Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EBEYT7024 | Eğitim Örgütlerinde Personel Yönetimi | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Bu ders kapsamında başta eğitim örgütleri olmak üzere örgütlerde insan kaynaklarının yönetimine dair teorik ve uygulamaya dönük bilgi ve anlayışın kazandırılması ve Türk Eğitim Sisteminde insan kaynaklarının yönetilmesinde kullanılan temel süreçlerin incelenmesi hedeflenmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet TURHAN
1 | Eğitim örgütlerinde insan kaynakları yönetiminin önemini açıklar. |
2 | İnsan kaynakları yönetimine ilişkin kavramları açıklar. |
3 | Eğitim örgütlerinde insan kaynakları yönetiminin işlevlerini açıklar. |
4 | Eğitim ve geliştirmenin önemini belirtir. |
5 | Farklı performans değerlendirme biçimlerini değerlendirir. |
6 | Millî eğitimde insan kaynakları yönetimi özelliklerini sıralar. |
7 | Millî eğitimde insan kaynakları yönetiminin sorunlarını açıklar. |
Birinci Öğretim
Dersin ön koşulu yoktur.
[Yok]
1. Dersin tanıtımı, beklentiler ve içeriklerin tanımlanması 2. Personel yönetiminden insan kaynakları yönetimine geçiş 3. İnsan kaynakları yönetiminin amaçları 4. İnsan kaynakları yönetiminde temel ilkeler 5. İnsan kaynakları yönetiminin işlevleri 6. İnsan kaynaklarının planlanması ve iş analizi 7. İnsan kaynaklarını bulma, seçme ve işe yerleştirme 8. İnsan kaynaklarının eğitimi ve geliştirilmesi 9. Motivasyon ve ücret yönetimi 10. Süreç ve performans yönetimi 11. Yetenek yönetimi 12. Türk Eğitim Sisteminde Personel Yönetimi
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | 1. Dersin tanıtımı, beklentiler ve içeriklerin tanımlanması | ||
2 | 2. Personel yönetiminden insan kaynakları yönetimine geçiş | ||
3 | 3. İnsan kaynakları yönetiminin amaçları | ||
4 | 4. İnsan kaynakları yönetiminde temel ilkeler | ||
5 | 5. İnsan kaynakları yönetiminin işlevleri | ||
6 | 6. İnsan kaynaklarının planlanması ve iş analizi | ||
7 | 7. İnsan kaynaklarını bulma, seçme ve işe yerleştirme | ||
8 | 8. İnsan kaynaklarının eğitimi ve geliştirilmesi | ||
9 | 9. Motivasyon ve ücret yönetimi | ||
10 | 10. Süreç ve performans yönetimi | ||
11 | 11. Yetenek yönetimi | ||
12 | 12. Türk Eğitim Sisteminde Personel Yönetimi |
1. Açıkalın, A. (1994). Çağdaş örgütlerde insan kaynağının personel yönetimi. Pegem Akademi. 2. Çobanoğlu, F. (2022). Eğitim örgütleri / yöneticileri için insan kaynakları yönetimi. Eğiten Kitap Yayınları. 3. Özdemir, M. (2014). Eğitimde insan kaynakları yönetimi. Anı Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 12 | 2 | 24 |
Tartışma | 10 | 1 | 10 |
Soru-Yanıt | 20 | 1 | 20 |
Örnek Vaka İncelemesi | 5 | 1 | 5 |
Beyin Fırtınası | 10 | 1 | 10 |
Makale Kritik Etme | 10 | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 115 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 3 | |||||||||
ÖÇ 4 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 6 | 2 | 3 | |||||||||
ÖÇ 7 | 5 | 2 | 5 |