Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EBEYT7041 | Eğitim Yönetiminin Toplumsal Temelleri | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Dersin amacı öğretmen ve okul yöneticilerinin eğitimin toplumsal boyutlarının analiz edilmesini ve eğitimdeki yaklaşımların incelenmesini sağlamaktır.
Dr. Öğr. Üyesi ELIF ERBERK
1 | . Eğitim yönetimindeki sosyolojik perspektifleri anlar. |
2 | Eğitimin kültür, aile ve ekonomi ile ilişkisini analiz eder. |
3 | Okul ve toplum arasındaki ilişkiyi kavrar. |
4 | Eğitimde fırsat eşitliğini ekonomik olarak çözümler |
İkinci Öğretim
Yok
Yok
Eğitimdeki toplumsal düzeni sağlayan kurumlar ve eğitim üzerindeki yansımaları
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Eğitimde toplumsal süreçler | ||
2 | Bir örgüt olarak okul | ||
3 | Okul ve toplum | ||
4 | Toplumsal açıdan eğitim yaklaşımlarının incelenmesi | ||
5 | İşlevsel yaklaşım ve eğitime yansımaları | ||
6 | Çatışmacı yaklaşım ve eğitime yansımaları | ||
7 | Yorumlayıcı yaklaşım ve eğitime yansımaları | ||
8 | Eğitim ve kültür ilişkisi | ||
9 | Eğitim ve aile ilişkisi | ||
10 | Eğitim ve ekonomi ilişkisi | ||
11 | Eğitimde sınıfsal hareketlilik | ||
12 | Eğitimde fırsat eşitliği | ||
13 | Eğitimde eşitliğin ekonomik çözümlenmesi | ||
14 | Eğitimin sosyolojik perspektifte değerlendirilmesi |
Hesapçıoğlu, M. & Dündar, S. (2011). Türkiye’de eğitimde fırsat eşitliği ve Postmodernizm Jeanne H. Ballantine, Floyd M. Hammack, Jenny Stuber. (2012). The sociology of education: a systematic analysis. Upper Saddle River, N.J : Pearson Education. Tezcan, M. E(2021). Eğitim sosyolojisi. Anı Yayıncılık. Topses, M. D. (2020). Eğitim sosyolojisi. Nobel Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Derse Katılım | 1 | 25 |
Tartışma | 1 | 25 |
Bireysel Çalışma | 1 | 25 |
Ev Ödevi | 1 | 25 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor Hazırlama | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 10 | 4 | 40 |
Makale Kritik Etme | 3 | 7 | 21 |
Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Ev Ödevi | 4 | 6 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 114 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |