GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ETSTR7029 Türkçe Öğretiminde Aktif Öğrenme Teknikleri Ders 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Recognition of active learning discussed in the context of Constructivist Approach in the teaching of basic skills in Turkish. To know the forms of active learning practices in Turkey and the World. To know Active learning techniques and to learn application of these techniques in accordance with language skills in practice.


Prof. Dr. Mehmet Nuri KARDAŞ


1 Aktif öğrenme hakkında kavram ve kuramsal açıdan bilgi sahibi olur.
2 Dil öğretimiyle ilgili yeni gelişme ve yönelimler hakkında bilgi sahibi olur.
3 Öğrenci merkezli öğretim yöntemlerini teorik ve pratikte bilir.
4 Aktif öğrenme ve geleneksel yöntemin Türkçe öğretimindeki avantaj ve dezavantajlarını bilir. Aktif öğrenmenin Türkçe öğretimindeki önemini bilir.
5 Dil becerilerinin aktif öğrenmeyle daha etkili biçimde geliştirildiğini bilir. Aktif Öğrenmenin belli başlı tekniklerini tanır ve uygular.

Birinci Öğretim


None


None


New Developments in Learning and Teaching Approach, Passive and Interactive Learning, Active Learning, Traditional Teaching and Active Learning Comparison, Active Learning Theory of (Constructivism, Dewey, Piaget, Vgotsky, Bruner, Ausubel ...), Active Learning Techniques, Teaching Turkish by Active Learning, Improving Basic Turkish Language Skills by using effectively Active Learning techniques, the techniques of Active Learning in developing Basic Language Skills (Stations technique, mental mapping, Concept network, buzz, writing poetry, Aquarium, discovery learning, role-playing, Share with teaching, where everyone teacher, Stay when I say Apple, go when I say Pear, stay Research group, Court), Active Learning Techniques in Teaching Turkish with Applications.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Öğrenme-Öğretme Anlayışındaki Yeni Gelişmeler Nelerdir? Edilgin ve Etkileşimli Öğrenme Neyi İfade Eder?
2 Aktif Öğrenme Nedir? Geleneksel Öğretme ve Aktif Öğrenmenin Karşılaştırılması,
3 Aktif Öğrenmenin Kuramsal Temelleri (Yapılandırmacılık, Dewey, Piaget,Vgotsky, Bruner, Ausubel…),
4 Aktif Öğrenmenin Kuramsal Temelleri (Yapılandırmacılık, Dewey, Piaget,Vgotsky, Bruner, Ausubel…),
5 Aktif Öğrenme ile Türkçe Öğretimi, Aktif Öğrenmeyle Türkçe Temel Dil Becerilerinin Geliştirilmesi,
6 Temel Dil Becerilerinin Geliştirilmesinde Etkin Olarak Kullanılabilecek Aktif Öğrenme Teknikleri:
7 Zihinsel haritalama, Kavram ağı, İstasyon tekniği
8 Ara Sınav
9 Akvaryum, Keşfederek öğrenme, Rol yapma,
10 Paylaşmalı öğretme, Burada herkes öğretmen, Elma dersem git armut dersem kal
11 Vızıltı, Şiir yazma, Araştırma grubu, Mahkeme
12 Aktif Öğrenme Teknikleriyle Türkçe Öğretimi Uygulamaları.
13 Aktif Öğrenme Teknikleriyle Türkçe Öğretimi Uygulamaları.
14 Aktif Öğrenme Teknikleriyle Türkçe Öğretimi Uygulamaları.
15 Aktif Öğrenme Teknikleriyle Türkçe Öğretimi Uygulamaları.
16 Final

Sedat Maden (2013), Türkçe Öğretimi ve Aktif Öğrenme, Pegem Akademi Yayınları, Ankara; Kamile Ün Açıkgöz (2011) Aktif Öğrenme, Biliş Yayınevi, Ankara



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Rapor Hazırlama 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 50
Rapor Sunma 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

None


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Rapor Hazırlama 7 9 63
Rapor Sunma 7 9 63
Toplam İş Yükü (saat) 132

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3 3
ÖÇ 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek