Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ETSSB7003 | Sosyal Bilgiler Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Sosyal bilgiler öğrenme yaklaşımlarını anlama. Sosyal bilgiler öğretimindeki farklı gelenekleri ve yaklaşımları kavrama. Sosyal bilgiler öğretiminin tarihçesi, sosyal bilgiler öğretiminin felsefi temelleri, alana özgü pedagojik içerik bilgisi, sosyal bilgiler öğretim gelenekleri ve sınıflandırılması, sosyal bilgiler öğretiminde öğrencilerde gelişmesi beklenen bilişsel, duyuşsal ve psiko-motor beceriler, sosyal bilgilerde kavram, beceri ve değer öğretimi, sosyal bilgilerde tarihsel empati, sosyal bilgiler öğretiminde sözlü tarih ve tarih araştırması, alan gezi ve incelemeleri, sosyal bilgiler öğretiminde çağdaş yaklaşımlar ve örnek uygulamaların öğrenciler tarafından kazanılması amaçlanmaktadır.
Doç. Dr. Kemal KAYA
1 | Sosyal bilgiler öğretiminin felsefi temelleri ve amaçlarını kavrama |
2 | Sosyal bilgiler öğretim geleneklerini karşılaştırma ve sınıflandırma |
3 | Sosyal Bilgiler öğrenme yaklaşımlarına uygun öğretimi planlama ve uygulama |
4 | Sosyal bilgilerde kavram, beceri ve değer öğretimi becerisi kazanma |
5 | Sosyal bilgiler öğretiminde çağdaş yaklaşımları ve örnek uygulamaları pratiğe geçirme |
6 | Sosyal bilgiler öğretiminin dayandığı kuram ve ilkeleri kavrama |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sosyal bilgiler öğretiminin felsefi temelleri ve amaçları Sosyal bilgiler öğretim gelenekleri Sosyal Bilgiler öğrenme yaklaşımları Sosyal bilgilerde kavram, beceri ve değer öğretimi Sosyal bilgilerde tarihsel empati Sosyal bilgiler öğretiminde sözlü tarih ve tarih araştırması Sosyal bilgiler öğretiminde çağdaş yaklaşımlar ve örnek uygulamalar
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Sosyal bilgiler öğretiminin felsefi temelleri ve amaçları | ||
2 | Sosyal bilgiler öğretim gelenekleri | ||
3 | Sosyal Bilgiler öğrenme yaklaşımları | ||
4 | Sosyal bilgilerde kavram, beceri ve değer öğretimi | ||
5 | Sosyal bilgiler öğretiminde çağdaş yaklaşımlar | ||
6 | Sosyal bilgiler öğretiminin kuramsal temelleri | ||
7 | Sosyal bilgiler öğretiminde örnek uygulamalar | ||
8 | Sosyal bilgilerde demokratik değerlerin öğretimi | ||
9 | Sosyal bilgilerde kavram, beceri ve değer öğretimi | ||
10 | Etkili bir sosyal bilgiler eğitiminin bileşenleri | ||
11 | Sosyal bilgiler eğitiminde yaşanan sorunlar | ||
12 | Sosyal Bilgiler öğretiminde sınıf içi uygulama örnekleri | ||
13 | Sosyal bilgiler eğitiminde yaşanan sorunlar | ||
14 | Genel Değerlendirme |
Barth, J. L., & Demirtaş, A. (1997). İlköğretim sosyal bilgiler öğretimi. YÖK/Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi, Öğretmen Eğitimi Dizisi, Ankara.Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Eğitimi (2012). Cemil Öztürk (Editör)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Rapor Sunma | 1 | 25 | 25 |
Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | ||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 5 | ||||
ÖÇ 3 | 4 | |||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||
ÖÇ 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 6 | 5 | 4 | 5 |