GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ETSTR7009 Okuma Eğitimi Ders 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Okuma becerisini geliştiren yöntem ve teknikleri uygular. Okuma etkinliklerini çeşitli değişkeneler açısından kontrol eder.


Doç. Dr. Mustafa KAYA


1 Okuma becerisinin öneminin farkına varır.
2 Okumanın yöntemlerini kavrarlar.
3 Okuma becerisini geliştirici çalışmaları uygular.
4 Okuma etkinliklerinde okuma süresini verimli kullanır.
5 Okuma becerisini ölçme ve değerlendirme tekniklerini uygular.

Birinci Öğretim



Yok


Okuma becerisinin kuramsal boyutlarıyla açıklanması. Toplumda okuma alışkanlığının yaygınlaşması için yapılması gerekenler ve okuma becerisine yönelik tekniklerin incelenmesi. Okuma çeşitleri ve amaca bağlı olarak okuma çeşidinin seçimi. Türkçe eğitiminde okuma becerisini geliştirme çalışmaları. ?Eleştirel okuma? kavramını metinlerden yola çıkarak örnekleme, eleştirel okuma çalışmaları ve alıştırmaları yapma.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Okuma becerisinin tanımının yapılması.
2 Okuma becerisiyle ilgili kaynakların incelenmesi.
3 Okuma becerisinin kuramsal boyutlarıyla açıklanması.
4 Okuma becerisiyle ilgili bir ön etkinlik yapılması.
5 Okuma becerisinin öneminin kavratılması.
6 Toplumda okuma alışkanlığının yaygınlaşması için yapılması gerekenler
7 Okuma becerisine yönelik tekniklerin incelenmesi
8 Amaca bağlı olarak okuma çeşidinin seçimi.
9 Ara Sınav
10 Türkçe eğitiminde okuma becerisini geliştirme çalışmaları.
11 Eleştirel okuma kavramını metinlerden yola çıkarak örnekleme
12 Eleştirel okuma çalışmaları yapma.
13 Eleştirel okuma alıştırmaları yapma.
14 Genel değerlendirme

Yalçın, Alemdar (2002). Türkçe Öğretim Yöntemleri -Yeni Yaklaşımlar-. Ankara: Akçağ Yayınları. Göğüş, Beşir (1978). Orta Dereceli Okullarımızda Türkçe Yalçın, Alemdar (2002). Türkçe Öğretim Yöntemleri -Yeni Yaklaşımlar-. Ankara: Akçağ Yayınları. Göğüş, Beşir (1978). Orta Dereceli Okullarımızda Türkçe Akyol, H. (1997). Okuma ve Prensipleri. Çağdaş Eğitim. (233) ss. 26-28. Göktürk, A. (2001). Okuma Uğraşı. İstanbul: YKY Güneş, F. (1997). Okuma- Yazma Öğretimi ve Beyin Teknolojisi. Ankara: Ocak Yayınları. Özdemir, E.(1990). Okuma Sanatı. İstanbul: Remzi Kitabevi: Tazebay, A.( 1997). İlkokul Öğrencilerinin Okuma Becerilerinin Okuduğunu Anlamaya Etkisi. Ankara: MEB Yayınları. Yalçın, Alemdar (2002). Türkçe Öğretim Yöntemleri -Yeni Yaklaşımlar-. Ankara: Akçağ Yayınları. Göğüş, Beşir (1978). Orta Dereceli Okullarımızda Türkçe Akyol, H. (1997). Okuma ve Prensipleri. Çağdaş Eğitim. (233) ss. 26-28. Göktürk, A. (2001). Okuma Uğraşı. İstanbul: YKY Güneş, F. (1997). Okuma- Yazma Öğretimi ve Beyin Teknolojisi. Ankara: Ocak Yayınları. Özdemir, E.(1990). Okuma Sanatı. İstanbul: Remzi Kitabevi: Tazebay, A.( 1997). İlkokul Öğrencilerinin Okuma Becerilerinin Okuduğunu Anlamaya Etkisi. Ankara: MEB Yayınları. Akyol, H. (1997). Okuma ve Prensipleri. Çağdaş Eğitim. (233) ss. 26-28. Göktürk, A. (2001). Okuma Uğraşı. İstanbul: YKY Güneş, F. (1997). Okuma- Yazma Öğretimi ve Beyin Teknolojisi. Ankara: Ocak Yayınları. Özdemir, E.(1990). Okuma Sanatı. İstanbul: Remzi Kitabevi: Tazebay, A.( 1997). İlkokul Öğrencilerinin Okuma Becerilerinin Okuduğunu Anlamaya Etkisi. Ankara: MEB Yayınları.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 50
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Tartışma 3 3 9
Rapor Hazırlama 2 3 6
Makale Kritik Etme 15 3 45
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 3 21
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 3 21
Ev Ödevi 2 3 6
Toplam İş Yükü (saat) 114

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 5 5 4 4 5 5 4 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 4 4 5 4
ÖÇ 3 4 5 4 4 5 4 4 5
ÖÇ 4 4 4 5 4 4 4 4 4
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek