Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ETSTR7009 | Okuma Eğitimi | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Okuma becerisini geliştiren yöntem ve teknikleri uygular. Okuma etkinliklerini çeşitli değişkeneler açısından kontrol eder.
Doç. Dr. Mustafa KAYA
1 | Okuma becerisinin öneminin farkına varır. |
2 | Okumanın yöntemlerini kavrarlar. |
3 | Okuma becerisini geliştirici çalışmaları uygular. |
4 | Okuma etkinliklerinde okuma süresini verimli kullanır. |
5 | Okuma becerisini ölçme ve değerlendirme tekniklerini uygular. |
Birinci Öğretim
Yok
Okuma becerisinin kuramsal boyutlarıyla açıklanması. Toplumda okuma alışkanlığının yaygınlaşması için yapılması gerekenler ve okuma becerisine yönelik tekniklerin incelenmesi. Okuma çeşitleri ve amaca bağlı olarak okuma çeşidinin seçimi. Türkçe eğitiminde okuma becerisini geliştirme çalışmaları. ?Eleştirel okuma? kavramını metinlerden yola çıkarak örnekleme, eleştirel okuma çalışmaları ve alıştırmaları yapma.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Okuma becerisinin tanımının yapılması. | ||
2 | Okuma becerisiyle ilgili kaynakların incelenmesi. | ||
3 | Okuma becerisinin kuramsal boyutlarıyla açıklanması. | ||
4 | Okuma becerisiyle ilgili bir ön etkinlik yapılması. | ||
5 | Okuma becerisinin öneminin kavratılması. | ||
6 | Toplumda okuma alışkanlığının yaygınlaşması için yapılması gerekenler | ||
7 | Okuma becerisine yönelik tekniklerin incelenmesi | ||
8 | Amaca bağlı olarak okuma çeşidinin seçimi. | ||
9 | Ara Sınav | ||
10 | Türkçe eğitiminde okuma becerisini geliştirme çalışmaları. | ||
11 | Eleştirel okuma kavramını metinlerden yola çıkarak örnekleme | ||
12 | Eleştirel okuma çalışmaları yapma. | ||
13 | Eleştirel okuma alıştırmaları yapma. | ||
14 | Genel değerlendirme |
Yalçın, Alemdar (2002). Türkçe Öğretim Yöntemleri -Yeni Yaklaşımlar-. Ankara: Akçağ Yayınları. Göğüş, Beşir (1978). Orta Dereceli Okullarımızda Türkçe Yalçın, Alemdar (2002). Türkçe Öğretim Yöntemleri -Yeni Yaklaşımlar-. Ankara: Akçağ Yayınları. Göğüş, Beşir (1978). Orta Dereceli Okullarımızda Türkçe Akyol, H. (1997). Okuma ve Prensipleri. Çağdaş Eğitim. (233) ss. 26-28. Göktürk, A. (2001). Okuma Uğraşı. İstanbul: YKY Güneş, F. (1997). Okuma- Yazma Öğretimi ve Beyin Teknolojisi. Ankara: Ocak Yayınları. Özdemir, E.(1990). Okuma Sanatı. İstanbul: Remzi Kitabevi: Tazebay, A.( 1997). İlkokul Öğrencilerinin Okuma Becerilerinin Okuduğunu Anlamaya Etkisi. Ankara: MEB Yayınları. Yalçın, Alemdar (2002). Türkçe Öğretim Yöntemleri -Yeni Yaklaşımlar-. Ankara: Akçağ Yayınları. Göğüş, Beşir (1978). Orta Dereceli Okullarımızda Türkçe Akyol, H. (1997). Okuma ve Prensipleri. Çağdaş Eğitim. (233) ss. 26-28. Göktürk, A. (2001). Okuma Uğraşı. İstanbul: YKY Güneş, F. (1997). Okuma- Yazma Öğretimi ve Beyin Teknolojisi. Ankara: Ocak Yayınları. Özdemir, E.(1990). Okuma Sanatı. İstanbul: Remzi Kitabevi: Tazebay, A.( 1997). İlkokul Öğrencilerinin Okuma Becerilerinin Okuduğunu Anlamaya Etkisi. Ankara: MEB Yayınları. Akyol, H. (1997). Okuma ve Prensipleri. Çağdaş Eğitim. (233) ss. 26-28. Göktürk, A. (2001). Okuma Uğraşı. İstanbul: YKY Güneş, F. (1997). Okuma- Yazma Öğretimi ve Beyin Teknolojisi. Ankara: Ocak Yayınları. Özdemir, E.(1990). Okuma Sanatı. İstanbul: Remzi Kitabevi: Tazebay, A.( 1997). İlkokul Öğrencilerinin Okuma Becerilerinin Okuduğunu Anlamaya Etkisi. Ankara: MEB Yayınları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Tartışma | 3 | 3 | 9 |
Rapor Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
Makale Kritik Etme | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Ev Ödevi | 2 | 3 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 114 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |