Etkileri; Alain de Lıbera, Ortaçağ Felsefesi; Karl Vorlander, Felsefe Tarihi; Macit Göberk, Felsefe Tarihi; Stephen F. Mason, Bilimler Tarihi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 10 | 1 | 10 |
Tartışma | 10 | 1 | 10 |
Soru-Yanıt | 5 | 1 | 5 |
Takım/Grup Çalışması | 10 | 1 | 10 |
Alan Çalışması | 10 | 1 | 10 |
Beyin Fırtınası | 5 | 1 | 5 |
Rapor Hazırlama | 10 | 1 | 10 |
Rapor Sunma | 10 | 1 | 10 |
Seminer | 10 | 1 | 10 |
Makale Yazma | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Okuma | 10 | 1 | 10 |
Sözlü Sınav | 10 | 1 | 10 |
Ev Ödevi | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 132 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |