Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ETSTR7035 | Çocuk Edebiyatı ve Din Duygusu | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Çocuk edebiyatı eserlerinde din olgusunun çocuğu bilişsel gelişim düzeyine ve psikolojisine uyumunu tespit etmektir.
Doç. Dr. Mustafa KAYA
1 | Çocuk psikolojisinin ne olduğunu bilir. |
2 | Çocuğun bilişsel, kişilik ve ahlaki gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. |
3 | 3) Çocuk ve çocuk edebiyatı hakkında bilgi sahibi olur. |
4 | Çocuk edebiyatı eserleri hakkında bilgi sahibi olur. |
5 | Çocuk edebiyatı eserleri ve din olgusu hakkında bilgi sahibi olur. |
Birinci Öğretim
Yoktur
YOK
Çocuk ve çocuk psikolojisi, çocukta bilişsel gelişim, çocukta kişilik gelişimi, çocukta ahlaki gelişim, çocuklukta din, çocuk ve din duygusu, çocuk ve çocuk edebiyatı, çocuk edebiyatı ve temel nitelikleri, çocuk edebiyatının çocuğun gelişim sürecindeki yeri ve önemi, çocuk edebiyatında yazınsal türler, çocuk edebiyatı eserlerinde bulunması gereken biçim özellikleri, çocuk edebiyatı eserlerinde bulunması gereken içerik özellikleri, çocuk edebiyatı ve din, çocuk edebiyatı eserlerinde din olgusu.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Çocuk ve çocuk psikolojisi | ||
2 | Çocukta bilişsel gelişim, kişilik gelişimi ve ahlaki gelişim | ||
3 | Çocuk ve din duygusu | ||
4 | Çocuk ve çocuk edebiyatı | ||
5 | Çocuk edebiyatı ve temel ilkeleri | ||
6 | Çocuk edebiyatı eserlerinde bulunması gereken özellikler | ||
7 | Ara sınav | ||
8 | Çocuk edebiyatının çocuğun gelişim sürecindeki yeri ve önemi | ||
9 | Çocuk edebiyatında yazınsal türler | ||
10 | Çocuk edebiyatı eserlerinde bulunması gereken biçimsel özellikler | ||
11 | Çocuk edebiyatında bulunması gereken içerik özellikleri | ||
12 | Çocuk edebiyatı ve din | ||
13 | Çocuk edebiyatı eserlerinde din olgusu | ||
14 | Genel değerlendirme |
Bovet, P. (1958). Din Duygusu ve Çocuk Psikolojisi. Odabaşı, S. (Çev.). Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi. Fromm, E. (1990). Psikanaliz ve Din. Alpagut, Ş. (Çev.). İstanbul: KabalcıYayınları. Hökelekli, H. (2013). Din Psikolojisi. Ankara: Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları. Jacquın, G. (1969). Çocuk Psikolojisinin ana çizgileri. İstanbul: Remzi Kitapevi. Pazarlı, O. (1982). Din psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitapevi. Sever, S. (1995). Çocuk kitaplarında bulunması gereken yapısal ve eğitsel özellikler, ABECE Eğitim, Ekin ve Sanat Dergisi, 107, 14-15. Şimşek, T. (2002). Çocuk edebiyatı. Ankara: Rengarenk Yayınları. Şirin, M. R. (2000). 99 soruda çocuk edebiyatı. İstanbul: Çocuk Vakfı. Yalçın, A., Aytaş, G. (2005). Çocuk edebiyatı. Ankara : Akçağ Yayınları. Yavuzer, H.(2017). Çocuk psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitapevi. Yörükoğlu, A. (1979). Çocuk ruh sağlığı. Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Rapor Hazırlama | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Rapor Sunma | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Tartışma | 7 | 3 | 21 |
Rapor Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
Rapor Sunma | 2 | 3 | 6 |
Makale Kritik Etme | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Toplam İş Yükü (saat) | 126 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |