Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ETSSB7007 | Sosyal Bilgiler Eğitimi ve Öğretim Programı | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
“Karşılaştırmalı Sosyal Bilgiler Programı” dersinin amacı, farklı ülkelerde uygulanan sosyal bilgiler öğretim programlarını inceleyerek benzerlik ve farklılıklarını anlamaktır. Bu ders, öğrencilerin farklı eğitim sistemlerindeki sosyal bilgiler öğretim yaklaşımlarını analiz ederek eleştirel bir perspektif geliştirmelerine ve bu programların Türkiye’deki sosyal bilgiler öğretim programı ile karşılaştırmasını yapmalarına olanak tanır. Ayrıca, küresel eğitim anlayışlarını keşfederek, yerel eğitim politikalarına yönelik geliştirme önerileri sunabilecek bilgi ve beceriler kazandırmayı hedeflemektedir.
Dr. Büşra Elçiçeği
1 | 1. Sosyal Bilgiler Programlarının Tarihsel Gelişimi • Türkiye’de sosyal bilgiler eğitiminin tarihsel gelişimi • Dünya genelinde sosyal bilgiler öğretim programlarının tarihçesi 2. Karşılaştırmalı Eğitim ve Sosyal Bilgiler Eğitimi • Karşılaştırmalı eğitimin temel kavramları ve yöntemleri • Sosyal bilgiler programlarının karşılaştırılmasında kullanılan kriterler 3. Farklı Ülkelerde Sosyal Bilgiler Eğitimi • Amerika Birleşik Devletleri’nde sosyal bilgiler programı • Avrupa ülkelerinde sosyal bilgiler eğitimi yaklaşımları • Asya ve Orta Doğu ülkelerindeki sosyal bilgiler öğretim programları 4. Sosyal Bilgiler Programlarının Felsefi Temelleri • Sosyal bilgiler eğitiminde yer alan temel felsefi yaklaşımlar • Evrensel değerler ve yerel kültür arasındaki denge 5. Sosyal Bilgiler Programlarında Hedefler ve Kazanımlar • Farklı ülkelerde belirlenen program hedefleri ve kazanımları • Türkiye ile diğer ülkelerin kazanımlarının karşılaştırılması 6. Program İçeriğinin Karşılaştırılması • Sosyal bilgiler ders kitaplarının içerik analizi • Kültürel, ekonomik ve coğrafi faktörlerin programlara etkisi 7. Öğretim Yöntem ve Teknikleri • Farklı ülkelerde kullanılan sosyal bilgiler öğretim yöntemleri • Türkiye’de uygulanan yöntemlerle karşılaştırma 8. Değerlendirme ve Ölçme Yöntemleri • Farklı ülkelerdeki ölçme ve değerlendirme yaklaşımları • Sosyal bilgiler programlarında öğrenci başarısının ölçülmesi 9. Teknoloji ve Sosyal Bilgiler Eğitimi • Eğitim teknolojilerinin sosyal bilgiler programlarına entegrasyonu • Dijital içerik ve kaynakların kullanımı 10. Küresel Eğilimler ve Sosyal Bilgiler Programları • 21. yüzyıl becerilerinin sosyal bilgiler programlarına etkisi • Küreselleşme, çevre bilinci ve vatandaşlık eğitimi temaları 11. Türkiye’nin Sosyal Bilgiler Programının Analizi • Türkiye’deki sosyal bilgiler programının güçlü ve zayıf yönleri • Programın uluslararası standartlarla uyumu 12. Program Geliştirme Yaklaşımları • Farklı ülkelerde sosyal bilgiler programlarının geliştirilmesi süreçleri • Türkiye için program geliştirme önerileri 13. Örnek Olay İncelemeleri • Farklı ülkelerde uygulanan başarılı sosyal bilgiler programlarının analizi • Türkiye’ye uyarlanabilecek uygulamalar 14. Genel Değerlendirme ve Gelişim Önerileri • Ders kapsamında edinilen bilgilerin tartışılması • Türkiye’nin sosyal bilgiler programı için karşılaştırmalı perspektiflerle öneriler sunulması |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
1. Sosyal Bilgiler Programlarının Tarihsel Gelişimi • Türkiye’de sosyal bilgiler eğitiminin tarihsel gelişimi • Dünya genelinde sosyal bilgiler öğretim programlarının tarihçesi 2. Karşılaştırmalı Eğitim ve Sosyal Bilgiler Eğitimi • Karşılaştırmalı eğitimin temel kavramları ve yöntemleri • Sosyal bilgiler programlarının karşılaştırılmasında kullanılan kriterler 3. Farklı Ülkelerde Sosyal Bilgiler Eğitimi • Amerika Birleşik Devletleri’nde sosyal bilgiler programı • Avrupa ülkelerinde sosyal bilgiler eğitimi yaklaşımları • Asya ve Orta Doğu ülkelerindeki sosyal bilgiler öğretim programları 4. Sosyal Bilgiler Programlarının Felsefi Temelleri • Sosyal bilgiler eğitiminde yer alan temel felsefi yaklaşımlar • Evrensel değerler ve yerel kültür arasındaki denge 5. Sosyal Bilgiler Programlarında Hedefler ve Kazanımlar • Farklı ülkelerde belirlenen program hedefleri ve kazanımları • Türkiye ile diğer ülkelerin kazanımlarının karşılaştırılması 6. Program İçeriğinin Karşılaştırılması • Sosyal bilgiler ders kitaplarının içerik analizi • Kültürel, ekonomik ve coğrafi faktörlerin programlara etkisi 7. Öğretim Yöntem ve Teknikleri • Farklı ülkelerde kullanılan sosyal bilgiler öğretim yöntemleri • Türkiye’de uygulanan yöntemlerle karşılaştırma 8. Değerlendirme ve Ölçme Yöntemleri • Farklı ülkelerdeki ölçme ve değerlendirme yaklaşımları • Sosyal bilgiler programlarında öğrenci başarısının ölçülmesi 9. Teknoloji ve Sosyal Bilgiler Eğitimi • Eğitim teknolojilerinin sosyal bilgiler programlarına entegrasyonu • Dijital içerik ve kaynakların kullanımı 10. Küresel Eğilimler ve Sosyal Bilgiler Programları • 21. yüzyıl becerilerinin sosyal bilgiler programlarına etkisi • Küreselleşme, çevre bilinci ve vatandaşlık eğitimi temaları 11. Türkiye’nin Sosyal Bilgiler Programının Analizi • Türkiye’deki sosyal bilgiler programının güçlü ve zayıf yönleri • Programın uluslararası standartlarla uyumu 12. Program Geliştirme Yaklaşımları • Farklı ülkelerde sosyal bilgiler programlarının geliştirilmesi süreçleri • Türkiye için program geliştirme önerileri 13. Örnek Olay İncelemeleri • Farklı ülkelerde uygulanan başarılı sosyal bilgiler programlarının analizi • Türkiye’ye uyarlanabilecek uygulamalar 14. Genel Değerlendirme ve Gelişim Önerileri • Ders kapsamında edinilen bilgilerin tartışılması • Türkiye’nin sosyal bilgiler programı için karşılaştırmalı perspektiflerle öneriler sunulması
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Hem teorik hem uygulamalı bir derstir | Uygulamada farklı ülkelerin Sosyal Bilgiler programları veya ders kitapları karşılaştırılır | Yok |
Cemil Öztürk Farklı Ülkelerin Programlarının Karşılaştırmalı Analizi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Derse Katılım | 1 | 10 |
Tartışma | 1 | 10 |
Soru-Yanıt | 1 | 10 |
Gösterme | 1 | 10 |
Proje Hazırlama | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 |
Performans | 1 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Proje Hazırlama | 1 | 30 |
Proje Sunma | 1 | 40 |
Makale Yazma | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 1 | 20 | 20 |
Problem Çözümü | 1 | 5 | 5 |
Tartışma | 1 | 5 | 5 |
Soru-Yanıt | 1 | 10 | 10 |
Beyin Fırtınası | 1 | 15 | 15 |
Makale Yazma | 1 | 20 | 20 |
Makale Kritik Etme | 1 | 15 | 15 |
Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Ev Ödevi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |