Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ETSTR7033 | Yeni Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları ve Türkçe Öğretimi | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Öğrenme ve öğretme yaklaşımlarını bilir. Bu yaklaşımların eğitim ortamlarına yansımalarını öğrenir. Yeni öğrenme ve öğretme yaklaşımlarını Türkçe öğretimiyle ilişkilendirir. Türkçe eğitimine yön veren yaklaşımlara hakim olur. Yeni yaklaşımları Türkçe öğretimine uyarlar.
Dr. Öğr. Ü. Hatice COŞKUN
1 | Öğrenme ve öğretme yaklaşımları ile ilgili bilgi sahibi olur |
2 | Yeni yaklaşımlarla ilgili uygulamalara hâkim olur |
3 | Türkçe öğretiminde öğrenme-öğretme yaklaşımlarının önemini bilir. |
4 | Yaklaşımlarla ilişkili ders planlaması yapar. |
5 | Yeni öğrenme ve öğretme yaklaşımlarını kullanarak bilimsel çalışma yapabilir. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Öğrenme-öğretme ile ilgili kavramlar Öğrenme ve öğretme yaklaşımları Türkçe öğretimine yön veren öğrenme ve öğretme yaklaşımları Yeni öğrenme ve öğretme yaklaşımlarını Türkçe öğretimine uyarlama Öğrenme ve öğretme yaklaşımlarını Türkçe öğretiminde farklı becerilerle ilişkilendirme
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Yeni öğrenme-öğretme yaklaşımlarının önemi ve Türkçe öğretimindeki yeri | ||
2 | Yapılandırmacılık, beyin temelli öğrenme ve Türkçe öğretimi | ||
3 | İşbirlikli öğrenme, çoklu zeka kuramı ve Türkçe öğretimi | ||
4 | Senaryo temelli öğrenme ve Türkçe öğretimi | ||
5 | Allosterik öğrenme ve Türkçe öğretimi | ||
6 | Argümantasyona dayalı öğrenme ve Türkçe öğretimi | ||
7 | Derslik dışı öğrenme ve Türkçe öğretimi | ||
8 | VİZE | ||
9 | Kuantum öğrenme ve Türkçe öğretimi | ||
10 | Çok kültürlü eğitim ve Türkçe öğretimi | ||
11 | Okuma çemberi ve Türkçe öğretimi | ||
12 | Karikatüre dayalı öğrenme ve Türkçe öğretimi | ||
13 | Mobil öğrenme ve Türkçe öğretimi | ||
14 | Otantik öğrenme ve Türkçe öğretimi |
Öğrenme ve öğretme yaklaşımları ile ilgili yapılmış makaleler Öğrenme ve öğretme yaklaşımları ile ilgili yapılmış tezler Öğrenme ve öğretme yaklaşımları ile ilgili farklı alanlardaki kitaplar Coşkun, H. (2019). Öğrenme ve Öğretim yaklaşımlarının Türkçe öğretimine yansımaları. (Türkçe öğrenme ve öğretim yaklaşımları içinde ss. 135-150, Ed: Kenan Bulut ve Mehmet Nuri Kardaş). Pegem: Ankara. Ekici, G. ve Güven, M. (Ed) (2019). Yeni öğrenme-öğretme yaklaşımları ve uygulama örnekleri (2. Baskı). Pegem: Ankara. Özbay, M. (2015). Yeni eğitim yaklaşımlarının Türkçe öğretiminde uygulanması. Öncü Kitap: Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Toplam | 0 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Toplam | 0 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 130 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |