GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ETSTR7035 Çocuk Edebiyatı ve Din Duygusu Ders 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Çocuk edebiyatı eserlerinde din olgusunun çocuğu bilişsel gelişim düzeyine ve psikolojisine uyumunu tespit etmektir.


Doç. Dr. Mustafa KAYA


1 Çocuk psikolojisinin ne olduğunu bilir.
2 Çocuğun bilişsel, kişilik ve ahlaki gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
3 3) Çocuk ve çocuk edebiyatı hakkında bilgi sahibi olur.
4 Çocuk edebiyatı eserleri hakkında bilgi sahibi olur.
5 Çocuk edebiyatı eserleri ve din olgusu hakkında bilgi sahibi olur.

Birinci Öğretim


Yoktur


YOK


Çocuk ve çocuk psikolojisi, çocukta bilişsel gelişim, çocukta kişilik gelişimi, çocukta ahlaki gelişim, çocuklukta din, çocuk ve din duygusu, çocuk ve çocuk edebiyatı, çocuk edebiyatı ve temel nitelikleri, çocuk edebiyatının çocuğun gelişim sürecindeki yeri ve önemi, çocuk edebiyatında yazınsal türler, çocuk edebiyatı eserlerinde bulunması gereken biçim özellikleri, çocuk edebiyatı eserlerinde bulunması gereken içerik özellikleri, çocuk edebiyatı ve din, çocuk edebiyatı eserlerinde din olgusu.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Çocuk ve çocuk psikolojisi
2 Çocukta bilişsel gelişim, kişilik gelişimi ve ahlaki gelişim
3 Çocuk ve din duygusu
4 Çocuk ve çocuk edebiyatı
5 Çocuk edebiyatı ve temel ilkeleri
6 Çocuk edebiyatı eserlerinde bulunması gereken özellikler
7 Ara sınav
8 Çocuk edebiyatının çocuğun gelişim sürecindeki yeri ve önemi
9 Çocuk edebiyatında yazınsal türler
10 Çocuk edebiyatı eserlerinde bulunması gereken biçimsel özellikler
11 Çocuk edebiyatında bulunması gereken içerik özellikleri
12 Çocuk edebiyatı ve din
13 Çocuk edebiyatı eserlerinde din olgusu
14 Genel değerlendirme

Bovet, P. (1958). Din Duygusu ve Çocuk Psikolojisi. Odabaşı, S. (Çev.). Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi. Fromm, E. (1990). Psikanaliz ve Din. Alpagut, Ş. (Çev.). İstanbul: KabalcıYayınları. Hökelekli, H. (2013). Din Psikolojisi. Ankara: Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları. Jacquın, G. (1969). Çocuk Psikolojisinin ana çizgileri. İstanbul: Remzi Kitapevi. Pazarlı, O. (1982). Din psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitapevi. Sever, S. (1995). Çocuk kitaplarında bulunması gereken yapısal ve eğitsel özellikler, ABECE Eğitim, Ekin ve Sanat Dergisi, 107, 14-15. Şimşek, T. (2002). Çocuk edebiyatı. Ankara: Rengarenk Yayınları. Şirin, M. R. (2000). 99 soruda çocuk edebiyatı. İstanbul: Çocuk Vakfı. Yalçın, A., Aytaş, G. (2005). Çocuk edebiyatı. Ankara : Akçağ Yayınları. Yavuzer, H.(2017). Çocuk psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitapevi. Yörükoğlu, A. (1979). Çocuk ruh sağlığı. Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Rapor Hazırlama 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 50
Rapor Sunma 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Tartışma 7 3 21
Rapor Hazırlama 2 3 6
Rapor Sunma 2 3 6
Makale Kritik Etme 15 3 45
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 3 21
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 3 21
Toplam İş Yükü (saat) 126

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 5 5 5 5 4 5 5 5
ÖÇ 2 4 4 5 5 5 5 4 5
ÖÇ 3 5 5 5 4 5 4 4 5
ÖÇ 4 4 5 5 4 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek