Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ETSTR7028 | Çocuk Edebiyatında Tür Kurmacası ve Pedagojik Boyutu | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Dersin amacı tür kurmacasını, tür kurmacasının temel niteliklerini, tür kurmacasının alt sınıflarını tanıtmak, örnek metinler üzerinden tür kurmacasını tüm yönleriyle öğretmektir.
Doç. Dr. Erhan ŞEN
1 | Öğrenci, edebiyat, tür, yazınsal kurmaca ve tür kurmacası gibi kavramlar hakkında bilgi edineceklerdir. |
2 | Öğrenci, tür kurmacası özellikleri sergileyen çocuk edebiyatı yapıtlarını yazınsal kurgu ve pedagojik işlev açısından değerlendireceklerdir. |
3 | Öğrenci, çocuklara seslenen yerli ve çeviri tür kurmacasına ait yapıtları irdeleyip analiz edecektir. |
4 | Öğrenci, çocuk edebiyatında tür kurmacasının pedagojik işlev ve boyutlarını akademik yönden kavrayacaktır. |
Birinci Öğretim
Devam zorunluluğu olup dersin takipçileri görev ve sorumluluklarını yerine getirmelidir.
Yerli ve çeviri çocuk edebiyatına ait çeşitli türsel metinler değerlendirilecektir. Önerilen kurgusal yapıtlar farklı yönlerden irdelenecektir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Edebiyat, popüler edebiyat ve kurmaca | ||
2 | Sembolik dil, yazınsal biçem ve bir ideolojik aygıt olarak yazınsal üretim | ||
3 | Korku türü | ||
4 | Korku türündeki yapıtların analizi | ||
5 | Fantastik Tür | ||
6 | Fantastik türdeki yapıtların analizi | ||
7 | Bilimkurgu | ||
8 | Bilimkurgu türündeki yapıtların analizi | ||
9 | Ütopik ve Distopik Anlatılar; İklimkurgu (climatefiction) | ||
10 | Ütopik ve Distopik Anlatılar; İklimkurgu (climatefiction) yapıtlarının analizi | ||
11 | Polisiye ve Dedektif | ||
12 | Polisiye ve dedektif yapıtlarının analizi | ||
13 | Tarihsel kurgu | ||
14 | Tarihsel kurgu yapıtlarının analizi |
Neden Edebiyat?-Mario Vargas Llosa (Edebiyata Övgü/Notos Kitap) (zorunlu) Yukarı Doğru Okumak (s. 47-56) (Ben Buradan Okuyorum/Metis Yayınları-Tim Parks) Popüler Edebiyat Nedir? Ne Değildir? (Notos Dergisi 34. Sayı) (Popüler Edebiyat, Konfeksiyon ve Terzilik Üzerine-Enis Batur; Kim Korkar Popüler Edebiyattan-Murat Gülsoy; Edebiyat Metne, Yazar Kahramana Dönüşünce-Oylum Yılmaz; Popüler Edebiyatı Tartışmak- Erdinç Oylum; Edebiyatın Derinliği ve Yüzeyselliği-Semih Gümüş) Rüyalar, Masallar, Mitler (Sembolik Dilin Çözümlenmesi)-Erich Fromm- Sembol Dilinin Özellikleri (s.27-39) ile Mitler, Masallar, Merasimler ve Rüyalarda Kullanılan Sembol Dilleri (s.189-241) başlıklı bölümler (Say Yayınları) Çocuk ve Gölge-Ursula K. Le Guin (Kadınlar, Rüyalar, Ejderhalar/Metis Yayınları İdeolojik Bir Aygıt Olarak Masallar-Melek Özlem Sezer (Notos Dergisi 74. Sayı)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 14 | 1 | 14 |
Rapor Sunma | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Rapor | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 116 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |