GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ETSTR7060 Anlatma Teknikleri (Konuşma ve Yazma Eğitimi) Ders 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Temel dil becerilerinin geliştirilmesine uygun yöntem ve teknikleri kullanabilme; öğrencilerin, dili doğru ve etkili kullanmalarına yönelik okul içi ve dışı etkinlikler düzenleme; eleştirel yazma yetisini kullanabilme; öğrencilerin gelişimlerini izlemek için gerekli ölçme araçlarını geliştirme ve uygulama. Konuşma ve yazma becerisinin kuramsal boyutlarını kavratmak, ilköğretim Türkçe derslerinde kullanabilecekleri çeşitli konuşma ve yazma alıştırmalarıyla karşılaştırmak; konuşma ve yazma becerilerinin gelişmesinde kullanılan yöntem ve teknikleri kavratmak; Öğrencilere konuşma ve yazma eğitimi noktasında bilgi, birikim ve donanım kazandırmak.



1 Anlatma ve becerilerinin öneminin farkına varır
2 Anlatma becerilerinin yöntemlerini kavrarlar
3 Anlatma ve becerilerini geliştirici çalışmaları uygular.
4 Anlatma etkinliklerinde her bir beceriye ait süreleri verimli kullanır.
5 Anlatma becerilerinde ölçme ve değerlendirme tekniklerini uygular


Yok


Yok


Konuşma ve yazma becerilerini geliştirme yolları. Konuşma becerisini geliştirmeye yönelik yöntem ve teknikleri. Yazma becerilerini geliştirme yolları, yazma eğitimi çalışmalarının incelenmesi. Konuşma eğitiminin temel amaçları ve kavramları, metotları, konuşmanın fizikî ve zihnî unsurları, sesin düzenlenmesi eğitimi vb. konuşma etkinlikleri ve türleri, konuşma düzeltmeleri ve alıştırmaları, Çeşitli yazma biçimleri ve yazı türlerinin incelenmesi, Türkçe ortaokul Programında konuşma ve yazma becerilerinin yeri ve önemi, yaratıcı yazma ve öğretimi, konuşma ve yazma etkinlikleri.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Anlatma becerilerinin tanımının yapılması.
2 Anlatma becerileriyle ilgili kaynakların incelenmesi.
3 Anlatma becerilerinin kuramsal boyutlarıyla açıklanması.
4 Anlatma becerileriyle ilgili bir ön etkinlik yapılması.
5 Anlatma becerilerinin öneminin kavratılması.
6 Toplumda özellikle okuma ve yazma alışkanlığının yaygınlaşması için yapılması gerekenler
7 Ara Sınav
8 Anlatma becerilerine yönelik tekniklerin incelenmesi
9 Anlatma becerilerinin amaca bağlı olarak kullanılması
10 Türkçe eğitiminde Anlama becerilerini geliştirme çalışmaları.
11 Anlatma becerileriyle ilgili kavramları metinlerden yola çıkarak örnekleme
12 Anlatma becerileriyle ilgili kavramları metinlerden yola çıkarak örnekleme
13 Anlatma becerileriyle ilgili kavramları metinlerden yola çıkarak örnekleme
14 Konuşma ve yazma becerisine yönelik materyal tasarımı
15 Konuşma ve yazma becerisine yönelik materyal tasarımı
16 Dönem Sonu Sınavı

ADALI, Oya; Anlamak ve Anlatmak, Pan Yayıncılık, Ankara, 2003. ALPEREN, Nusret; Türkçe (Güzel Konuşma, Okuma ve Yazma) Öğretim Rehberi, MEB Yayınları, İstanbul, 1989. BAYRAKTAR, İlyas, Güzel Konuşmanın anahtarı, Remzi Kitap Evi, İstanbul, 1973. GÜNEŞ, Firdevs; Okuma-Yazma Öğretimi ve Beyin Teknolojisi, Ocak Yay., Ankara, 1997. KANTEMİR, Enise, Yazılı ve Sözlü Anlatım, Ankara Ü. Basım Evi, Ankara, 1981. MEB. 2005. Türkçe Öğretim Programı (2005). Mili Eğitim Bakanlığı Yayınları. KIRKKILIÇ, Ahmet. Hayati, Akyol. 2007. İlköğretimde Türkçe Öğretimi. Ankara: Pegema Yayıncılık. GÜNEŞ, Firdevs.2007. Türkçe Öğretimi ve Zihinsel Yapılandırma. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. ÖZBAY, Murat. 2006. Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri II. Ankara: Öncü Basımevi. ÖZBAY, Murat, İlköğretim Okulu Öğrencilerinin Yazılı Anlatım becerileri (Alan Araştırması), Ankara, 2000. ÖZBAY, Murat, Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri, Öncü Kitap, Ankara, 2007 TEKİN, Halil; Okuduğunu Anlama Gücü ile Yazılı Anlatım Becerisini Geliştirme Yönünden Okullarımızdaki Türkçe Öğretimi, Mars Matbaası, Ankara, 1980.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Tartışma 5 1 5
Soru-Yanıt 5 1 5
Takım/Grup Çalışması 5 1 5
Gözlem 5 1 5
Alan Çalışması 10 1 10
Beyin Fırtınası 5 1 5
Makale Kritik Etme 10 1 10
Bireysel Çalışma 10 2 20
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 10 1 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 2 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 3 15
Okuma 13 1 13
Ev Ödevi 5 2 10
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 3 5 4 4 4 3 4 4
ÖÇ 2 4 4 5 4 3 4 4 3
ÖÇ 3 3 4 4 3 3 4 4 4
ÖÇ 4 4 4 3 4 4 3 4 4
ÖÇ 5 3 4 4 4 3 4 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek