GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ETSTR7037 Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Ders 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde öğrencilerde teorik ve pratikte farkındalık oluşturmaktır.


Doç. Dr. Mustafa KAYA


1 Yabancılara Türkçe öğretiminin tarihçesini bilir.
2 Yabancılara Türkçe öğretiminin kuramsal çerçevesi, bu alanda kullanılan yöntemler hakkında bilgi sahibi olur.
3 Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metni hakkında bilgi sahibi olur.
4 Yabancılara Türkçe öğretim programlarının içeriği ve muhtevası hakkında bilgi sahibi olur.
5 Yabancılara Türkçe öğretiminde eğitim ortamları, etkinlikler, ölçme ve değerlendirme hakkında bilgi sahibi olur.

Birinci Öğretim


yoktur


[Yok]


Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminin tarihçesi, kuramsal çerçeve, , yabancı dil öğretimi yöntemleri, Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metni, Türkçenin yabancı dil olarak öğretimiyle ilgili programlar, yabancılara Türkçe öğretiminde eğitim ortamları ve etkinlik geliştirme, kültürlerarasılık, ölçme ve değerlendirme, yabancılara Türkçe öğretiminde sözcük öğretimi, karşılaşılan sorunları.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminin tarihçesi
2 Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde temel kavramlar ve kurumlar
3 Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metni
4 Yabancı dil öğretim yöntemleri
5 Türkçenin ana dili ve yabancı dil olarak öğretilmesi arasındaki farklar
6 Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde eğitim ortamları
7 Yabancılara Türkçe öğretiminde etkinlik geliştirme
8 Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesinde kullanılan çeşitli ders kitapları
9 Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesinde kültürlerarasılık
10 Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde ölçme ve değerlendirme
11 Yabancı dil olarak Türkçe sözcük öğretimi
12 Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde karşılaşılan başlıca sorunlar
13 Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi programı-I (2016- 2017 MEB)
14 Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi programı-II (Türkiye Maarif Vakfı Programı)

Kardaş, M. N. (2019). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi. Şahin, A. (2014). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi. Avrupa Konseyi Diller İçin Ortak Başvuru Metni (Öğrenme- Öğretme- Değerlendirme), (Çev. MEB Komisyonu). Demirel, Ö. (2016). Yabancı dil öğretimi. Ankara: Pegem Akademi. Türkiye Maarif Vakfı, (2019). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretim Programı. İstanbul. MEB. (2016). Yabancılara Türkçe Öğretimi (6-12 Yaş) 1. Seviye Kurs Programı. MEB Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü, Ankara. MEB. (2016). Yabancılara Türkçe Öğretimi (6-12 Yaş) 2. Seviye Kurs Programı. MEB Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü, Ankara. MEB. (2016). Yabancılara Türkçe Öğretimi (6-12 Yaş) 3. Seviye Kurs Programı. MEB Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü, Ankara. MEB. (2016). Yabancılara Türkçe Öğretimi (13-17 Yaş) 1. Seviye Kurs Programı. MEB Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü, Ankara. MEB. (2016). Yabancılara Türkçe Öğretimi (13-17 Yaş) 2. Seviye Kurs Programı. MEB Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü, Ankara. MEB. (2016). Yabancılara Türkçe Öğretimi (13-17 Yaş) 3. Seviye Kurs Programı. MEB Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü, Ankara. MEB (2017a). Yabancı Diller Türkçe A1 Seviyesi Kurs Programı . MEB Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü, Ankara. MEB (2017b). Yabancı Diller Türkçe B1 Seviyesi Kurs Programı . MEB Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü, Ankara.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Rapor Hazırlama 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 50
Rapor Sunma 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yoktur


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Tartışma 5 3 15
Rapor Hazırlama 4 3 12
Rapor Sunma 4 3 12
Makale Kritik Etme 12 3 36
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 3 21
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 3 21
Toplam İş Yükü (saat) 123

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 4 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 4 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 4 4 4 4 4 4 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek