GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ETSTR7020 Yazma Eğitimi ve Uygulamalar Ders 1 2 5,00

Yüksek Lisans



Yazma becerisi ile ilgili kavramları bilme ve bu becerinin gelişim sürecini etkileyen unsurlara hâkim olmak, dersin ve yazma eğitiminin amaç ve önemini bilmek, yazma becerisinin önemini kavramak. Yazma yöntem ve tekniklerini bilmek ve bunlarla ilgili uygulama yapmak, türe ve konuya özgü yazma çalışmaları yapmak ve uygulamak. Yazma becerisi ile ilgili ölçme ve değerlendirme tekniklerini bilip uygulamak. Yazma eğitimi alanında bilimsel çalışmalara hâkim olmak ve bu alanda bilimsel çalışmalar yapmak


Doç. Dr. Hatice COŞKUN


1 Yazma becerisi ve yazma eğitimi ile ilgili bilgi sahibi olur
2 Yazma becerisi ile ilgili uygulamalara hâkim olur
3 Türkçe öğretiminde yazma becerisinin önemini bilir.
4 Türe ve konuya özgü metinler yazabilir.
5 Yazma eğitimi ile ilgili bilimsel çalışma yapabilir.

Birinci Öğretim



[Yok]


Yazma becerisinde kavramlar Yazma becerisinin gelişimi Yazma eğitiminin amaç ve önemi Yazma becerisi ile ilgili uygulamalar Yazma çalışmaları Yazma eğitiminde ölçme ve değerlendirme Yazma becerisi ile ilgili bilimsel çalışmalar


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Yazma becerisi ile ilgili kavramların öğrenilmesi
2 Yazma becerisini geliştirilmesinde etkin olan unsurların araştırılması ve öğrenilmesi
3 Yazma eğitiminin amaç ve önemini kavrama
4 Yazma becerisini geliştiren yöntem ve teknikleri öğrenme
5 Yazma yöntem ve teknikleri ile ilgili uygulamalar yapma
6 Türe özgü metinler yazabilme ve öğretim sürecine yansıtma
7 Konuya özgü yazabilme ve öğretim sürecine yansıtma
8 Süreç değerlendirme
9 Yazma becerisi ile ilgili ölçme ve değerlendirme tekniklerini bilme
10 Yazılı anlatım ürünlerini değerlendirebilme
11 Yazma becerisi ile ilgili yapılan akademik çalışmaları inceleme
12 Yazma becerisi ile ilgili yapılan akademik çalışmaları inceleme
13 Yazma becerisi ile ilgili veri toplanarak hazırlanan bilimsel raporu sunma
14 Genel değerlendirme

Yazma Eğitimi alanında yapılmış makaleler ve tezler Coşkun, H. (2014). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Amaca Uygun Metin Yazma Becerilerinin Belirlenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı. Göçer, A. (2014). Yazma Eğitim. Pegem Akademi, Ankara. Özbay, M. (Ed.) (2015). Yazma Eğitimi, Pegem Akademi, Ankara. Güzel, A. ve Karatay, H. (2013). (Ed.). Türkçe Öğretimi El Kitabı. Pegem Akademi, Ankara Kardaş, M. N. ve Koç, R. (Ed.) (2018). Kuram veUygulamada Türk Dili I. Pegem Akademi, Ankara. Yılmaz, E. (2010). Uygulamalı Metin Bilgisi. Pegem Akademi, Ankara Oral, G. (2010). Yine Yazı Yazıyoruz, Pegem Akademi, Ankara İşcen, H. (2007). Yaratıcı Yazarlık Kursu. Everest Yayınları, İstanbul



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 15 15
Final Sınavı 1 25 25
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Sunma 1 13 13
Okuma 10 3 30
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek