GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ETSSB7005 Coğrafya ve Sosyal Bilgiler Öğretimi Ders 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı Sosyal Bilgiler Eğitiminin organik bir parçası olan Coğrafya ve onun Sosyal bilgiler öğretimindeki öneminin öğrenciler tarafından anlaşılmasını sağlamaktır.


Doç. Dr. Murat YILMAZ


1 Sosyal Bilgiler ve Coğrafya eğitimi arasındaki ilişkiyi kavrar
2 Sosyal Bilgiler öğretim programlarındaki Coğrafya kazanımları hakkında farkındalık kazanır
3 Sosyal Bilgiler dersinde coğrafi sorgulama becerileri gelişir. (Mekanı algılama, haritalar, küreler vs.)
4 Kültür ve Coğrafya ilişkisini anlar

Birinci Öğretim


Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.


Öğrencilerin okul öncesi, ilkokul hayat bilgisi, ortaokul fen bilgisi ve sosyal bilgiler derslerinin programlarını incelemesi önerilmektedir.


Sosyal Bilgiler eğitiminde Coğrafya biliminin yeri, Coğrafyanın araştırma metotları ve Coğrafyanın temel kavramları bilgisinin önemi, Coğrafi sorgulama becerisini kazandırılmasının önemi, mekânı algılama becerisinin önemi, bilişim teknolojileri yoluyla Coğrafya becerilerini ve bilgilerinin kazandırılmasının önemi gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır. Ayrıca ilköğretim ve orta öğretim kurumlarında okutulan sosyal bilgiler ve coğrafya derslerinin öğretim programları ve ders içeriklerinin öğrenilmesi önemli bir konudur.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Sosyal Bilgiler ve Coğrafya eğitimi ilişkisi
2 Sosyal Bilgiler öğretim programlarında Coğrafya kazanımları
3 Sosyal Bilgiler ve Coğrafi sorgulama becerileri (Mekanı algılama, haritalar, küreler vs.)
4 Coğrafya nedir? ve neden önemlidir?
5 Harita okumak ve tehditlerle yüzleşmek
6 Coğrafya ve nüfus bilim
7 Coğrafya ve iklim değişikliği
8 İklim, mekan ve kader
9 Savaş ve terörün ardındaki coğrafya
10 Terörizmin coğrafi belirtilerinin tahlili
11 Yükselen kızılyıldız: Çin'in jeopolitik meydan okuması
12 Avrupa oluşum halindeki süper güç mü? Yoksa geleceğin kağıttan kaplanı mı?
13 Rusya: Doğu cephesindeki tehlike
14 Küreselleşen bir dünyada Afrika

Taş, H. İ., 2005, Coğrafya Eğitimi, Aktif Yayınları De Blij, H., 2019, Coğrafya Neden Önemlidir: Hiç Olmadığı Kadar, Hece yayınları MEB, 2018, Coğrafya Öğretim Programı, MEB Yayınları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Ders teorik olup staj uygulaması yoktur.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 12 2 24
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 5 25
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 8 3 24
Ev Ödevi 7 2 14
Toplam İş Yükü (saat) 133

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek