Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ETSTR7019 | Çocuk Edebiyatında Kurmaca Gerçeklik | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Çocuk edebiyatı, kurmaca, çocuğa görelik, çocuk gerçekliği kavramlarının ne olduğunu tanımlayabilme, Türkçe eğitim ve öğretimi sürecinde kurgusal çocuk edebiyatı yapıtlarının önemini kavrama.
1 | Çocuk edebiyatı, kurmaca, çocuğa görelik, çocuk gerçekliği kavramlarını ve boyutlarını, kurgusal bileşenleri tanıma |
2 | Çocuk edebiyatının işlevini, eğitim öğretim etkinliklerindeki yerini ve önemini kavrayabilme ve yorumlayabilme |
3 | Çocuk okura uygun nitelikli yapıtların seçiminde göz önünde bulundurulması gereken temel nitelikleri tartışabilme |
4 | Çocuk gerçekliğine uygun yapıtları belirleyebilme |
5 | Türkçe eğitimi ile nitelikli çocuk edebiyatı yapıtlarının işlevselliğine ilişkin bağıntı kurabilme |
Yok
Yok
Bu derste, Çocuk edebiyatı nedir? Çocuk edebiyatının işlevi nedir? Kurmaca gerçeklik nedir? Bir tür olarak kurgusal yapıtların eğitim öğretim etkinliklerindeki yeri nedir? Türkçe eğitimi ve okuma kültürünün oluşması açısından nitelikli kurmaca yapıtlar neden önemlidir? Kurmacayı yapılandıran bileşenler nelerdir? Kurguyu yapılandıran bileşenler çocuğa görelik ve çocuk gerçekliği açısından nasıl yapılandırılmalıdır? Çocuğun bilişsel ve duyuşsal gelişimi açısından kurmaca yapıtlar neden önemli ve gereklidir? Çocuk okura uygun nitelikli kurmaca yapıtların seçiminde göz önünde bulundurulması gereken temel nitelikler nelerdir? sorularına yanıt aranacaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Edebiyat ve çocuk edebiyatının işlevselliği | ||
2 | Edebiyat açısından kurmaca ve gerçeklik ilişkisi | ||
3 | Çocuk gerçekliği ve çocuğa görelik | ||
4 | Çocuk okur ve kurmaca ilişkisi | ||
5 | Kurmacayı yapılandıran katman ve bileşenler | ||
6 | Kurmacayı yapılandıran katman ve bileşenler | ||
7 | Çocuk edebiyatı ve etik ilişkisi | ||
8 | Ara Sınavlar | ||
9 | Çocuk gerçekliği ve çocuğa görelik | ||
10 | Türkçe eğitimi ve çocuk edebiyatı | ||
11 | Örnek çocuk edebiyatı yapıtlarının incelenmesi etkinlikleri | ||
12 | Örnek çocuk edebiyatı yapıtlarının incelenmesi etkinlikleri | ||
13 | Örnek çocuk edebiyatı yapıtlarının incelenmesi etkinlikleri | ||
14 | Örnek çocuk edebiyatı yapıtlarının incelenmesi etkinlikleri | ||
15 | Örnek çocuk edebiyatı yapıtlarının incelenmesi etkinlikleri | ||
16 | Dönem sonu sınavları |
Aslan, C. (2006). Yazınsal Nitelikli Çocuk Kitaplarının Çocuğun Gelişim Sürecindeki Yeri . II. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, Gelişimler, Sorunlar ve Çözüm Önerileri (s. 189-200). Ankara: Ankara Üniversitesi. Canlı, S., ve Aslan, C. (2018). Çetin Öner’in “Gülibik” Adlı Çocuk Romanının Yapısal ve Eğitsel İlkeler Açısından İncelenmesi. İlköğretim Online, 812-833. Demirel, Ş. (2009). Metinlerle Çocuk Edebiyatı. Elazığ: Data Yayınları. Dilidüzgün, S. (2004). Çağdaş Çocuk Yazını. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. Dilidüzgün, S. (2005). Eğitsel Bir Bakış Açısıyla Ömer Seyfettin ve "Kaşağı". Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 11-24. Samur, A. Ö. (2014). "Bireye" Okuma Kültürü Edindirme İzlencesi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Sever, S. (2013). Çocuk Edebiyatı ve Okuma Kültürü. İzmir : Tudem Yayınları. Sever, S. (2013). Çocuk ve Edebiyat. İzmir: Tudem Yayıncılık. Sever, S., Dilidüzgün, S., Neydim, N., ve Aslan, C. (2007). İlköğretimde Çocuk Edebiyatı. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Sever, S., Dilidüzgün, S., Öztürk, A., ve Adıgüzel, Ö. (2011). Okulöncesinde Çocuk Edebiyatı. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Şimşek, T. (2004). Çocuk Edebiyatı . Erzurum: Suna Yayınları. Yalçın, A., ve Aytaş, G. (2005). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Akçağ Yayınları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 5 | 10 | 50 |
Rapor Sunma | 5 | 3 | 15 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 |
ÖÇ 4 | 2 | 3 | 2 | 4 | 1 | 3 | 2 | 4 |
ÖÇ 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 |