Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EBEYT7007 | Eğitim Denetimi | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı; eğitim denetimi kavramı, ilke ve süreçlerini kuramsal boyutta inceleyerek çağdaş gelişmeleri izleyebilmek, denetimin tarihsel gelişimini kuram ve uygulama bakımından tartışabilmek ve değerlendirmek, denetim modellerini kavrayabilmek, Türkiye’deki eğitim denetimi yaklaşım ve uygulamaları ile Dünya’daki bazı örneklerin karşılaştırmaktır.,
Dr.Öğr. Üyesi Rezzan UÇAR
1 | Denetim kavramını, tür ve ilkelerini kavrar |
2 | Eğitim denetimde tarihsel süreci analiz eder |
3 | Denetim modelleri ile ilgili bilgi sahibi olur |
4 | Denetçi rol ve yeterliklerini bilir |
5 | Çeşitli ülkelerdeki eğitim denetimi uygulamalarını karşılaştırır |
Yok
Yok
Denetim kavramı ve kapsamı, denetimin tarihsel süreci, denetim modelleri, eğitim denetçisi kişilikleri ve rol tanımları, Türkiye'de eğitim denetiminin yapısı ve çeşitli ülkelerle karşılaştırma
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Denetimin tanımı, kapsamı, önemi ve tarihsel gelişim süreci | ||
2 | Denetim modelleri (Bilimsel Denetim) | ||
3 | Denetim modelleri (Kliniksel Denetim) | ||
4 | Denetim modelleri (Öğretimsel Denetim) | ||
5 | Denetim modelleri (Gelişimsel Denetim) | ||
6 | Denetim modelleri (Sanatsal Denetim) | ||
7 | Denetim modelleri (Farklılaştırılmış Denetim) | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Denetçi rolleri, nitelikleri ve yeterlikleri | ||
10 | Öğretimin ve öğretmenin denetimi | ||
11 | Türk Eğitim Sisteminde denetim uygulamaları, güncel sorunları ve çözüm önerileri | ||
12 | Türkiye’deki eğitim denetimi yaklaşım ve uygulamaları ile çeşitli ülkelerdeki bazı örneklerin karşılaştırılması | ||
13 | Eğitim denetimi alanında yapılmış bilimsel araştırmaların incelenmesi | ||
14 | Final sınavı | ||
15 | |||
16 |
Aydın, İ. (2008). Öğretimde Denetim. Ankara: PegemA Yayıncılık Aydın, M. (2000). Çağdaş Eğitim Denetimi. Ankara: Hatipoğlu Basım ve Yayım Başar, H. (1998). Eğitim Denetçisi Ankara: PegemA Yayıncılık Taymaz, H. (2002). Eğitim Sisteminde Teftiş: Kavramlar, İlkeler, Yöntemler. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 12 | 3 | 36 |
Soru-Yanıt | 12 | 3 | 36 |
Takım/Grup Çalışması | 6 | 3 | 18 |
Beyin Fırtınası | 12 | 2 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 116 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |