Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ETSTR7060 | Anlatma Teknikleri (Konuşma ve Yazma Eğitimi) | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Temel dil becerilerinin geliştirilmesine uygun yöntem ve teknikleri kullanabilme; öğrencilerin, dili doğru ve etkili kullanmalarına yönelik okul içi ve dışı etkinlikler düzenleme; eleştirel yazma yetisini kullanabilme; öğrencilerin gelişimlerini izlemek için gerekli ölçme araçlarını geliştirme ve uygulama. Konuşma ve yazma becerisinin kuramsal boyutlarını kavratmak, ilköğretim Türkçe derslerinde kullanabilecekleri çeşitli konuşma ve yazma alıştırmalarıyla karşılaştırmak; konuşma ve yazma becerilerinin gelişmesinde kullanılan yöntem ve teknikleri kavratmak; Öğrencilere konuşma ve yazma eğitimi noktasında bilgi, birikim ve donanım kazandırmak.
1 | Anlatma ve becerilerinin öneminin farkına varır |
2 | Anlatma becerilerinin yöntemlerini kavrarlar |
3 | Anlatma ve becerilerini geliştirici çalışmaları uygular. |
4 | Anlatma etkinliklerinde her bir beceriye ait süreleri verimli kullanır. |
5 | Anlatma becerilerinde ölçme ve değerlendirme tekniklerini uygular |
Yok
Yok
Konuşma ve yazma becerilerini geliştirme yolları. Konuşma becerisini geliştirmeye yönelik yöntem ve teknikleri. Yazma becerilerini geliştirme yolları, yazma eğitimi çalışmalarının incelenmesi. Konuşma eğitiminin temel amaçları ve kavramları, metotları, konuşmanın fizikî ve zihnî unsurları, sesin düzenlenmesi eğitimi vb. konuşma etkinlikleri ve türleri, konuşma düzeltmeleri ve alıştırmaları, Çeşitli yazma biçimleri ve yazı türlerinin incelenmesi, Türkçe ortaokul Programında konuşma ve yazma becerilerinin yeri ve önemi, yaratıcı yazma ve öğretimi, konuşma ve yazma etkinlikleri.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Anlatma becerilerinin tanımının yapılması. | ||
2 | Anlatma becerileriyle ilgili kaynakların incelenmesi. | ||
3 | Anlatma becerilerinin kuramsal boyutlarıyla açıklanması. | ||
4 | Anlatma becerileriyle ilgili bir ön etkinlik yapılması. | ||
5 | Anlatma becerilerinin öneminin kavratılması. | ||
6 | Toplumda özellikle okuma ve yazma alışkanlığının yaygınlaşması için yapılması gerekenler | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | Anlatma becerilerine yönelik tekniklerin incelenmesi | ||
9 | Anlatma becerilerinin amaca bağlı olarak kullanılması | ||
10 | Türkçe eğitiminde Anlama becerilerini geliştirme çalışmaları. | ||
11 | Anlatma becerileriyle ilgili kavramları metinlerden yola çıkarak örnekleme | ||
12 | Anlatma becerileriyle ilgili kavramları metinlerden yola çıkarak örnekleme | ||
13 | Anlatma becerileriyle ilgili kavramları metinlerden yola çıkarak örnekleme | ||
14 | Konuşma ve yazma becerisine yönelik materyal tasarımı | ||
15 | Konuşma ve yazma becerisine yönelik materyal tasarımı | ||
16 | Dönem Sonu Sınavı |
ADALI, Oya; Anlamak ve Anlatmak, Pan Yayıncılık, Ankara, 2003. ALPEREN, Nusret; Türkçe (Güzel Konuşma, Okuma ve Yazma) Öğretim Rehberi, MEB Yayınları, İstanbul, 1989. BAYRAKTAR, İlyas, Güzel Konuşmanın anahtarı, Remzi Kitap Evi, İstanbul, 1973. GÜNEŞ, Firdevs; Okuma-Yazma Öğretimi ve Beyin Teknolojisi, Ocak Yay., Ankara, 1997. KANTEMİR, Enise, Yazılı ve Sözlü Anlatım, Ankara Ü. Basım Evi, Ankara, 1981. MEB. 2005. Türkçe Öğretim Programı (2005). Mili Eğitim Bakanlığı Yayınları. KIRKKILIÇ, Ahmet. Hayati, Akyol. 2007. İlköğretimde Türkçe Öğretimi. Ankara: Pegema Yayıncılık. GÜNEŞ, Firdevs.2007. Türkçe Öğretimi ve Zihinsel Yapılandırma. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. ÖZBAY, Murat. 2006. Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri II. Ankara: Öncü Basımevi. ÖZBAY, Murat, İlköğretim Okulu Öğrencilerinin Yazılı Anlatım becerileri (Alan Araştırması), Ankara, 2000. ÖZBAY, Murat, Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri, Öncü Kitap, Ankara, 2007 TEKİN, Halil; Okuduğunu Anlama Gücü ile Yazılı Anlatım Becerisini Geliştirme Yönünden Okullarımızdaki Türkçe Öğretimi, Mars Matbaası, Ankara, 1980.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 5 | 1 | 5 |
Soru-Yanıt | 5 | 1 | 5 |
Takım/Grup Çalışması | 5 | 1 | 5 |
Gözlem | 5 | 1 | 5 |
Alan Çalışması | 10 | 1 | 10 |
Beyin Fırtınası | 5 | 1 | 5 |
Makale Kritik Etme | 10 | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Okuma | 13 | 1 | 13 |
Ev Ödevi | 5 | 2 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 |