Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ETSTR7005 | Anlama Teknikleri (Okuma ve Dinleme Becerileri) | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Temel dil becerilerinin geliştirilmesini; dil eğitimi alanındaki kuramsal gelişmeleri takip etme becerisini; Türkçe eğitimiyle ilgili verilerin toplanması ve yorumlanması becerisini edinmek; eleştirel okuma ve dinleme becerisini kazandırmak; okumanın ve dinlemenin, her alanda kullanılması gereken bir beceri olduğu kavratmak ve bu alışkanlığı kazandırmak. Dinleme becerisini kuramsal boyutlarıyla tanıtmak, dinleme ve öğrenme arasındaki önemi belirtmek, dinlediğini anlamaya yönelik teknik ve yöntemleri tanıtmak; Türkçe öğretimi ve dinlediğini anlama süreci arasındaki önemi kavratmak
Dr. Öğrt. Ü. Ömer ÇİFTÇİ
1 | Anlama becerilerinin öneminin farkına varır |
2 | Anlama becerilerinin yöntemlerini kavrarlar |
3 | Anlama becerilerini geliştirici çalışmaları uygular. |
4 | Anlama etkinliklerinde her bir beceriye ait süreleri verimli kullanır. |
5 | Anlama becerilerinde ölçme ve değerlendirme tekniklerini uygular. |
Yok
Yok
Anlam oluşturma, anlamanın fizyolojik ve psikolojik ögeleri. Beynin yapısı ve fonksiyonu, bellek türleri, belleğin bölümleri, dinleme eğitimi, dinleme teknikleri, çeşitleri. Okuma, okuma türleri, okuma teknikleri, hızlı okuma teknikleri. Dinleme eğitimi ve amaçları, dinlemeyi engelleyen sebepler, aktif dinleme, dinleme öğretim yöntem ve teknikleri, dinleme becerisini geliştirme yolları. Okuma eğitiminin amaçları ve kavramları, iyi okumanın metotları, okuma yöntem ve teknikleri, okuma becerisini etkileyen faktörler, amaca ve türe göre okuma yolları. Türkçe ortaokul Programında dinleme ve okuma becerilerinin yeri ve önemi. Dinleme ve okuma etkinlikleri.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Anlama becerilerinin tanımının yapılması. | ||
2 | Anlama becerileriyle ilgili kaynakların incelenmesi. | ||
3 | Anlama becerilerinin kuramsal boyutlarıyla açıklanması | ||
4 | Anlama becerileriyle ilgili bir ön etkinlik yapılması. | ||
5 | Anlama becerilerinin öneminin kavratılması. | ||
6 | Toplumda özellikle okuma ve yazma alışkanlığının yaygınlaşması için yapılması gerekenler | ||
7 | Anlama becerilerine yönelik tekniklerin incelenmesi | ||
8 | Anlama becerilerinin amaca bağlı olarak kullanılması | ||
9 | Ara Sınav | ||
10 | Türkçe eğitiminde Anlama becerilerinin geliştirme çalışmaları. | ||
11 | Anlama becerileriyle ilgili kavramları metinlerden yola çıkarak örnekleme | ||
12 | Anlama becerileriyle ilgili kavramları metinlerden yola çıkarak örnekleme | ||
13 | Anlama becerileriyle ilgili kavramları metinlerden yola çıkarak örnekleme | ||
14 | Genel değerlendirme | ||
15 | |||
16 |
Yalçın, Alemdar (2002). Türkçe Öğretim Yöntemleri -Yeni Yaklaşımlar-. Ankara: Akçağ Yayınları. Göğüş, Beşir (1978). Orta Dereceli Okullarımızda Türkçe ve Yazın Eğitimi. Ankara: Kadıoğlu Matbaası. ÇİFTÇİ, Ömer, Aktif Dinleme, Millî Eğitim Dergisi, S. 176. KIRKKILIÇ, Ahmet. Hayati, Akyol. 2007. İlköğretimde Türkçe Öğretimi. Ankara: Pegema Yayıncılık. GÜNEŞ, Firdevs.2007. Türkçe Öğretimi ve Zihinsel Yapılandırma. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. ÖZBAY, Murat; Bir Dil Becerisi Olarak Dinleme Eğitimi, Akçağ Yayınları, Ankara, 2005. TEKİN, Halil; Okuduğunu Anlama Gücü ile Yazılı Anlatım Becerisini Geliştirme Yönünden Okullarımızdaki Türkçe Öğretimi, Mars Matbaası, Ankara, 1980.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Problem Çözümü | 4 | 1 | 4 |
Tartışma | 7 | 2 | 14 |
Soru-Yanıt | 7 | 2 | 14 |
Gözlem | 7 | 1 | 7 |
Alan Çalışması | 7 | 2 | 14 |
Beyin Fırtınası | 7 | 2 | 14 |
Rapor Hazırlama | 7 | 1 | 7 |
Rapor Sunma | 7 | 1 | 7 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 |