GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ETSTR7007 Çocuk Edebiyatı Ders 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Çocuk edebiyatı eserlerinin çocuğun bilişsel, duyuşsal, dilsel ve sosyal gelişim düzeyine ve psikolojisine uygunluğunu belirlemektir. Ayrıca çocuk edebiyatı ürünlerinin neler olduğunu ve hangi özelliklere sahip olması gerektiğini belirlemektir.


Doç. Dr. Mustafa KAYA


1 Çocuk psikolojisinin ne olduğunu bilir.
2 Çocuğun bilişsel, kişilik ve ahlaki gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
3 Çocuk ve çocuk edebiyatı hakkında bilgi sahibi olur.
4 Çocuk edebiyatı eserleri hakkında bilgi sahibi olur.
5 Çocuk edebiyatı türlerini ve özelliklerini bilir.

Birinci Öğretim


Yoktur.


Yoktur.


Çocuk ve çocuk psikolojisi, çocukta bilişsel gelişim, çocukta kişilik gelişimi, çocukta ahlaki gelişim, çocuk ve çocuk edebiyatı, çocuk edebiyatı ve temel nitelikleri, çocuk edebiyatının çocuğun gelişim sürecindeki yeri ve önemi, çocuk edebiyatında yazınsal türler, çocuk edebiyatı eserlerinde bulunması gereken biçim özellikleri, çocuk edebiyatı eserlerinde bulunması gereken içerik özellikleri, çocuk edebiyatı ve çocuk dergileri.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Çocuk ve çocuk psikolojisi
2 Çocuk ve çocuk edebiyatı
3 Çocukların bilişsel, sosyal, duyuşsal ve dil özellikleri
4 Çocuk edebiyatı ve temel nitelikleri
5 Çocuk edebiyatının çocuğun gelişim sürecindeki yeri ve önemi
6 Çocuk edebiyatında yazınsal türler
7 Çocuk edebiyatı eserlerinde bulunması gereken biçimsel özellikleri.
8 Çocuk edebiyatı eserlerinde hikaye türü, hikayenin özellikleri
9 Çocuk edebiyatı eserlerinde bulunması gereken içerik özellikleri
10 Çocuk edebiyatında bilmece, ninni, tekerleme.
11 Çocuk edebiyatında hikayenin özellikleri
12 Çocuk edebiyatında roman ve romanın özellikleri.
13 Çocuk edebiyatında biyografi, otobiyografinin özellikleri
14 Çocuk edebiyatında dergi ve dergiler

Sever, S. (1995). Çocuk kitaplarında bulunması gereken yapısal ve eğitsel özellikler, ABECE Eğitim, Ekin ve Sanat Dergisi, 107, 14-15. Şimşek, T. (2002). Çocuk edebiyatı. Ankara: Rengarenk Yayınları. Şirin, M. R. (2000). 99 soruda çocuk edebiyatı. İstanbul: Çocuk Vakfı. Yalçın, A., Aytaş, G. (2005). Çocuk edebiyatı. Ankara : Akçağ Yayınları. Yavuzer, H.(2017). Çocuk psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitapevi. Yörükoğlu, A. (1979). Çocuk ruh sağlığı. Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Rapor Hazırlama 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 50
Rapor Hazırlama 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Tartışma 3 3 9
Rapor Hazırlama 2 3 6
Makale Kritik Etme 15 3 45
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 3 21
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 3 21
Ev Ödevi 2 3 6
Toplam İş Yükü (saat) 114

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 4 5 5 4 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 4 5 4 5 5 5 5
ÖÇ 3 4 5 5 4 4 5 5 4
ÖÇ 4 5 5 5 4 5 4 5 4
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek