Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ETSSB7005 | Coğrafya ve Sosyal Bilgiler Öğretimi | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı Sosyal Bilgiler Eğitiminin organik bir parçası olan Coğrafya ve onun Sosyal bilgiler öğretimindeki öneminin öğrenciler tarafından anlaşılmasını sağlamaktır.
Doç. Dr. Murat YILMAZ
1 | Sosyal Bilgiler ve Coğrafya eğitimi arasındaki ilişkiyi kavrar |
2 | Sosyal Bilgiler öğretim programlarındaki Coğrafya kazanımları hakkında farkındalık kazanır |
3 | Sosyal Bilgiler dersinde coğrafi sorgulama becerileri gelişir. (Mekanı algılama, haritalar, küreler vs.) |
4 | Kültür ve Coğrafya ilişkisini anlar |
Birinci Öğretim
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Öğrencilerin okul öncesi, ilkokul hayat bilgisi, ortaokul fen bilgisi ve sosyal bilgiler derslerinin programlarını incelemesi önerilmektedir.
Sosyal Bilgiler eğitiminde Coğrafya biliminin yeri, Coğrafyanın araştırma metotları ve Coğrafyanın temel kavramları bilgisinin önemi, Coğrafi sorgulama becerisini kazandırılmasının önemi, mekânı algılama becerisinin önemi, bilişim teknolojileri yoluyla Coğrafya becerilerini ve bilgilerinin kazandırılmasının önemi gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır. Ayrıca ilköğretim ve orta öğretim kurumlarında okutulan sosyal bilgiler ve coğrafya derslerinin öğretim programları ve ders içeriklerinin öğrenilmesi önemli bir konudur.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Sosyal Bilgiler ve Coğrafya eğitimi ilişkisi | ||
2 | Sosyal Bilgiler öğretim programlarında Coğrafya kazanımları | ||
3 | Sosyal Bilgiler ve Coğrafi sorgulama becerileri (Mekanı algılama, haritalar, küreler vs.) | ||
4 | Coğrafya nedir? ve neden önemlidir? | ||
5 | Harita okumak ve tehditlerle yüzleşmek | ||
6 | Coğrafya ve nüfus bilim | ||
7 | Coğrafya ve iklim değişikliği | ||
8 | İklim, mekan ve kader | ||
9 | Savaş ve terörün ardındaki coğrafya | ||
10 | Terörizmin coğrafi belirtilerinin tahlili | ||
11 | Yükselen kızılyıldız: Çin'in jeopolitik meydan okuması | ||
12 | Avrupa oluşum halindeki süper güç mü? Yoksa geleceğin kağıttan kaplanı mı? | ||
13 | Rusya: Doğu cephesindeki tehlike | ||
14 | Küreselleşen bir dünyada Afrika |
Taş, H. İ., 2005, Coğrafya Eğitimi, Aktif Yayınları De Blij, H., 2019, Coğrafya Neden Önemlidir: Hiç Olmadığı Kadar, Hece yayınları MEB, 2018, Coğrafya Öğretim Programı, MEB Yayınları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Ders teorik olup staj uygulaması yoktur.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 |
Ev Ödevi | 7 | 2 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 133 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |