GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ETSSB7006 Sosyal Bilgilerde Medya Okuryazarlığı Eğitimi ve Dijital Vatandaşlık Eğitimi Ders 1 2 5,00

Yüksek Lisans



Medya okuryazarlığı, medya eğitimi, dijital okuryazarlık, dijital vatandaşlık kavramlarının ne olduğunu tanımlayabilme, sosyal bilgiler dersinde medya okuryazarlığı ve dijital okuryazarlık uygulama alanlarını keşfetme


Dr.Öğretim üyesi Erhan GÖRMEZ


1 1) Medya okuryazarlığı kavramını ve boyutlarını tanıma
2 2) Medya okuryazarlığı dersi öğretim programının temel yaklaşımını yorumlayabilme
3 3) Sosyal bilgiler dersinin medya okuryazarlığıyla ilişkisini kurabilme
4 4) Dijital vatandaşlık kavramını ve boyutlarını tanıma 5) Sosyal bilgiler dersinin dijital okuryazarlıkla ilişkisini kurabilme
5


None


None


Bu derste, Medya Okuryazarlığı Nedir?, Medya Eğitimi nedir? Medya Okuryazarlığı Dersi Öğretim Programının İncelenmesi, Sosyal Bilgiler Dersi ve Medya Okuryazarlığı İlişkisi, Dünyada Medya Okuryazarlığı, Türkiye’de Medya Okuryazarlığı, Medya Okuryazarlığı Neden Gereklidir? Medya Eğitimideki yaklaşımlar nelerdir? Sınıf içinde yapılacak etkili medya ugulamaları nelerdir? Dijital Vatandaşlık Nedir? Dijital vatandaşlık eğitimi, Sosyal Bilgiler Dersinde Dijital Vatandaşlık Eğitimi, Türkiye’de ve Dünyada Dijital Vatandaşlık Uygulamaları? Gibi konulara sorulara yanıt verilecektir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Medya, Medya Okuryazarlığı,Medya Eğitimi tanıtımı, kaynak tarama
2 Medya Okuryazarlığı dersinin tarihsel gelişimi ve neden gerekli olduğu
3 Medya Okuryazarlığı dersi öğretim programının incelenmesi
4 Medya eğitimindeki yaklaşımlar
5 Sınıf içinde etkili medya eğitimi uygulamaları
6 Dünyada ve Türkiye’de Medya Okuryazarlığı Eğitimi
7 Sosyal Bilgiler ve Medya Okuryazarlığı İlişkisi
8 Medya ve Çocuk
9 Dijital Vatandaşlık ve Alt Boyutları
10 Dijital Vatandaşlık Eğitimi
11 Sosyal Bilgiler Dersinde Dijital Vatandaşlık Eğitimi
12 Dünyada ve Türkiye’de Dijital Vatandaşlık Uygulamaları
13 Etkinlik uygulamaları
14 Etkinlik uygulamaları ve dersin değerlendirmesi
15 Etkinlik uygulamaları ve dersin değerlendirmesi
16 Etkinlik uygulamaları ve dersin değerlendirmesi

eleştirel medya okuryazarlığı akademik çalışmalar



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

None


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Rapor Hazırlama 1 20 20
Rapor Sunma 1 2 2
Proje Hazırlama 1 20 20
Proje Sunma 1 4 4
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 15 15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 121

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 2 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 3 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 4 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek